Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 15:15 uur
Ja, dat was wel op Alcatraz, een festival. Misschien een andere beleving. Celeste was toen zelfs nog saaier, en dat vind ik echt een briljante band op studiovlak. Maar live zzzzzz. Vandaar dat ik nog twijfel om een kaartje te kopen voor de zaalshow van Celeste in Gent.
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 18:06 uur
Johnny Marr schreef:
Ja, dat was wel op Alcatraz, een festival. Misschien een andere beleving. Celeste was toen zelfs nog saaier, en dat vind ik echt een briljante band op studiovlak. Maar live zzzzzz. Vandaar dat ik nog twijfel om een kaartje te kopen voor de zaalshow van Celeste in Gent.
(quote)
Ohja dat kan het wel verklaren hoor. Ik heb ze de eerste keer in Willemeen in Arnhem gezien. Daar kunnen niet zoveel mensen in, dat compacte sfeertje deed ook wel zijn werk.
Ik had dat toen met Amenra tijdens GMM 2022, midden op de dag, echt zonde van het sfeer omdat die band in mijn ogen moet hebben van het duistere. Het enige voordeel toen was dat je wel zat te ijlen van de 36 graden wat het die dag was
.
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 19:50 uur
Ik ben bekend met de laatste 3 albums van Harakiri For The Sky. Hun bekendste werken dus. En ik ben zeker een fan van de band, maar al die albums duren mij te lang. 'III: Trauma' is mijn persoonlijke favoriet, maar de laatste 2 nummers zijn herhalingen van eerder beter verrichte zetten. Als ze nou 2-3 mindere nummers schrappen dan zouden mijn cijfers een 0,5-punt hoger uitvallen.
Vorig jaar nog gezien in Utrecht en ik vond het live ook tegenvallen. De intensiteit van de albums voelde ik totaal niet. Het kwam nu allemaal wat eentonig over.
En helaas heb ik dat ook een beetje met dit nummer. Vooral de vocalen missen de intensiteit die ik van deze band wil horen. Het is soms zelfs op het randje van tolerantie, zoals op 6:13. Vergelijk dit met de vocalen op een klasbak als 'Calling The Rain' en je hoort het verschil: de pijn in zijn stem schuurt, en dat mis ik hier. Oftewel ik mis ook dat lekkere pepertje.
6,8
Vorig jaar nog gezien in Utrecht en ik vond het live ook tegenvallen. De intensiteit van de albums voelde ik totaal niet. Het kwam nu allemaal wat eentonig over.
En helaas heb ik dat ook een beetje met dit nummer. Vooral de vocalen missen de intensiteit die ik van deze band wil horen. Het is soms zelfs op het randje van tolerantie, zoals op 6:13. Vergelijk dit met de vocalen op een klasbak als 'Calling The Rain' en je hoort het verschil: de pijn in zijn stem schuurt, en dat mis ik hier. Oftewel ik mis ook dat lekkere pepertje.
6,8
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 20:15 uur
Ik ken de band niet, alleen van naam, maar dit klinkt prima hoor. Fijne sound.
8
8
0
geplaatst: 18 oktober 2024, 11:44 uur
Begint wat flauw, de laatste minuten zijn wel beter. Toch te weinig voor Harakiri als je weet dat ze ooit het machtige Calling the Rain gemaakt hebben: 6.8
0
geplaatst: 18 oktober 2024, 12:16 uur
Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender: 7,5
Deze band ken ik zeker en past goed in m'n straatje; ben dan ook erg benieuwd naar hun nieuwe album. Deze single is prima, maar zoals hier al door diverse collega-reviewers genoemd is het wellicht een beetje te tam en blaast het me niet van m'n sokken, zoals ze eerder al wel 's hebben gedaan. Desalniettemin hoop ik op een mooi album => we gaan het zien, eh: horen...!
Deze band ken ik zeker en past goed in m'n straatje; ben dan ook erg benieuwd naar hun nieuwe album. Deze single is prima, maar zoals hier al door diverse collega-reviewers genoemd is het wellicht een beetje te tam en blaast het me niet van m'n sokken, zoals ze eerder al wel 's hebben gedaan. Desalniettemin hoop ik op een mooi album => we gaan het zien, eh: horen...!

