Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2024, 16:00 uur
Had deze nieuwe Sólstafir single idd voorbij zien komen en was meteen benieuwd naar een nieuw album, maar kon daar nog niets over vinden. Iemand een idee...?
0
geplaatst: 19 juni 2024, 21:42 uur
Bevalt de tweede luisterbeurt al beter dan de eerste. Daarom wacht ik nog even met stemmen. Bovendien merk ik met Sólstafir dat nummers in albumcontext veel beter uit de verf komen dan losstaand.
0
geplaatst: 20 juni 2024, 15:17 uur
Solstafir - Hin Helga Kvol: 7,5
Lekker nummer, maar had van mij nog wel wat langer gemogen.
Lekker nummer, maar had van mij nog wel wat langer gemogen.
0
geplaatst: 21 juni 2024, 11:45 uur
7,5
Zang stoort me altijd wat aan deze band maar dit nummer klinkt goed.
Zang stoort me altijd wat aan deze band maar dit nummer klinkt goed.
1
geplaatst: 21 juni 2024, 14:07 uur
ABDrums schreef:
Bevalt de tweede luisterbeurt al beter dan de eerste. Daarom wacht ik nog even met stemmen. Bovendien merk ik met Sólstafir dat nummers in albumcontext veel beter uit de verf komen dan losstaand.
Het nummer wordt met de luisterbeurt beter, maar ik ben nog altijd vooral benieuwd hoe dit in de context van het volledige album uit de verf gaat komen. De band kennende moet dat vast goedkomen, voor nu kan ik hier zeker een 7,7 aan kwijt.
Van mij had het trouwens ook wel wat langer mogen duren. Die laatste sectie vind ik echt geweldig, jammer dat die maar zo kort duurde. Ik kijk nu wel uit naar het hele album, zin in!
0
geplaatst: 21 juni 2024, 16:38 uur
ABDrums schreef:
... Ik kijk nu wel uit naar het hele album, zin in!
... Ik kijk nu wel uit naar het hele album, zin in!
Ik ook, maar ik kan nog niks concreets vinden helaas...

0
geplaatst: 21 juni 2024, 17:10 uur
Ik heb trouwens wel een nieuwe nominatie in petto, is het goed als ik die vanavond plaats?
0
geplaatst: 21 juni 2024, 19:02 uur
02-06: Saidan - Desecration of a Lustful Illusion (ProGNerD / 7 / 8,11)
09-06: Evergrey - Cold Dreams (The_CrY / 8 / 6,71)
11-06: Rotting Christ - Pix Lax Dax (Johnny Marr / 8 / 6,35)
14-06: Huntsmen - In Time, All Things (ProGNerD / 8 / 7,5)
17-06: Houle - Née Des Embruns (ProGNerD / 7 / 7,55)
19-06: Sólstafir - Hin Helga Kvöl (Dieter / 6 / 7,62)
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 0 / 0)
Vandaag een track waardoor liefhebbers van oldschool deathmetal aan hun muzikale trekken komen. Dit album is al een poosje geleden uitgekomen, maar dat is geen reden om hier een song ervan ten gehore te brengen.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 0 / 0)
Vandaag een track waardoor liefhebbers van oldschool deathmetal aan hun muzikale trekken komen. Dit album is al een poosje geleden uitgekomen, maar dat is geen reden om hier een song ervan ten gehore te brengen.
0
geplaatst: 22 juni 2024, 10:44 uur
Niet mijn favoriete subgenre, maar kan dit niet slecht noemen.
7
7
1
geplaatst: 22 juni 2024, 13:06 uur
Blood Red Throne - Split Tongue Sermon: 7,2
Nog zo mooi en (technisch) goed gespeeld, maar zoals wel vaker met de wat extremere / technische death * raakt en grijpt het me niet zoals ik graag zou willen.
*: uitzonderingen daargelaten, zoals ik gisterochtend toevallig nog schreef bij de laatste Ulcerate...

Nog zo mooi en (technisch) goed gespeeld, maar zoals wel vaker met de wat extremere / technische death * raakt en grijpt het me niet zoals ik graag zou willen.
*: uitzonderingen daargelaten, zoals ik gisterochtend toevallig nog schreef bij de laatste Ulcerate...

