Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 24 mei 2024, 06:54 uur
EvilDrSmith schreef:
En is het omdat ik het nu weet, of hoor ik hier toch duidelijk de hand van Ray Davies?
Van hetzelfde album: Love in the city, daar hoor je het nog veel duidelijker.En is het omdat ik het nu weet, of hoor ik hier toch duidelijk de hand van Ray Davies?
1
geplaatst: 24 mei 2024, 11:54 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Van hetzelfde album: Love in the city, daar hoor je het nog veel duidelijker.
Sodeju, dat lijkt wel een cover van een onbekend Kinks-nummer. Er staat bij de songwriters: Howard Kaylan / Mark Volman / Al Nichol / Jim Pons / John Seiter, maar ik mis hier toch overduidelijk een naam.Van hetzelfde album: Love in the city, daar hoor je het nog veel duidelijker.
0
geplaatst: 24 mei 2024, 16:56 uur
Ik probeer weer even aan te haken:
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954) 7,5
94. Dion - Runaround Sue (1961) 7,75
95. Eddy Howard - (It's No) Sin (1951) 5,75
96. The Chiffons - He's So Fine (1963) 8,0
97. David Seville - Witch Doctor (1958) 7,25
98. Lulu - To Sir with Love (1967) 8,25
99. Chubby Checker - The Twist (1960) 5,5
100. Little Caesar and The Romans - Those Oldies but Goodies (Remind Me of You) (1961) 5,25
101. Toussaint McCall - Nothing Takes the Place of You (1967) 8,25
102. The Turtles - House on the Hill (1969) 7,5
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954) 7,5
94. Dion - Runaround Sue (1961) 7,75
95. Eddy Howard - (It's No) Sin (1951) 5,75
96. The Chiffons - He's So Fine (1963) 8,0
97. David Seville - Witch Doctor (1958) 7,25
98. Lulu - To Sir with Love (1967) 8,25
99. Chubby Checker - The Twist (1960) 5,5
100. Little Caesar and The Romans - Those Oldies but Goodies (Remind Me of You) (1961) 5,25
101. Toussaint McCall - Nothing Takes the Place of You (1967) 8,25
102. The Turtles - House on the Hill (1969) 7,5
0
geplaatst: 24 mei 2024, 18:12 uur
Plek 34 voor The Turtles - House on the Hill met 7,12 gemiddeld.
103. Bobby Bland - Farther up the Road (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
De eerste hit van Bobby Bland is aangevraagd. De eerste 10 singles van Bobby flopten allemaal, maar deze 11e was een schot in de roos: nummer 1 op de R&B Chart en zelfs een 43e plek in de reguliere chart.
Het nummer wordt gezien als 'overgangs-hit' van de traditionele blues naar de bluesrock, en dat de bluesrockers dit nummer ook als iconisch zien is alleen al te merken aan de karrenvracht aan artiesten die dit nummer coverden. Denk daarbij aan een Robin Trower, Eric Clapton, Gary Moore, Mike Bloomfield, Johnny Winter en de lijst gaat maar door.
Er is veel gedoe om wie deze song nu precies geschreven heeft, met meerdere partijen die claimen erbij betrokken te zijn geweest. Hoe dan ook, dat Bobby deze song hier zingt is een ding dat zeker is.
103. Bobby Bland - Farther up the Road (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
De eerste hit van Bobby Bland is aangevraagd. De eerste 10 singles van Bobby flopten allemaal, maar deze 11e was een schot in de roos: nummer 1 op de R&B Chart en zelfs een 43e plek in de reguliere chart.
Het nummer wordt gezien als 'overgangs-hit' van de traditionele blues naar de bluesrock, en dat de bluesrockers dit nummer ook als iconisch zien is alleen al te merken aan de karrenvracht aan artiesten die dit nummer coverden. Denk daarbij aan een Robin Trower, Eric Clapton, Gary Moore, Mike Bloomfield, Johnny Winter en de lijst gaat maar door.
Er is veel gedoe om wie deze song nu precies geschreven heeft, met meerdere partijen die claimen erbij betrokken te zijn geweest. Hoe dan ook, dat Bobby deze song hier zingt is een ding dat zeker is.
2
geplaatst: 24 mei 2024, 19:27 uur
Ik had ook zomaar om een nummer van Bobby Bland kunnen vragen, al was het dan waarschijnlijk iets van zijn fenomenale album uit 1961 geweest.