0
geplaatst: 18 oktober 2024, 13:53 uur
Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender: 8,5
Laatste album van deze band vond ik al heel erg tof, en deze ga ik zeker ook luisteren. Prachtige mengelmoes van black en epischere metaalstijlen. Ik zal nog een keer eens een stem plaatsen bij de vorige platen van de band
Laatste album van deze band vond ik al heel erg tof, en deze ga ik zeker ook luisteren. Prachtige mengelmoes van black en epischere metaalstijlen. Ik zal nog een keer eens een stem plaatsen bij de vorige platen van de band

0
geplaatst: 19 oktober 2024, 11:09 uur
Nasty - Savage - Witches Sabbath (feat Tardy brothers): 7,3
Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender: 8,3
Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender: 8,3
1
geplaatst: 19 oktober 2024, 12:38 uur
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 11 / 6,24)
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 11 / 7,22)
07-10: Giver - Keeping You Alive (laboomzaa / 11 / 7,56)
09-10: Vendel - Never Surrender (Apollo / 10 / 6,61)
11-10: Lowen - Waging War Against God (ProGNerD / 10 / 7,85)
13-10: Triumpher - Spirit Invictus (EvilDrSmith / 10 / 6,65)
15-10: Nasty - Savage - Witches Sabbath (feat Tardy brothers) (Dieter / 10 / 7,64)
17-10: Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender (Kondoro0614 / 8 / 7,5)
19-10: Chat Pile - Masc (Apollo / 0 / 0)
Deze band zal sommigen vast bekend zijn. Persoonlijk vind ik het een lastige band op albumniveau: sommige nummers vind ik erg goed, andere nummers vind ik niet meer dan redelijk. Dit is dan wel zo'n nummer wat ik helemaal te gek vind.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
15-10: Nasty - Savage - Witches Sabbath (feat Tardy brothers) (Dieter / 10 / 7,64)
17-10: Harakiri for the Sky - With Autumn I'll Surrender (Kondoro0614 / 8 / 7,5)
19-10: Chat Pile - Masc (Apollo / 0 / 0)
Deze band zal sommigen vast bekend zijn. Persoonlijk vind ik het een lastige band op albumniveau: sommige nummers vind ik erg goed, andere nummers vind ik niet meer dan redelijk. Dit is dan wel zo'n nummer wat ik helemaal te gek vind.
1
geplaatst: 19 oktober 2024, 16:50 uur
Chat Pile - Masc: 7,7
Hun vorige album werd nogal gehyped, maar deed me eigenlijk verrassend weinig. Dit nummer is best prima, dus misschien moet ik toch dit nieuwe album een kans geven; dank voor de tip Apollo
Hun vorige album werd nogal gehyped, maar deed me eigenlijk verrassend weinig. Dit nummer is best prima, dus misschien moet ik toch dit nieuwe album een kans geven; dank voor de tip Apollo

0
geplaatst: 21 oktober 2024, 14:26 uur
19-10: Chat Pile - Masc (Apollo / 6 / 7,73)
21-10: Thy Catafalque - Mindenevő (Dieter / 0 /0 )
21-10: Thy Catafalque - Mindenevő (Dieter / 0 /0 )
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 20:11 uur
21-10: Thy Catafalque - Mindenevő (Dieter / 3 /7 )
23-10: Ice Nine Kills ft SHAVO (laboomzaa//)
Gewoon even wat lolligs en luchtigs, maar stiekem best lekker (kitsch).
Oh, en het inloggen bij Google is nog steeds een hel, wil iemand de sheets voor mij doen? Dank u!
21-10: Thy Catafalque - Mindenevő (Dieter / 3 /7 )
23-10: Ice Nine Kills ft SHAVO (laboomzaa//)
Gewoon even wat lolligs en luchtigs, maar stiekem best lekker (kitsch).
Oh, en het inloggen bij Google is nog steeds een hel, wil iemand de sheets voor mij doen? Dank u!

