Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2024, 18:10 uur
7,11 voor The Yardbirds - Evil Hearted You = plek 48
82. Oklahoma! - Oh, What a Beautiful Mornin' (1955)
Afkomstig van het album: Richard Rodgers & Oscar Hammerstein II - Oklahoma! (1955)
We kunnen geen Oldies topic starten en dan niets van Rodgers & Hammerstein laten langskomen.
Het nummer is natuurlijk wel wat ouder dan 1955, maar wij gaan luisteren naar de filmversie, de versie waar ook het OST-album van uitkwam in de 50s. Origineel was het Alfred Drake die dit nummer in 1943 in de musical zong.
Hierna werd het nummer nog heel vaak gecovered: door de hele grote zoals Frank Sinatra, Ray Charles en Bing Crosby, maar ook (iets) nieuwere artiesten als James Taylor, Eels en Trijntje Oosterhuis waagden zich aan een versie.
82. Oklahoma! - Oh, What a Beautiful Mornin' (1955)
Afkomstig van het album: Richard Rodgers & Oscar Hammerstein II - Oklahoma! (1955)
We kunnen geen Oldies topic starten en dan niets van Rodgers & Hammerstein laten langskomen.
Het nummer is natuurlijk wel wat ouder dan 1955, maar wij gaan luisteren naar de filmversie, de versie waar ook het OST-album van uitkwam in de 50s. Origineel was het Alfred Drake die dit nummer in 1943 in de musical zong.
Hierna werd het nummer nog heel vaak gecovered: door de hele grote zoals Frank Sinatra, Ray Charles en Bing Crosby, maar ook (iets) nieuwere artiesten als James Taylor, Eels en Trijntje Oosterhuis waagden zich aan een versie.
0
geplaatst: 3 mei 2024, 21:16 uur
Aan deze stijl van zingen heb ik lang moeten wennen, en dat lukte meestal pas als ik ook de oorspronkelijke musical (op film) er bij zag. Oklahoma heb ik nog nooit gezien, wel Carousel uit het jaar hierna, eveneens met Gordon MacRae, en die heeft een aangename stem. Mede daardoor kijgt Oh, what a beautiful mornin' van mij een 7.
0
geplaatst: 3 mei 2024, 21:24 uur
Musicals uit de jaren 50 en 60 in Technicolor Heerlijk!!! Dit is dan niet helemaal hoe ik me 's ochtends voel als ik opsta, misschien moet ik voortaan meteen dit op zetten. I Cain't Say No uit Oklahoma daar had je een heel hoog cijfer voor gehad. Hier een mooie: 7,8
2
geplaatst: 3 mei 2024, 21:29 uur
wendyvortex schreef:
Dit is dan niet helemaal hoe ik me 's ochtends voel als ik opsta, misschien ik voortaan meteen dit op zetten.
Dit is dan niet helemaal hoe ik me 's ochtends voel als ik opsta, misschien ik voortaan meteen dit op zetten.
Ik zal het morgen eens proberen om zo op te staan met onuitputtelijk enthousiasme, zelfs al vóór de koffie.....
1
geplaatst: 4 mei 2024, 07:31 uur
Nou wendyvortex, ik ben net terug van de ochtendwandeling met de hond en ik moet zeggen dat het Oh what a beautiful morning-gevoel wel aanwezig was tijdens het op deze manier wakker worden in het zonnetje.
7
7
0
geplaatst: 4 mei 2024, 10:10 uur
Gid Tanner and His Skillet Lickers with Riley Puckett and Clayton McMichen: 6.5
The Yardbirds: 8
Oklahoma!: 6.5
The Yardbirds: 8
Oklahoma!: 6.5
0
geplaatst: 4 mei 2024, 18:06 uur
Voorlopig 5,85 voor Oklahoma! - Oh, What a Beautiful Mornin', de 72e plek.
83. Frank Ifield - Confessin' (That I Love You) (1963)
Afkomstig van het album:
Frank Ifield – I'm Confessin' (That I Love You) (1963)
Een grote meneer in de UK, maar op het Europese vasteland is dit geen household name. Eind 1962 / begin 1963 scoorde Frank maar liefst 4 nummer 1-hits in de UK en ook nog een nummer 4-notering. Drie nummer 1-hits scoorde hij op rij, iets wat tot dan toe alleen Elvis gelukt was.
In de US wist hij ook een nummer 1-hit én nummer 2-hit te scoren en in Australië was hij mateloos populair.
We gaan naar zijn laatste nummer 1-hit luisteren, een song die heel vaak gecoverd is.
83. Frank Ifield - Confessin' (That I Love You) (1963)
Afkomstig van het album:
Frank Ifield – I'm Confessin' (That I Love You) (1963)
Een grote meneer in de UK, maar op het Europese vasteland is dit geen household name. Eind 1962 / begin 1963 scoorde Frank maar liefst 4 nummer 1-hits in de UK en ook nog een nummer 4-notering. Drie nummer 1-hits scoorde hij op rij, iets wat tot dan toe alleen Elvis gelukt was.
In de US wist hij ook een nummer 1-hit én nummer 2-hit te scoren en in Australië was hij mateloos populair.
We gaan naar zijn laatste nummer 1-hit luisteren, een song die heel vaak gecoverd is.
0
geplaatst: 4 mei 2024, 21:17 uur
Top song. Die chord progression in combinatie met de manier van zingen heeft iets onheilspellends. Er zit iets duisters onder de eerste laag. Baby Reindeer vibes krijg ik hiervan.
9,25
9,25
* denotes required fields.