MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

1925...dan praat je echt over een oldie
maar goodie ? Niet voor mij...5
Wat mij betreft... de interesse voor de muziek history is vanaf ongv half 60s
Wil niet zeggen dat ik uit de zgn prehistorie daarvoor niks mooi vind
Er zijn daar ook pareltjes
Bv (mijn ringtone) Green Onions-Booker T& MGs ('62)

Ethel Waters and Her Ebony Four - Sweet Georgia Brown scoort 6,63 en staat op plek 46.

77. Heino - Wir Lieben die Stürme (1966)

Afkomstig van het album: Heino - Kein Schöner Land in Dieser Zeit (1966)

Groter dan dit gaan ze niet worden in Duitsland, Heino is een instituut binnen de Duitstalige muziekwereld. Hij heeft een ongelooflijk lange carrière gehad die in 2005 tot een einde kwam met zijn definitieve afscheidstournee.... totdat hij in 2009 weer ging touren. Dat duurde echter niet lang en hij nam afscheid van het wereldje.... tot 2010 toen hij weer ging touren. Was het toen afgelopen? Ja, hij kondigde aan er nu echt mee te stoppen.... dat duurde tot 2011. Afijn, bloed kruipt waar het niet gaan kan en de man treedt nog steeds op.

Dit was zijn eerste en tevens grootste 60s hit voordat hij in de 70s ook internationaal doorbrak.

Zonder of met zonnebril, dit is niets voor mij. Een 4.

Herman's Hermits: 7,0
Ethel Waters and Her Ebony Four: 6,0
Heino: 6,0

En ik was nog wel zo blij in 2005...

2,5

Vorig jaar kwam een droom voor hem eindelijk uit!
Overnachten in het Sallandse Heino!

3

Herman's Hermits: 7,7 voor dit prima nummer van een van de leukste Britpop groepen uit de jaren '60
Ook veel mooie singles uitgebracht. Natuurlijk het meest bekend van No milk today, maar liedjes als bijvoorbeeld als "Don't go out into the Rain", "There's a kind of hush" en "Mrs. Brown You've Got A Lovely Daughter" zijn ook perfecte popsongs.

Ethel Waters moet het doen met 5,8
Heino's "Wir lieben die Stürme" is tot nu toe het eerste nummer dat ik na 30 seconden luisteren (toen het refrein begon) heb uitgezet omdat ik het niet meer kon aanhoren: 3,5

76. Ethel Waters and Her Ebony Four - Sweet Georgia Brown (1925)
Tante Leen mocht willen dat ze zo goed de blues kon jazzswingen. Misschien haalt Ethel met mijn 7 precies het gemiddelde van een 6,66?

77. Heino - Wir Lieben die Stürme (1966)
Ik verkondigde het al een jaar of twintig: die sonore bariton van Heino is uitstekend geschikt voor metal. If only...
En ja hoor, alsof hij mijn gedachte heeft opgepikt. Want wat deed Heino een jaar of tien geleden?
Te grappig! Dit is vast zijn daadwerkelijke motivatie voor zijn zoveelste comeback.

Geloof het of niet, maar ik heb zowaar een paar platen van hem, waaronder zijn bekende (?) kerstplaat, vanwege de lollige pop-up klaphoes.
https://i.discogs.com/P-z0fy8tuNxb1RW15_U0WOE6ovPBddqiWKD6SW2OBE0/rs:fit/g:sm/q:90/h:348/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTQzMDgw/MTctMTUxNTM2NzI2/OS01NTkwLmpwZWc.jpeg
En ik heb een hele vroege compilatie van hem, omdat ik, bij toeval, op de achterkant iets zag wat ik nog nooit van hem had gezien. Niet en profil zoals bij het clip op YT, maar full frontal, dus schrik niet:
https://i.discogs.com/DTElbuIR-fR_4TzDibgwylOJy3bHIOZoXG6mX7jmMxo/rs:fit/g:sm/q:90/h:591/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTM1MTMz/MTAtMTMzMzQyMTE1/NS5qcGVn.jpeg
Ik zie nu dat hij op zijn eerste drie studioalbums zijn zonnebril nog niet had gevonden, dus zó uniek blijkt zijn zonnebrilloze snoet op de hoes toch niet te zijn.

Eh, wat? Oja, een cijfer.
Nou, ik heb een zwak voor zijn stem, maar een enorme schijt aan de muziekstijl.
Al vind ik dit liedje nog een lollige lulligheid bezitten dat ik kan hebben zonder opborrelend gal.
5 (ik denk dat ik slaapdronken ben, want hoe kan ik in hemelsnaam zo'n hoog cijfer voor Heino verantwoorden?)

haha die pop-up-hoes is wel nice zeg, EvilDrSmith.

Oddly specific jeroentjuhh, klinkt bijna alsof er een verhaal achter dat cijfer zit.

Shaky schreef:
Oddly specific jeroentjuhh, klinkt bijna alsof er een verhaal achter dat cijfer zit.

Haha, dat snap ik. Dat is toch niet zo. Ik stem gewoon wat mijn gevoel me dan ingeeft. Zou een volgende keer zomaar een 2,4 kunnen zijn

, dus dit nummer zou zomaar in jouw achting kunnen stijgen .
Snap het, doe ik zelf ook. Zit geen wetenschappelijke berekening achter.

EvilDrSmith schreef:
Geloof het of niet, maar ik heb zowaar een paar platen van hem, waaronder zijn bekende (?) kerstplaat, vanwege de lollige pop-up klaphoes.

Deze klap ik altijd op kerstavond open, en zet hem op 'n bijzettafeltje, (mijn enige kerstversiering), en gaat na 2e kerstdag weer de kast in.
Heb de bijbehorende LP overigens nog nooit gedraaid.

76. Ethel Waters and Her Ebony Four - Sweet Georgia Brown (1925): 6,5
77. Heino - Wir Lieben die Stürme (1966): 3,5

Ast
4

Al 60 jaar mega-populair, maar wij kunnen er blijkbaar bijzonder weinig mee: Heino - Wir Lieben die Stürme scoort slechts 3,87 en staat daarmee kansloos laatste.

78. Howlin' Wolf - Evil Is Goin' On (1954)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Ja, later verscheen het natuurlijk op de fantastische verzamelaar Howlin' Wolf - Moanin' in the Moonlight (1959), wat het eerste Howlin' Wolf album zou zijn. De songs op dat album, waarvan er 4 de US R&B Chart top 10 wisten te halen, dateren allemaal uit 1951 - 1958.

Vrijwel alles van Howlin' Wolf is uitgegroeid tot een classic en (blues)standard, zo ook deze natuurlijk. Gecoverd door onder anderen Derek & The Dominos, Canned Heat, Koko Taylor en Joe Bonamassa. 

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.