1
geplaatst: 23 oktober 2024, 20:49 uur
Ik ben er nog niet over uit wat Thy Catafalque betreft, ik laat het nog even bezinken.
Geüpdatet.
Ice Nine Kills: Ik kan bijna geen lichtpuntjes in dit nummer vinden anders dan dat het nóg slechter kan. Alles klinkt generiek en overgeproduceerd, de geluidseffecten tussendoor zijn ronduit irritant en de flauwe, overtrokken horrorscènes maken het visueel ook afstotelijk. Populaire band, maar totaal niet aan mij besteed.
2,0
laboomzaa schreef:

Geüpdatet.
Ice Nine Kills: Ik kan bijna geen lichtpuntjes in dit nummer vinden anders dan dat het nóg slechter kan. Alles klinkt generiek en overgeproduceerd, de geluidseffecten tussendoor zijn ronduit irritant en de flauwe, overtrokken horrorscènes maken het visueel ook afstotelijk. Populaire band, maar totaal niet aan mij besteed.
2,0
1
geplaatst: 23 oktober 2024, 20:55 uur
Apollo schreef:
Ik ben er nog niet over uit wat Thy Catafalque betreft, ik laat het nog even bezinken.
Dat herken ik; eigenlijk zou ik dit in het licht van het gehele album willen beoordelen, maar dat duurt nog een dikke 3 weken. Ik meld me nog...
0
geplaatst: 24 oktober 2024, 10:31 uur
Ice Nine Kills ft SHAVO: 5
Kwam Ice Nine Kills toevallig tegen in de openingstrack bij het checken van The Funeral Portrait - Greetings from Suffocate City, met ook een typische Amerikaanse (overgeproduceerde) sound.
Maar dit is zelfs nog een schepje er bovenop en wel erg over-the-top...
(en dan heb ik geluisterd zonder video, en ook niet de behoefte dat alsnog te doen)
Kwam Ice Nine Kills toevallig tegen in de openingstrack bij het checken van The Funeral Portrait - Greetings from Suffocate City, met ook een typische Amerikaanse (overgeproduceerde) sound.
Maar dit is zelfs nog een schepje er bovenop en wel erg over-the-top...

(en dan heb ik geluisterd zonder video, en ook niet de behoefte dat alsnog te doen)
1
geplaatst: 24 oktober 2024, 15:35 uur
Normaal zou ik precies hetzelfde reageren als jullie, vreselijk zou ik het vinden. Maar deze kwam voorbij in een playlist en gaf me een vrolijk gevoel.
En soms heb je dat nodig in het leven, onverwachts een lach op je gezicht.
7,5
En soms heb je dat nodig in het leven, onverwachts een lach op je gezicht.
7,5
1
geplaatst: 24 oktober 2024, 20:01 uur
Ik wil morgen wel weer 's een duit in het nominatiezakje doen met uw welbevinden... 

0
geplaatst: 25 oktober 2024, 10:58 uur
Art the Clown kan deze band niet redden. Fantastische killer, volgende week ga ik deel drie checken in de bios. Maar dit vind ik he-le-maal niks.
Ik zag INK in het voorprogramma bij Metallica, ook kut.
2.5
Ik zag INK in het voorprogramma bij Metallica, ook kut.
2.5
1
geplaatst: 25 oktober 2024, 13:08 uur
ProGNerD schreef:
Ik wil morgen wel weer 's een duit in het nominatiezakje doen met uw welbevinden...
Hoewel ik nog niet alle releases van vandaag die ik op m'n watchlist had staan heb kunnen checken (uiteraard) wist ik wel meteen na het luisteren van dit album dat ik daarvan een nominatie ga doen; begin van de avond gaat 'ie online...

* denotes required fields.