MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Heeft alles in zich om een klassieker te zijn, maar het simpele pianospel en de vlakke zang staan dat een beetje in de weg. Een 6.

Shaky, dank voor de organisatie en voor de mooie eindlijst, met een nummer 1 van mijn favoriete bluesman (wiens biografie ik net uit heb, en die eindigt helaas zoals alle levensverhalen van Gouden Doden eindigen ), en ook dank dat ik nu niet meteen middels een zwart gat hoef af te kicken doordat er nog een paar verrassingen volgen. Maar de grootste verrassing is toch wel dat jij het hebt klaargespeeld om onder de 100 (inmiddels dus 101) Oldies But Goodies niet één nummer van de artiest uit je avatar op te nemen. Zoals de jongere generatie zou zeggen: hoe dan?!?

Little Caesar 6

Toussiant 7

Dan heb ik goed nieuws voor je BoyOnHeavenHill (althans, ik hoop dat je het goed nieuws zal vinden ). Dit is verre van de eindlijst. Dit is 'slechts' het tussenklassement. Na elke 100 songs post ik het klassement voor het totaaloverzicht. We zijn nog lang niet klaar met dit topic, sterker nog: we zijn pas net begonnen. Lekker blijven aansluiten dus, er komt nog heel wat voorbij. Dank voor het structureel stemmen , en dat geldt natuurlijk voor alle (semi-)vaste stemmers.

Yessssss!

101. Toussaint McCall - Nothing Takes the Place of You (1967) : 8

Tis niet mijn verzoekje, maar dat had het wel kunnen zijn. Wonderschoon nummer.

8,5

Toch mooi om te zien dat tussen al deze golden (en zilveren en enkele blikken) oudies een metalband op een verdienstelijk 31e plaats staat.

99. Chubby Checker - The Twist (1960)
Wat BoyOnHeavenHill zegt: als we hier videoclips zouden beoordelen, dan was mijn cijfer een stuk hoger uitgevallen.
6

100. Little Caesar and The Romans - Those Oldies but Goodies (Remind Me of You)
Ik vind het spelletje veel leuker dan het liedje.
5,2

101. Toussaint McCall - Nothing Takes the Place of You (1967)
Aangename stem, sfeervolle melancholie. lekker lang aanhoudende orgeltonen: zeer adequate muziek voor diep in de nacht en zo in een leeg bed te duiken.
7,8

Mag ik nog een verzoekje indienen? Ik zie dat de 40s er nogal bekaaid vanaf komen.

Edgar18 schreef:
Tis niet mijn verzoekje, maar dat had het wel kunnen zijn.

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat het mijn verzoekje was

9,5

6

Toussaint Mccall: Hartverscheurend mooi. 8

Kende ik niet maar prachtig nummer.

8,5

Ast
6,3

6,75

Prachtig gemiddelde: 7,64 voor Toussaint McCall - Nothing Takes the Place of You en daarmee plek 11.

102. The Turtles - House on the Hill (1969)

Afkomstig van het album: The Turtles - Turtle Soup (1969)

Dit aangevraagde nummer is afkomstig van het laatste album van deze band. Waar voor The Turtles iets eindigde, begon er iets voor Ray Davies van The Kinks: dit was het eerste album dat hij voor een andere act produceerde. 

Het was deze single die ervoor zorgde dat The Turtles geen streak van 10 charting singles op rij zouden scoren. Hun overige 9 singles tussen juli 1967 en december 1969 wisten allemaal de US Billboard te halen, maar single 7 van de 10 deed niets in de charts. 

Ons tweede verzoekje brengt ons helemaal naar het einde van de jaren 60.

Misschien wel mijn favoriete sixties-singles-band, en zéker de vrolijkst stemmende vanwege die geweldige zangpartijen. Een 8.

The Turtles: 8

7

jeroentjuhh schreef:
Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat het mijn verzoekje was
Dat was wel mijn eerste gok ja. Wel gek dat het niet de nieuwe lijstaanvoerder is.

6,5 voor The Turtles.

Vergeten pareltje van misschien wel hun beste album.
Op mijn dubbel verzamelaar "Happy together again" staan ook enkele nummers van "Turtle Soup" maar jammer genoeg geen "House on the Hill"
The Turtles: 8

9,5

5,5

102. The Turtles - House on the Hill (1969) : 7

Oh? Goh... ik wist niet dat The Turtles zó goed waren. Ge-wel-dig refrein. Ik moet nodig eens wat meer werk van ze luisteren. En dat terwijl ik hier hun hele oeuvre heb liggen (plus ook nog eens een paar van die fraaie heruitgaven op dubbel-cd). Kopen kopen kopen, maar luisteren?
En is het omdat ik het nu weet, of hoor ik hier toch duidelijk de hand van Ray Davies?

Dank voor deze nominatie, Vigil.

8,3

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.