MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
ProGNerD schreef:
(quote)

Onder voorwaarde dat leuk niet staat voor te "soft"...

Ik zal mijn best doen het metaalniveau hoog te houden

odi
Skullpresser : 6,8

Wintersun: kan mij in alle kritieken wel vinden, toch vind ik het een goed nummer.
8,0

Amiensus: onder de albums al genoeg gezegd. Mijn achtbaan aan emoties: intro bouwt spannend op, duurt wel wat lang, grunts mwah, drumfill, instrumentaal weer vet, nog steeds niet weg van de grunt, toonladdergepingel, lekker, lekker, lekker, grunt herpakt zich, lekker, rampestampen, afwisseling gewenst, neemt wat vroeg gas terug, kom op, nog niet van de kaart geveegd, wel schone outro.
7,4

Skullpresser: kort maar krachtig, en eens wat anders in de mix. Het doet mij niet zoveel, ik heb dan ook weinig met deze stijl.
6,0

02-09: Amiensus - Acquiescence (ABDrums / 6 / 7,57)
04-09: Skullpresser - Born to Please (laboomzaa / 7 / 6,79)
06-09: Dark Tranquillity - The Last Imagination (Dieter / / )

Maak Kennis met Metal Anno 2024

6,9

Op de een of andere manier is het me net altijd iets te zoet.

ik vind m wel lekker!

7,9

Aww ik was te traag...

Zoet zou ik niet zeggen, maar heel zwaar, meeslepend, intens, pakkend of wat dan ook vind ik het niet. Ik mis karakter, een ongrijpbaar gevoel, iets eigenaardigs. De compositie is rechttoe rechtaan en de productie is typisch modern, waardoor het in de basis al een alledaags nummer is. Het voelt als een veilige zet zonder risico. Uiteindelijk doen ze daarbij niks verkeerd en luistert het prima weg, derhalve een:
6,5

The_CrY schreef:
Als mensen het goed vinden heb ik voor morgen wel een leuke nominatie klaar staan
ProGNerD schreef:
Onder voorwaarde dat leuk niet staat voor te "soft"...
laboomzaa schreef:
6,9
Op de een of andere manier is het me net altijd iets te zoet.
Dieter gaat gewoon lekker zijn eigenwijze gang en trekt zich geen flikker van jullie aan.

Treffende analyse van Apollo. Ik zet na twee keer luisteren 'The Gallery' nog maar eens op, dat was met de juiste jongehondengothenburgthrashdeathspirit waar de band nu, dertig jaar ouder, toch heel erg verre van blijft.
6,5

Drukke weken, ik zal het morgen allemaal even inhalen.

Vandaag dan jouw nominatie? @The_CrY

Apollo schreef:
Vandaag dan jouw nominatie? @The_CrY

Anders heb ik er ook nog eentje die ik heel graag met jullie wil delen, maar eerlijk is eerlijk: The_CrY was eerder.

Ik houd me daarom aanbevolen voor het volgende slot dinsdag (als je vandaag jouw nominatie nog post, tenminste...)

Kondoro0614 schreef:
Drukke weken, ik zal het morgen allemaal even inhalen.
Drukke weken? Je was wezen vakantiehiken, jij Liesje in Lui Zwitserland. Als dat druk is, dan wil ik wel eens ruilen met jouw werk.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Drukke weken? Je was wezen vakantiehiken, jij Liesje in Lui Zwitserland. Als dat druk is, dan wil ik wel eens ruilen met jouw werk.

Je noemt mij nu lui?

Kondoro0614 schreef:
(quote)

Je noemt mij nu lui?
Drukke weken associeer ik met werk, gezinsleven bla-die-bla, vakantievieren associeer ik niet met "druk". If so, dan adviseer ik je een ander type vakantie te nemen. Actieve weken daarentegen, ja dát (deed je vast) zeker! Heb je het HR Giger Museum in Gruyères nog bezocht?

