MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
108. Bo Diddley - Who Do You Love (1956) : 7

George Thorogood en Bo Diddley samen op Live Aid, Philadelphia in '85; freakin' awesome!

7 voor het origineel.

Bo Diddley: 9
Geweldige tekst!

Ast
7

Leer hier elke dag iets bij.
Wist niet dat het origineel van Bo Diddley was, terwijl hij het nota bene ook nog live heeft uitgevoerd met the Stones tijdens de Voodoo Lounge tour van 1994.
Voor de originele uitvoering van Bo Diddley: 7,5

EvilDrSmith schreef:

En bonuspunten voor dat gegorgel.

Dat is dan wel weer geniaal bedacht, ook dat spugen daarna.

Bo Diddley - Who Do You Love blijkt een echte allemansvriend; enkel voldoendes en geen hele lage. Plek 10 met 7,70 gemiddeld.

109. Melanie - Brand New Key (1971)

Afkomstig van het album: Melanie - Gather Me (1971)

Dit verzoekje heeft een nogal bijzondere achtergrond. Melanie was bezig met 27 dagen lang vasten, ze dronk enkel gedestilleerd water en at niets dan wortels en aanverwanten. Plots voelde ze een ongelooflijke drang naar McDonalds en zag dit verlangen als een 'teken van boven'. Ze ging naar de McDrek en op weg terug naar huis schreef ze Brand New Key. 

Het zou veruit de grootste hit uit haar carrière blijken en ze scoorde er wereldwijd successen mee. Eerder dit jaar overleed Melanie op 76-jarige leeftijd.

Dankjewel McDonalds voor dit liedje.

Ben geen fan van Melanie. Ik dacht dat Lay Down en Beautiful People veel grotere hits waren maar dat was in NL misschien wel zo maar wereldwijd dus niet.

5,3

Vrolijk, maar spreekt mij niet zo aan, in tegenstelling tot een deel van haar andere werk. Een 5.

8

Eens met BoyOnHeavenHill.
En euh.. Shaky schotelt zeker niet altijd hits aan ons voor

5.5

7,5

8,5

Leuk en vrolijk nr...8
Maar komt niet in de buurt van beautiful People ,en het album Candles in the Rain

5,0

Het heeft geen flikker met haar muziek te maken, maar iedere keer als ik op haar pagina op Discogs terecht kom (en dat is de afgelopen jaren regelmatig gebeurd als ik weer een LP van haar bij de kringloop scoorde), dan klik ik even op haar profielfoto. A-dem-be-ne-mend. Mooiste portretfoto uit de 60s. Kan geen Diana 'Emma Peel' Rigg of 'Mama' Michelle Phillips tegenop.
https://i.discogs.com/ZCJoD8eV3wmaQ8jStDEHPtsL0CSVeO25gwAEJunakFQ/rs:fit/g:sm/q:90/h:599/w:459/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTczODEx/LTExNDA4NzY5NTQu/anBlZw.jpeg
Oja, de muziek! Goh.. ja.... hoe moet ik dat nu beoordelen terwijl ik naar deze foto kijk?
Een 10 zou dan een tikje ongeloofwaardig zijn, nietwaar?
Maar er dan toch maar een 7,3 van.
Ik kom de laatste niet meer zo vaak op Melanie's pagina, inmiddels heb ik bijna al haar platen tot medio jaren 70 wel in huis.

109. Melanie - Brand New Key (1971) : 7,5

Eigenlijk nooit echt wat van Melanie beluisterd op de hits na die toevallig op de radio voorbijkwamen. Deze is wel erg sterk zeg, er gebeurt heel veel en wat steekt dit goed in elkaar . Mooie mengeling van genres, goed gezongen. Hmmm... ik had het van te voren niet verwacht maar hier heb ik zeker een hoog cijfer voor over:

8

Bijzondere, mooie stem had Melanie. Het is geen Ruby Tuesday of Beautiful People, maar wel een ruime: 7,5

Ast
9

Melanie - Brand New Key scoort 6,82 en staat op plek 57.

110. Spike Jones and His City Slickers - Cocktails for Two (1945)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Johnny Green and His Orchestra heeft de originele single release van dit nummer op naam staan. Carl Brisson was daarvoor de eerste die het nummer aan de wereld introduceerde in de film Murder at the Vanities (Film, 1934). De versie van Duke Ellington heeft de Grammy Hall of Fame gehaald. Onder andere Bing Crosby en Ray Charles hebben versies van deze song opgenomen. 

Werden die aangevraagd? Nee, de novelty versie met toeters en bellen (letterlijke toeters en bellen) door Spike Jones werd geopperd. 

Spike Jones, de man die ook wel bekendstaat als The Man Who Murdered Music. Originele artiesten waren meestal niet te spreken over wat Spike met hun songs deed, maar dat weerhield zijn fans natuurlijk niet van het kopen van zijn producten. Voor veel fans is het grappig of een manier om te kunnen relaxen ten tijde van stressvolle periodes. 

Voor ons is het de afsluiter van deze eerste verzoekjesronde. 

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.