MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Johnny Marr schreef:

72 uur lijkt me zelfs beter.

Waarom, met de continue stroom aan mooie releases en de behoefte bij te blijven en vooral de mooiste pareltjes niet te missen, mag van mij de tijdlimiet er wel helemaal af...

Uiteindelijk kan eenieder hier zelf besluiten of en welke nominaties 'ie checkt en hoe actief 'ie hier is; hoe actiever, hoe meer kans op mooie, unieke ontdekkingen natuurlijk !

Die anonieme was The_CrY trouwens

Ik denk dat het verwijderen van een tijdslimiet een averechts effect zal hebben. Wanneer meerdere nummers per dag geplaatst worden zal het voor sommigen te veel tijd in beslag nemen om alles te beluisteren. Wel ben ik het met je eens dat in de huidige opzet te weinig tijd overblijft om alle waardige releases aandacht te schenken. Zo zijn mijns inziens enkele hoogtepunten van 2023 niet aan bod gekomen in het vorige topic (Panopticon, Fires in the Distance, Moonlight Sorcery), en daar ben ik zelf ook debet aan. Met mijn summiere bijdrage heb ik weinig recht van spreken over de gang van zaken, maar ik ben van plan actiever deel te gaan nemen aan het forum vanwege jullie enthousiasme.

Tot slot de essentie van deze topic:
04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits - 6,5
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect - 7,2
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree - 7,0
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire - 7,8 - Inmiddels toegevoegd aan de site: Dödsrit - Nocturnal Will (2024) - MusicMeter.nl
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War - 7,0
14-01: Vemod - Der guder dør - 7,5
16-01: For I Am King - Execution - 4,0

Apollo schreef:
...ik ben van plan actiever deel te gaan nemen aan het forum vanwege jullie enthousiasme.

Heb je de Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet | docs.google.com ook bijgewerkt ?

odi
Vermod: 7

For I Am King : 6

Wel een beetje bijblijven, he ABDrums...

Laat ons de limiet gewoon behouden. 24u is te kort voor iedereen om te kunnen luisteren en langer dan 48u zorgt ervoor dat er te weinig leven in het topic blijft.

For I Am King is niet echt mijn ding: 6

ProGNerD schreef:
Wel een beetje bijblijven, he ABDrums...

Ik maak later wel een inhaalslag; mijn agenda puilt deze week en volgende week ontzettend uit...

Doe maar rustig aan Ate, je hebt nog zeeën van tijd..

Deze vind ik niet echt bijzonder, ook niet geheel in mijn straatje natuurlijk - het outro is nog het mooist, dat dan weer wel.

6,5

geplaatst: afgelopen dinsdag om 15:33 uur
04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 10 / 7,4)
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 11 / 7,77)
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / 10 / 7,78)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 9 / 7,68)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / 10 / 6,42)
14-01: Vemod - Der guder dør (ProGNerD / 7 / 7,47)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 0 / 0)
18-01 Dissimulator - Hyperline Underflow (B.Robertson / 0 / 0)

Als ik zo vrij mag zijn een nominatie want het stokt een beetje en dacht dat we nog steeds met For I Am King bezig waren. Een recente toevoeging die me wel geschikt leek voor dit topic. Nog niets bijgewerkt verder.

6

Bij nomineren hoort uiteraard ook bijwerken!

Dissimulator - Hyperline Underflow: 6.5

Dieter schreef:
Bij nomineren hoort uiteraard ook bijwerken!

Nu wel even tijd voor mij daarin te verdiepen maar is al geschied. Mijn dank daarvoor.

Dissimulator 7,5

Lekker vileine deaththrashriff-o-rama. Misschien net niet inventief of opmerkelijk genoeg om écht op te vallen, maar toch erg lekker. Fijne tip.
7,5

Even een inhaalslagje van mijn kant, zonder commentaar weliswaar.

Vemod - Der guder dør: 8,5
For I Am king - Execution: 6,8
Dissimulator - Hyperline Underflow: 7,5

Dan wordt de nieuwe score als volgt:

14-01: Vemod - Der guder dør (ProGNerD / 11 / 7,62)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 9 / 6,7)

En vanzelfsprekend is ook de spreadsheet in zijn geheel bijgewerkt.

Was je zo lang bezig?

Prima ramnummer van Dissimulator

7

Yep.

7

Ik heb voor later vanavond een mooie nominatie klaarstaan. Is iedereen daarmee akkoord?

Had ik ook al, dus...

ProGNerD schreef:
Had ik ook al, dus...

We kunnen ook een dubbelnominatie doen...

En ik durf te wedden dat mijn nominatie sterker is dan die van jou!

OK, dan wacht ik tot dinsdagavond.

Ik verwacht dan wel heel wat van jouw nominatie ABDrums...

Ik hoop je op je wenken te kunnen bedienen. Het is in ieder geval atmosferisch, melodisch en zwartgeblakerd...

Mag ik dan donderdagavond reserveren?
Of wordt dat te gek?

Spreadsheet Maak Kennis met Metal Anno 2024

04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 10 / 7,4)
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 11 / 7,77)
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / 10 / 7,78)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 9 / 7,68)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / 10 / 6,42)
14-01: Vemod - Der guder dør (ProGNerD / 7 / 7,47)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 9 / 6,7)
18-01: Dissimulator - Hyperline Underflow (B.Robertson / 8 / 7,00)
20-01: A/Oratos - Deuteros (ABDrums / / )

Een heerlijke bak aan mystieke, melodische en atmosferische blackmetal van de allerbovenste plank. Die plank waar die je net met je vingertoppen kunt bereiken wanneer je al op je tenen op een krukje staat.

Ik raad overigens echt aan de bandcamp-pagina van de betreffende plaat van de band en deze Wikipediapagina even door te nemen vóór, tijdens en na het luisteren van het nummer. Het zorgt bij mij in ieder geval voor een enorme verrijking van de toch al zeer intense en interessante luisterervaring.

Er gebeurt trouwens ontzettend veel in dit nummer; compositioneel zit dit tamelijk briljant in elkaar. Haak dus niet meteen af, maar luister het nummer eens een keer of drie, vier, vijf de komende twee dagen. Dat doet wonderen...

Overigens dient nog vermeldt te worden dat het nummer nog niet los op YouTube is verschenen. Dat betekent dat de betreffende link het hele album betreft. Het nummer in kwestie loopt van 12:26 tot en met 19:09, maar voel je vrij het hele album meteen tot je te nemen.

Ja, hier maak je mij blij mee! Doet me een beetje denken aan Borknagar ook (die dit jaar ook met een nieuwe komen). Dit album gaat ook zeker rondjes draaien hier.

9

7,5

Nou deed mij eerlijk gezegd denken aan 'Hotel California' dat rustige begin dat later terugkomt. 2x gehoord, via YT en een keer BC.

18-01: Dissimulator - Hyperline Underflow - 7,0

20-01: A/Oratos - Deuteros - Braaf de opdracht opgevolgd en de achtergronden bestudeerd, en nu 3 maal geluisterd waarvan de laatste 2 luisterbeurten inderdaad beter bevielen dan de eerste. De intro deed mij ook denken aan 'Hotel California'. Borknagar hoor ik sporadisch terug, bijvoorbeeld op 16:36. Dat is ook het moment dat het nummer begint op te bouwen en het beste gedeelte volgt, maar de hoge verwachtingen werden niet ingelost voor mij.
Cijfer: 7,2

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.