1
geplaatst: 22 juni 2024, 14:16 uur
Lekker potje deathmetal: zeker niet grensverleggend of vernieuwend, maar luistert prima weg. Ik ga mee met het commentaar en het verdict van ProGNerD.
7,2
7,2
0
geplaatst: 24 juni 2024, 14:45 uur
7,2
Ik ga mee met de scores van m'n voorgangers. Al moet ik zeggen dat de laatste Ulcerate mij toch niet zo veel doet, ProGNerD. Ik vond de vorige plaat Stare Into Death And Be Still veel beter.
Ik ga mee met de scores van m'n voorgangers. Al moet ik zeggen dat de laatste Ulcerate mij toch niet zo veel doet, ProGNerD. Ik vond de vorige plaat Stare Into Death And Be Still veel beter.
0
geplaatst: 25 juni 2024, 09:54 uur
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 6 / 7,02)
25-06: Ba'al - Bamber Bridge (Dieter / / )
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 6 / 7,02)
25-06: Ba'al - Bamber Bridge (Dieter / / )
0
geplaatst: 25 juni 2024, 10:56 uur
1
geplaatst: 25 juni 2024, 11:12 uur
Ik ben weer terug van weggeweest, weer een geslaagde editie van Graspop achter de rug.
17-06: Houle - Née Des Embruns
Kwam best goed binnen, maar aan het einde verslapt mijn aandacht. Na twee luisterbeurten merk ik dat ik niet écht geprikkeld ben om een heel album op te zoeken, gezien ik ook al een lijstje heb staan wat de afgelopen weken is uitgekomen.
7,5
19-06: Sólstafir - Hin Helga Kvöl
Dit nummer op de releasedag ook gehoord, maar doet mij nog steeds niet zoveel. Het is weer wat zwaarder dan het voorgaande werk, maar ik vind de compositie weinig interessants bieden, en de zang eentonig en weinig 'feeling' hebben. Dat laatste is zeker niet op oudere nummers het geval, maar het staat mij op dit nummer dus tegen. Misschien heeft het meer tijd nodig, dat is bij deze band in het verleden vaker het geval geweest.
6,5
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon
Na een weekend vol ijzersterke death metal (o.a. Nile, Pestilence, Suffocation en de band die de tent deed trillen: Dying Fetus) ben ik weer he-le-maal 'in the mood' voor wat extreem auditief geweld. Dit komt dan ook heerlijk binnen op het juiste moment. Niet bijster origineel, maar wel goed uitgevoerd naar mijn mening. Fijne afwisselingen qua vocals en de productie is vet. Zou dit graag live hebben gezien als het op de line-up zou staan. De moshpit in en volledig vernietigd worden.
8,0
De nieuwe Ulcerate vind ik trouwens gruwelijk goed. Beter dan 'Stare Into Death And Be Still'? Weet ik nog niet, maar het doet ook zeker niet onder voor die plaat.
25-06: Ba'al - Bamber Bridge
Deze is mij buiten het topic om al eens getipt door ProGNerD. Ik begrijp wel dat jullie positief zijn, en ik verwacht dat deze nominatie ook nog op een hoog gemiddelde kan rekenen, maar ik voel er geen 8 bij. De introductie klinkt veelbelovend en neemt mij op sleeptouw, maar wanneer de vocals inzetten blijkt het touw te zwak. Aardig nummer, maar het maakt niet iets in mij los.
7,0
17-06: Houle - Née Des Embruns
Kwam best goed binnen, maar aan het einde verslapt mijn aandacht. Na twee luisterbeurten merk ik dat ik niet écht geprikkeld ben om een heel album op te zoeken, gezien ik ook al een lijstje heb staan wat de afgelopen weken is uitgekomen.
7,5
19-06: Sólstafir - Hin Helga Kvöl
Dit nummer op de releasedag ook gehoord, maar doet mij nog steeds niet zoveel. Het is weer wat zwaarder dan het voorgaande werk, maar ik vind de compositie weinig interessants bieden, en de zang eentonig en weinig 'feeling' hebben. Dat laatste is zeker niet op oudere nummers het geval, maar het staat mij op dit nummer dus tegen. Misschien heeft het meer tijd nodig, dat is bij deze band in het verleden vaker het geval geweest.
6,5
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon
Na een weekend vol ijzersterke death metal (o.a. Nile, Pestilence, Suffocation en de band die de tent deed trillen: Dying Fetus) ben ik weer he-le-maal 'in the mood' voor wat extreem auditief geweld. Dit komt dan ook heerlijk binnen op het juiste moment. Niet bijster origineel, maar wel goed uitgevoerd naar mijn mening. Fijne afwisselingen qua vocals en de productie is vet. Zou dit graag live hebben gezien als het op de line-up zou staan. De moshpit in en volledig vernietigd worden.
8,0
De nieuwe Ulcerate vind ik trouwens gruwelijk goed. Beter dan 'Stare Into Death And Be Still'? Weet ik nog niet, maar het doet ook zeker niet onder voor die plaat.
25-06: Ba'al - Bamber Bridge
Deze is mij buiten het topic om al eens getipt door ProGNerD. Ik begrijp wel dat jullie positief zijn, en ik verwacht dat deze nominatie ook nog op een hoog gemiddelde kan rekenen, maar ik voel er geen 8 bij. De introductie klinkt veelbelovend en neemt mij op sleeptouw, maar wanneer de vocals inzetten blijkt het touw te zwak. Aardig nummer, maar het maakt niet iets in mij los.
7,0
0
geplaatst: 25 juni 2024, 14:42 uur
Ba'al: 7,5
Twee keer beluisterd, en hoewel het allemaal net te traag op gang komt en van mij nog wat verder had mogen uitbouwen, is het toch wel een prettige 10 minuten. Niet super heftig, maar dat hoeft ook niet altijd. Prettig. Fijn.
Twee keer beluisterd, en hoewel het allemaal net te traag op gang komt en van mij nog wat verder had mogen uitbouwen, is het toch wel een prettige 10 minuten. Niet super heftig, maar dat hoeft ook niet altijd. Prettig. Fijn.
0
geplaatst: 25 juni 2024, 23:40 uur
Sólstafir : 8,2
Mooi nummer maar ben ik nou de enige die hier een ode aan Slayer in hoort ? Gelukkig eindelijk weer wat pit in hun muziek.
Blood Red Throne : 6
Death Metal is niet mijn favoriete muziek, zanger doet het ook niet echt voor mij.
Ba’al : 7,2
Sfeervol gedaan maar niet de gehele tien minuten boeiend.
Mooi nummer maar ben ik nou de enige die hier een ode aan Slayer in hoort ? Gelukkig eindelijk weer wat pit in hun muziek.
Blood Red Throne : 6
Death Metal is niet mijn favoriete muziek, zanger doet het ook niet echt voor mij.
Ba’al : 7,2
Sfeervol gedaan maar niet de gehele tien minuten boeiend.
0
geplaatst: 27 juni 2024, 19:15 uur
17-06: Houle - Née Des Embruns (ProGNerD / 8 / 7,54)
19-06: Sólstafir - Hin Helga Kvöl (Dieter / 7 / 7,46)
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 7 / 7,16)
25-06: Ba'al - Bamber Bridge (Dieter / 5 / 7,5)
27-06: ZØRZA - The Crown with Silver Thorns (ProGNerD / 0 / 0)
WIlde eigenlijk wachten tot de dag van de nieuwe releases morgen (heb er aardig wat op m'n watchlist staan), maar toen ik net voor de 3e keer het ZØRZA album opzette tijdens m'n vroege dagelijkse avondwandeling en er nog steeds blij van wordt, kon ik het niet laten...
(geeft me ook wat meer tijd de releases van morgen goed te checken en te laten doordringen)
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
17-06: Houle - Née Des Embruns (ProGNerD / 8 / 7,54)
19-06: Sólstafir - Hin Helga Kvöl (Dieter / 7 / 7,46)
21-06: Blood Red Throne - Split Tongue Sermon (ABDrums / 7 / 7,16)
25-06: Ba'al - Bamber Bridge (Dieter / 5 / 7,5)
27-06: ZØRZA - The Crown with Silver Thorns (ProGNerD / 0 / 0)
WIlde eigenlijk wachten tot de dag van de nieuwe releases morgen (heb er aardig wat op m'n watchlist staan), maar toen ik net voor de 3e keer het ZØRZA album opzette tijdens m'n vroege dagelijkse avondwandeling en er nog steeds blij van wordt, kon ik het niet laten...