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Drukke weken associeer ik met werk, gezinsleven bla-die-bla, vakantievieren associeer ik niet met "druk". If so, dan adviseer ik je een ander type vakantie te nemen. Actieve weken daarentegen, ja dát (deed je vast) zeker! Heb je het HR Giger Museum in Gruyères nog bezocht?

Ik heb geen museums bezocht Dr. Ik heb elke dag één of meerdere bergen gehiked en ben alleen maar actief geweest . Ik drink geen alcohol, het was niet "vakantie vieren", lol. Dagelijks gewoon rustig 30.000+ stappen gezet, in de avonden gewoon naar de gym geweest, tja. En daaromheen gewoon gewerkt, beetje rare opmerking maar goed.

Ah, vakantie vieren én werken: dat geeft jouw 'drukke weken' wel een duidelijkere context.

Bij gebrek aan nieuwe nominaties geef ik een cijfer aan Kondoro's vakantie. Bergwandelroutes door Zwitserland zijn prachtig en dan ook nog doorgepakt door naar de gym te gaan in het buitenland. Het gebrek aan alcohol ondersteunt een dergelijk sportieve en ambitieuze vakantie. Wel is er daarnaast gewerkt, dat zou ik zelf niet zo relaxed vinden op vakantie. Lijkt mij voor herhaling vatbaar.
8,5

Het was dan ook niet de bedoeling dat het een relax vakantie ging worden Apollo, en het leven van de cliënten gaat gewoon door . Verder goede samenvatting .

02-09: Amiensus - Acquiescence (ABDrums / 9 / 7,57)
04-09: Skullpresser - Born to Please (laboomzaa / 9 / 6,61)
06-09: Dark Tranquillity - The Last Imagination (Dieter / 6 / 6,83)
08-09: Love is Noise - take.one.minute (The_CrY / 0 / 0)

Maak Kennis met Metal Anno 2024

Ruisende, ietwat dromerige, alternatieve 'metal'. De onbetwistbare metal komt er pas op het einde in (3:10 ong.), daarvoor vind ik het allemaal te toegankelijk en zachtaardig om het metal te noemen. Op zich niks mis mee, maar de zachtaardigheid staat mij wel wat tegen. Sorry, maar wat een slappe tekst en wat een suffe clip met een wannabe MC in een hooiveld. Slappe teksten zijn geen punt als ik het nauwelijks kan verstaan, maar wanneer je woord voor woord kan meeluisteren is het een afknapper. Gedurende de introductie dacht ik dat het wel iets voor mij zou kunnen zijn, ik hou namelijk wel van dromerige nummers, maar het gros van het nummer deed mij erg weinig. Als ik de tekst niet te zwaar aanreken dan heb ik er wel een voldoende voor over.

6,0

Dark Tranquillity - The Last Imagination: 7

Love is Noise moet ik nog wat verder op me in laten werken; weet nog niet helemaal wat ik ermee aan moet...

Mijn eigen nieuwe nominatie volgt dinsdag

Ik volg qua mening compleet in de voetsporen van Apollo. Ook ik hou echt wel van zweverige muziek (een Alcest), en de introductie wist me te pakken maar, na een minuut of twee kende ik het ook wel en deed het me allemaal niets meer. Jammer dat ze niet meer deden zoals het laatste stuk van het nummer, dan had ik er wel meer mee gekund. Slecht wil ik het ook niet noemen, het is ook niet direct iets wat ik vaker zou op zetten. Het nummer Jawbreaker vind ik dan bijvoorbeeld weer een stuk beter.

5.8

Sorry mensen, in mijn herinnering toen ik de track voor het eerst hoorde was deze een stuk zwaarder. Eerder werk van ze is ook meer metal, vandaar dat ik er niet twee keer over nagedacht heb. Zal de volgende keer het eerst door een metaaldetector halen voordat ik iets plaats.

7,5

Ik kan me aardig vinden in wat er al over gezegd is hier:

Love is Noise - take.one.minute: 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:26 uur

geplaatst: vandaag om 06:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.