MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Werd ook in Nederland geen hit. Niettemin een degelijk nummer maar niet haar beste (en zeker niet de beste van 1967).

7

96. The Chiffons - He's So Fine (1963) : 7

97. David Seville - Witch Doctor (1958) : 8

98. Lulu - To Sir with Love (1967) : 5

Ik kan niet horen wat er zo bijzonder aan dat nummer van Lulu is, het ontgaat me gewoon. Een 5.

Lulu: 8

Ast
Eddy Howard - (It's No) Sin 6,5
The Chiffons - He's So Fine 6,5
David Seville - Witch Doctor 7
Lulu - To Sir with Love 7,3

Lulu 7,0

97. David Seville - Witch Doctor (1958)
De Chipmunks vind ik bloedirritant en infantiele onzin. Maar hier is het nog als novelty guestvocal en past het binnen de songtekst en het karikaturale karakter van het liedje: dat vind ik wél leuk. Jammer dat het noveltygedeelte vervolgens werd uitgemolken tot iets waar je alleen maar koppijn van krijgt.
7,8

98. Lulu - To Sir with Love (1967)
Ik lees hier: niet onaardig en degelijk. Daar sluit ik me bij aan.
6

Terug van Peer! Wat was het weer een feestje. D.K. Harrell, holy camoly, geweldige artiest. Nou goed, terug on point en terug naar de dingen in het leven die er écht toe doen: stemmen in dit topic.

He's So Fine: 6,5 (Ik vind het absoluut niet slecht, maar de song wordt eigenlijk best snel nogal irritant)
Witch Doctor: 7 (Over songs gesproken die snel irritant worden.... 1x per jaar is leuk, maar ook meer dan genoeg)
To Sir with Love: 7,25 (vooral vanwege het succes van de film zo'n kneiter van een hit. Wel uitstekend gezongen hoor.)

Samen met Shaky op Blues Peer geweest, wat een heerlijke muziek, maar hier nog even wat inhalen.
Eddy Howard - (It's No) Sin 7,2
The Chiffons - He's So Fine 6,8
David Seville - Witch Doctor 5
Lulu - To Sir with Love 6,9

7,5

We hebben nog een aantal gemiddelde scores tegoed:

Eddy Howard - (It's No) Sin: 6 = plek 82
The Chiffons - He's So Fine: 7,47 = plek 20
David Seville - Witch Doctor: 5,63 = plek 91
Lulu - To Sir with Love: 6,43 = plek 64

Themaweek: nummer 1-hits in de US

99. Chubby Checker - The Twist (1960)

Afkomstig van het album: Chubby Checker - Twist with Chubby Checker (1960)

Hank Ballard and The Midnighters brachten de originele versie van dit nummer uit, maar het was Chubby die er een classic van maakte. Zijn versie werd opgenomen in de Grammy Hall of Fame en werd door Billboard uitgeroepen tot grootste hit van de 60s.

We sluiten deze themaweek van enkel US nr. 1-hits dansend af.

8

8.5

8,5

De clip krijgt een 8, maar het nummer zelf een 6.

Geniale anekdote, gevonden op Teletekst, helaas kan ik niet meer terugvinden wanneer: "Chubby Checker klaagt HP aan omdat die een app heeft ontwikkeld waarbij zijn naam een synoniem is voor de lengte van de penis. De Chubby Checker App zou de lengte kunnen schatten op basis van je schoenmaat. De advocaten van de zanger willen 500 miljoen dollar schadevergoeding omdat de app 'onherstelbare schade heeft gedaan aan zijn reputatie'." (mijn cursivering)

6,0

Verrassend hoge cijfers, ik kom niet verder dan 'wel aardig'.

6

99. Chubby Checker - The Twist (1960) : 8,5

Jeugdsentiment ten top.
Leerde in de jaren '60 de twist als jongetje van 'n jaar of zeven van m'n oudere nichten als ik bij mijn tante op visite was. Uiteraard op de muziek van Chubby Checker.
Let's twist again, de B-kant van de single, was volgens mij nog populairder.
The twist: 7

Let's Twist Again is een stukje jonger captain scarlet, 1961 in de US.

Die kwam in Europa in 1962 uit en omdat die ook zo rete populair was kreeg The Twist een re-release als B-kantje.

Ook zo'n leuk nummer inderdaad.

The Chiffons: 7,0
David Seville: 5,0
Lulu: 7,5
Chubby Checker: 7,0

Lulu 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 09:42 uur

geplaatst: vandaag om 09:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.