MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
8,1

Eddy 4,2

Dion: 8
Eddy Howard: 4
The Chiffons: 7

7,8

6,7

EvilDrSmith schreef:
schrok zeker ook, toen de band 'Domino' speelde en zanger Chris Goss de songtitel navolging gaf en omtuimelde? Ik heb her en der al wat gelezen en gehoord over de show en wil zondag gaan kijken in Tivoli. Ik hoop maar voor de beste man dat het dan weer wat beter gaat met zijn rugproblemen.

Had het al 'n beetje aan zien komen, hij stond al 'n half uurtje erg onzeker op z'n benen. Kon dat goed zien vanaf het balkon. Toch schrok ik wel even, zoals de hele zaal overigens. Dat het net gebeurde midden onder Domino was wel ironisch ja. Maar 't is wel 'n baas. Zijn bandmaten hebben hem op 'n kruk gezet en hij heeft het optreden "gewoon" afgemaakt of er niks aan de hand was.

De Chiffons: van die Northern soul uit de jaren 60 lust ik wel pap van.
Dit is ook weer zo'n hele fijne: (de titel zegt het al) 8,5
Heb overigens nooit die link gelegd met My sweet lord, maar warempel, nu hoor ik het ook.

8

90. Scott Joplin - The Entertainer (1902) 8
91. Margot Eskens - Cindy oh Cindy (1957) 5,5
92. Bobby Vinton - Mr. Lonely (1962) 7
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954) 7
94. Dion - Runaround Sue (1961) 7,2
95. Eddy Howard - (It's No) Sin (1951) 7
96. The Chiffons - He's So Fine (1963) 6

Themaweek: nummer 1-hits in de US

97. David Seville - Witch Doctor (1958)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

In 1958 was hij de man die Liberty Records van faillissement wist te redden met dit nummer. Het label begon nog zo sterk met bijvoorbeeld Julie London en Henry Mancini, maar richting het einde van de 50s ging het helemaal mis. Paradepaardje Eddie Cochran kwam tragisch om het leven en toen Billy Ward and the Dominoes tekenden was Jackie Wilson al uit die band vertrokken. De deuren konden bijna gesloten worden, maar toen kwam daar David Seville en zijn novelty song waar hij een techniek voor gebruikte die nog niet vaak gebruikt was. De song werd een enorme hit, Liberty Records was gered en David Seville bedacht niet lang daarna zijn bekendste creatie: Alvin and the Chipmunks, waarmee hij in 1960 een nieuwe versie van dit nummer opnam.

3

7,5

5,5

Nooit geweten dat Alvin and the Chipmunks zo oud is.

96. The Chiffons - He's So Fine (1963)
BoyOnHeavenHill schreef:
Het nummer dat George Harrison -al dan niet bewust- zou hebben geplagieerd voor My sweet Lord -- hij verloor althans de rechtszaak erover. Van mij krijgen de dames een 7½ (mijn eerste "gebroken" punt).

Het was (p)oplichter Allan Klein die toen manager was van George Harrison en de rechten van dit nummer opkocht waarna hij een plagiaatproces tegen George Harrison begon. Overigens zijn beide nummers gebaseerd op een oud gospelnummer.
Cijfer: 8

97. David Seville - Witch Doctor (1958)
Kan een keer lollig zijn maar ik moet het niet te vaak horen.
Cijfer: 5

David Seville: 7

3.5

4,75

97. David Seville - Witch Doctor (1958): 3
96. The Chiffons - He's So Fine (1963) : 8,5
95. Eddy Howard - (It's No) Sin (1951): 7,5
94. Dion - Runaround Sue (1961): 6
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954): 7
92. Bobby Vinton - Mr. Lonely (1962) : 8,5

Moet nog ergens 'n LP hebben liggen van Alvin & the Chipmunks, "Chipmunk Rock" , uit 1982, waarop ze covers doen van bekende rock en pop nummers. De hoes van het album is geinspireerd door die van Deep Purple in Rock.
Weet nog dat ik o.a de cover van Abba's "Take a Chance on me" wel hilarisch vond.

Heb van The Chipmunks ook nog 'n 45 toeren single uit 1964 met op de A-kant "All my Loving" en op de B-kant Please, Please me van The Beatles. Die is overigens ook goed op 33 toeren te draaien .

Witch Doctor: 6

Themaweek: nummer 1-hits in de US

98. Lulu - To Sir with Love (1967)

Afkomstig van het album: Lulu - To Sir with Love (1967)

Dit was niet zo maar een nummer 1-hit in de US: het was de succesvolste single van heel 1967 en versloeg daarmee songs als Penny Lane, Respect, I'm a Believer, Happy Together en ga zo maar door.
Gek genoeg werd deze megahit in haar thuisland niet eens als single uitgebracht. Daar moest het nummer genoegen nemen met een B-kantje voor Let's Pretend.

Tijd voor de titelsong van To Sir, with Love (Film, 1967).

Niet onaardig, maar hoor toch liever haar uitvoering van Shout of die van Bowie´s The Man who sold the world.
6,5

Of ook.niet onaardig... the Boat That I Row (cover Neil Diamond)

Deze een 7

5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.