MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

"Wat Vashti Bunyan en Linda Perhacs kunnen, dat kan ik nog veel beter", zou McMahon gedacht kunnen hebben.
Of het nu beter is, dat wil ik niet meteen beweren (en in het geval van het magistrale album van Linda zou ik het eerder ontkennen), maar dat er een nóg grotere tijdspanne zit tussen debuutalbum en een nieuw teken van (psychedelisch folk)muziekleven dan voornoemde dames is bijna ongekend. Wel leuk dat sommige obscure pareltjes terecht de erkenning krijgen dat het een halve eeuw niet heeft gehad. Inmiddels de hele plaat geluisterd en staat met stip op mijn wantlist. Niet per se het origineel hoor, ik heb er nu ook weer geen halve maandsalaris voor over. Maar dank voor de tip Shaky: de 2017-hype/heropleving destijds niet meegekregen.

8

F.J. McMahon: 7,5

128. F.J. McMahon - The Road Back Home (1969) : 6,5

Ast
Relax: 5
Midden op een Zonnig Eiland: 6
The Road Back Home: 6,3

Terug in Nederland!

Nuestro Juramento: 8
Summer Holiday: 7
Jungle Boogie: 8
South America Take It Away: 7,5
Tired: 8
Relax: 5
Midden op een Zonnig Eiland: 6,75
The Road Back Home: 6,5

Welkom terug Shaky.

F.J. McMahon - The Road Back Home: Indrukwekkende Lo-Fi Folk.
Ben ook gecharmeerd van het gitaargeluid.
Hier wil ik wel meer van horen: 8

Ik ben weer terug in Nederland na een ongelooflijke ervaring. We hebben nogal wat gemiddelden tegoed, dus hier komen ze in volgorde van wanneer de song voorbijkwam: 

Frank Sinatra - Come Fly with Me 7,1175
Julio Jaramillo - Nuestro Juramento 6,61
Cliff Richard and The Shadows - Summer Holiday 7,454545455
Kool & The Gang - Jungle Boogie 7,004545455
Mel Tormé and His Mel-Tones with Sonny Burke and His Orchestra - South America Take It Away 5,835
Pearl Bailey - Tired 7,180555556
The Who - Relax  6,622222222
Jo Leemans - Midden op een Zonnig Eiland 5,032352941
F.J. McMahon - The Road Back Home  7,207142857

Cliff Richard: plek 27
McMahon: plek 39
Bailey: plek 42
Sinatra: plek 47
Kool & the Gang: plek 56
The Who: plek 76
Jaramillo: plek 78
Mel Tormé: plek 110
Jo Leemans: plek 125

129. Slim Whitman - Rose Marie (1954)

Afkomstig van het album: Slim Whitman - Favorites (1956)

Met deze song heeft Slim jarenlang het record 'Langste op 1' gehad in de UK Chart. 11 weken lang stond hij namelijk op de hoogste positie met dit nummer dat oorspronkelijk de titelsong van de gelijknamige operette is. Het was Bryan Adams die het record in '91 verbrak met I Do It For You. 

Met ruim 100 albums en 500 songs was deze Whitman een bezig bijtje. En een succesvol bijtje: veel hits, veel fans, enorme legacy.

Vanaf nu dus weer lekker elke dag een nieuwe oldie in dit topic!

F.J. McMahon : 8.5
Slim Whitman: 9.0

Elvis "deelde" het podium met Slim Whitman tijdens zijn alleerste optreden in Memphis.

Slim is voor mij altijd verbonden met de geniale gekte in de film Mars Attacks. Zijn 'Indian Love Call' zorgde voor (spoiler) de vernietiging van de marsmannetjes: hun voetbalgrote hersenen spatten uit elkaar bij het horen van zijn stem. Hilarische vondst en bovenal heel goed voorstelbaar: wat een verschrikkelijk hemeltergend k*tnummer. Dat jankerig gejammer en gejeremieer: gruwelijke koppijn bezorgend. Dit nummer is niet veel beter. Een van de afschuwelijkste zangers in de geschiedenis.
2

4,5

Smithie overdrijft, zo kut is dit nou ook weer niet.

6,0

129. Slim Whitman - Rose Marie (1954) : 6,5

Edgar18 schreef:
Smithie overdrijft, zo kut is dit nou ook weer niet.

6,0
Ik verbaas me serieus over de cijfers hier. Zijn stem drukt op precies dezelfde rode buttons als mijn ex.

Dit doet mij letterlijk pijn aan mijn oren, waardeloos, nog minder dan de stront onder mijn schoenen.... en andere opgekropte gevoelens van frustratie die naar boven komen omdat ik zojuist per ongeluk op mijn linkerbal ben gaan zitten ofzo.

7

Opeens begint mij iets te dagen... die ex heette natuurlijk Roosmarijn.

Ast
6,3

6,23 gemiddeld plaatst Slim Whitman - Rose Marie op plek 100.

130. Dionne Warwick - Anyone Who Had a Heart (1963)

Afkomstig van het album: Dionne Warwick - Anyone Who Had a Heart (1964)

Een van de vele evergreens geschreven door Bacharach en David. Ze schreven het nummer speciaal voor Warwick en zij scoorde er dan ook een enorme hit mee. In de UK dachten ze; hey, maar dat kunnen wij ook! Cilla Black ging er met het nummer vandoor en wist er in haar thuisland een grotere hit mee te scoren. Overall was het toch de Warwick-original die de hoogste ogen wist te gooien. 
Wellicht dat er ook nog mensen zijn die toch de Atomic Kitten versie het fijnst vinden..... ik denk dat je dan met iemand moet gaan praten. 

IJzersterke compositie, veel afwisselende elementen in het arrangement, subtiele twang-gitaar: 9. Het ontbrekende puntje is vanwege haar stem, waar ik nooit een liefhebber van ben geweest; er klinkt een bepaalde onzekerheid in door die me een beetje tegenstaat.

Ik zit nog in Ecuador-tijd, ik beloof dat we binnenkort weer terug in het oude ritme zitten van songs posten rond een uur of 18.00

130. Dionne Warwick - Anyone Who Had a Heart: 9
129. Slim Whitman - Rose Marie (1954): 6,5
128. F.J. McMahon - The Road Back Home (1969): 8,5

De versie van Dusty is de beste van allemaal maar met deze is ook weinig mis!

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.