MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Hier ik ik echt helemaal niks mee.........2

3,5

3

Tjonge, dat ze in 1934 zulke dubbelzinnige vunzigheid langs de censuur kregen! Die stemmen klinken trouwens mooi samen, zeg maar Die Mills Brüder. Een 6.

Zeker niet hun beste, nee.

6,5

Mijn Duits is niet super, kan dus aan mij liggen, maar de tekst komt mij in eerste instantie op z'n zachtst gezegd nogal dubbelzinnig over. (maar misschien is het 'n heel onschuldig liedje)
Verder wel 'n jolig nummer, maar mij allemaal te caberetesk: 5

Topper...4

107. Comedian Harmonists - Kannst Du Pfeifen, Johanna? (1934) : 8

3,0

Mein Deutsch ist wie möglich noch schlechter, dus ik heb Google translate voor de zekerheid maar even geraadpleegd. Maar iets anders dan 'fluiten' lijkt het niet te betekenen. Maar in het Duitsland van de jaren 30 misschien ook iets anders?
In de commentaren lees ik: "The “whistling Johanna” was the name given to a Telefunken radio model in which the radio made loud whistling noises when searching for stations."
Dubbelzinnig (voor Nederlandse oren) of niet, ik vind het evenzogoed best een amusant, lollig liedje.
En bonuspunten voor dat gegorgel.
Die bas zanger aan het eind is trouwens best imposant.

Ik ken de bandnaam (natuurlijk) wel, maar nooit de moeite genomen me in deze formatie te verdiepen: ik dacht te flauw, te oud, te stom. Maar als dit volgens andere stemmers zeker niet hun beste liedje is, ga ik er toch eens meer van luisteren.
7,2

Ast
3,5

Ahmed Abdul-Malik : 8
Comedian Harmonists: 4

3,5

4,83 voor Comedian Harmonists - Kannst Du Pfeifen, Johanna?, plek 106.

108. Bo Diddley - Who Do You Love (1956)

Afkomstig van het album: Bo Diddley - Bo Diddley (1958)

Vandaag de man van dat game changing ritme. Een ritme dat hij vaak, heel vaak, te (?) vaak, zeg maar rustig: in vrijwel elk nummer dat hij opnam, gebruikte. Geef hem eens ongelijk, waarom zou hij zijn succesformule veranderen?

De aangevraagde song wist de hitlijsten niet te bereiken, maar staat wel te boek als één van de bekendste songs van Diddley en één van de grote verbinders naar nieuwe generaties die Diddley fan werden door versies van bijvoorbeeld George Thorogood.

Comedian Harmonists: 4,0
Bo Diddley: 8,0

6,3

7,5

8,5

Dat ritme gaat inderdaad gauw vervelen, maar dit is wel een kraker, voor mij bekend in de versie van Ronnie Hawkins met een knetterende solo van een piepjonge Robbie Robertson. Déze oerversie krijgt een 8.

Geniet, maar diddle met mate.
8

7,3

8.5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:29 uur

geplaatst: vandaag om 07:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.