MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

7.75

Hou van de electric Chicago Blues.
Muddy Waters , John Lee Hooker en Howlin' Wolf zijn enkele van de bekende vertolkers van deze muziek.

De eerste twee zijn ruim vertegenwoordigd zijn in mijn platenkast, maar kom er nu achter dat ik van Howlin' Wolf alleen maar enkele nummers heb op 'n verzamelaar met diverse andere blues muzikanten.

Daar moet dus snel verandering in komen.

Howlin' Wolf - Evil is going on : 8,5

7,0

10. 10, 10, 10. Mijn grootste bluesheld. Net z'n biografie gekocht, ik zit er likkebaardend in te bladeren, maar andere boeken hebben momenteel oudere rechten. Wat een stem heeft deze man toch.

Ast
7.3

Huh, ik had hier toch al gereageerd?
Nou, nog maar een keer.

Maar als ik al zo enthousiast raak van de metalpotentie van Heino, dan zijn de poepruige, loeibrute stembanden van The Wolf helemaal in opborrelend lava gesmeed vanuit de onderaardse hellekrochten, for metal's sake.

9
captain scarlet schreef:
...maar kom er nu achter dat ik van Howlin' Wolf alleen maar enkele nummers heb op 'n verzamelaar met diverse andere blues muzikanten.
Daar moet dus snel verandering in komen.
Het zijn weliswaar cd's, maar ik heb onder meer dit boxsetje: bijna acht uur aan Howlin' Wolf: een grotere nachtmerrie is er niet denkbaar voor de gemiddelde kippen- en schapenboer in Oost-Nederland. Howl! Howl!

Howlin' Wolf - Evil Is Goin' On is onze nieuwe nr. 1 met een gemiddelde van 8,22.

79. Donnie Brooks - The Devil Ain't a Man (1960)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

De eerste artiestennaam van Donnie was Johnny Jordan. Daarna veranderde hij deze in Dick Bush, vervolgens in Johnny Faire om te eindigen met de naam waaronder wij hem kennen: Donnie Brooks. Als Donnie bracht hij in 1959 zijn eerste single uit en zijn laatste kwam uit in 1970. Daarna voegde hij zich bij het revival circuit en tourde hij nog jarenlang. 

Rock & roll aangelengd met een lachende sax en een doo-wop-koortje. Grappig, een 6.

Howlin Wolf 10 wat een geweldige stem heeft die man.
Donnie Brooks 7,3

Heino: 4
Howlin' Wolf: 9
Donnie Brooks: 8

Ah, fijn dat we nu een toffe nummer één hebben!

6,8 voor Donnie.

5,8

Da's 't leuke van deze topic: dat 't echt alle kanten op gaat, en ook vaak nummers hoort die je of bijna vergeten was, (in sommige gevallen niet zo erg ) of nog niet kende.
Dit is weer zo'n lekker jukebox nummertje dat ik bijna vergeten was: 7,5

Even inhalen:

74. Tante Leen - Ik Kan Vergeven (1956) : 6

75. Herman's Hermits - Can't You Hear My Heartbeat (1965) : 6,5

76. Ethel Waters and Her Ebony Four - Sweet Georgia Brown (1925) : 6,5

77. Heino - Wir Lieben die Stürme (1966) : 6

78. Howlin' Wolf - Evil Is Goin' On (1954) : 6,5

79. Donnie Brooks - The Devil Ain't a Man (1960) : 8

captain scarlet schreef:
Da's 't leuke van deze topic: dat 't echt alle kanten op gaat, en ook vaak nummers hoort die je of bijna vergeten was, (in sommige gevallen niet zo erg ) of nog niet kende.
Dit is weer zo'n lekker jukebox nummertje dat ik bijna vergeten was: 7,5

Nice! Dat is van mij uit ook precies de insteek van het topic. Lekker alle kanten op qua genres, artiesten, jaartallen, bekender/onbekender. Leuk dat je het zo ervaart.

'Lekker jukebox nummertje, 7,5'.

Sluit ik me helemaal bij aan:

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.