(geeft me ook wat meer tijd de releases van morgen goed te checken en te laten doordringen)
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
0
geplaatst: 28 juni 2024, 20:57 uur
Wat een rust hier... 
Morgen naar The Shiva Hypothesis - Album release | Metropool hier om de hoek.
Met Morvigor in het voorprogramma. En dat voor €10,-

Morgen naar The Shiva Hypothesis - Album release | Metropool hier om de hoek.
Met Morvigor in het voorprogramma. En dat voor €10,-

0
geplaatst: 28 juni 2024, 22:14 uur
Klinkt wel lekker ja, maar er beklijft een 'waar heb ik dit eerder gehoord?'-gevoel. Gitaarsolootje op het einde maakt het weer wat interessanter.
7,4
7,4
0
geplaatst: 1 juli 2024, 14:18 uur
Ba'al - Bamber Bridge:
De introductie van 3,5 is wel wat aan de lange kant, maar doch zeer mooi en zorgvuldig opgebouwd. Prachtig vormgegeven en bezwerend uitgevoerd. Ook in de rest van het nummer weet de band zich prima te handhaven, hoewel het niet over de gehele linie boeiend blijft.. De productie is me bovenden net wat te klinisch, die had wat smeriger en vuiger gemogen. De zanger vindt ik prima, klinkt gedreven en energiek.
7,5
ZØRZA - The Crown with Silver Thorns:
Ben het eens met bovenstaand commentaar van Apollo. Goed nummer, maar het doet me verder niet echt veel.
7,1
De introductie van 3,5 is wel wat aan de lange kant, maar doch zeer mooi en zorgvuldig opgebouwd. Prachtig vormgegeven en bezwerend uitgevoerd. Ook in de rest van het nummer weet de band zich prima te handhaven, hoewel het niet over de gehele linie boeiend blijft.. De productie is me bovenden net wat te klinisch, die had wat smeriger en vuiger gemogen. De zanger vindt ik prima, klinkt gedreven en energiek.
7,5
ZØRZA - The Crown with Silver Thorns:
Ben het eens met bovenstaand commentaar van Apollo. Goed nummer, maar het doet me verder niet echt veel.
7,1
* denotes required fields.