Deze is me iets te veel blues(rock) en te weinig soul, maar het blijft wel Bobby Bland natuurlijk.
8,2
Deze is me iets te veel blues(rock) en te weinig soul, maar het blijft wel Bobby Bland natuurlijk.
8,2
1
geplaatst: 24 mei 2024, 23:02 uur
Mijn interesse in Bobby Bland ontstond door de cover van zijn nummer "I'll Take Care of You" die Mark Lanegan op zijn gelijknamige album heeft staan.
Toen ben ik zijn album "Two steps from the Blues" helemaal gaan beluisteren. Fantastische plaat.
Dit is gewoon 'n lekker bluesnummer. Kan niet mis gaan met zo'n stem: 7,5
Toen ben ik zijn album "Two steps from the Blues" helemaal gaan beluisteren. Fantastische plaat.
Dit is gewoon 'n lekker bluesnummer. Kan niet mis gaan met zo'n stem: 7,5
1
geplaatst: 25 mei 2024, 01:56 uur
Ook weer zo'n artiest waar ik meer van zou moeten/willen kennen en weten dan dat ik doe.
Ik herken het nummer wel (vooral dankzij Gary Moore), maar dit origineel hoor ik volgens mij nu voor het eerst. Fijn hoor.
7,7
Ik herken het nummer wel (vooral dankzij Gary Moore), maar dit origineel hoor ik volgens mij nu voor het eerst. Fijn hoor.
7,7
1
geplaatst: 25 mei 2024, 11:51 uur
Leuk dat zoveel mensen dit nummer via andere / latere versies kennen. Ik hoorde het voor het eerst bij The last waltz (het gitaarduel tussen Robbie Robertson en Eric Clapton, waarbij de eerste plotseling de solo van de laatste moest overnemen omdat diens gitaarband opeens losschoot).
0
geplaatst: 25 mei 2024, 11:58 uur
Mijn eerste kennismaking met dit nummer was ook dankzij Gary Moore. Dat is voor mij dan ook wel 'de' versie.
Deze van Bobby is natuurlijk ook sterk want, zoals jeroentjuhh al zei, dit is wel gewoon eventjes niemand minder dan Bobby Bland.
7.25
Deze van Bobby is natuurlijk ook sterk want, zoals jeroentjuhh al zei, dit is wel gewoon eventjes niemand minder dan Bobby Bland.
7.25
0
geplaatst: 25 mei 2024, 19:18 uur
Bobby Bland - Farther up the Road scoort 7,35 en staat op plek 28.
104. Herb Alpert & the Tijuana Brass - Walk Don't Run (1965)
Afkomstig van het album: Herb Alpert & The Tijuana Brass - Going Places (1965)
Hey, maar deze is toch van The Ventures? Een veelgemaakte fout. Ook die bekendste versie was een cover. Johnny Smith schreef dit nummer en bracht het al in 1954 uit, 3 jaar later ging Chet Atkins ermee aan de haal en pas weer 3 jaar daarna kwamen The Ventures met hun megahit.
Volgens een fan-ranking met de 25 beste versies van dit nummer, behoort de aangevraagde versie niet tot de betere covers en ontbreekt op die lijst. Daar zal de aanvrager het toch niet mee eens zijn lijkt me. Maar wat weten anderen er nu van? Wat wij er hier in dit topic van vinden, dat is het enige dat telt.
104. Herb Alpert & the Tijuana Brass - Walk Don't Run (1965)
Afkomstig van het album: Herb Alpert & The Tijuana Brass - Going Places (1965)
Hey, maar deze is toch van The Ventures? Een veelgemaakte fout. Ook die bekendste versie was een cover. Johnny Smith schreef dit nummer en bracht het al in 1954 uit, 3 jaar later ging Chet Atkins ermee aan de haal en pas weer 3 jaar daarna kwamen The Ventures met hun megahit.
Volgens een fan-ranking met de 25 beste versies van dit nummer, behoort de aangevraagde versie niet tot de betere covers en ontbreekt op die lijst. Daar zal de aanvrager het toch niet mee eens zijn lijkt me. Maar wat weten anderen er nu van? Wat wij er hier in dit topic van vinden, dat is het enige dat telt.
* denotes required fields.