Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2024, 19:13 uur
Michael (Row the Boat Ashore), dat is bij mij vast repertoire onder het douchen. Daar zit dan wel iets meer tempo in. Bij mij meestal in de versie van Pete Seeger of Lonnie Donegan. Even wat wennen deze nogal plechtige versie, maar op zich geloof ik dat het best wel aardig vindt voor de afwisseling: 7,9
1
geplaatst: 19 september 2024, 19:38 uur
204. Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For (1959)
6,3
205. The Highwaymen - Michael (1961)
Oef... ik ga vlug de versie van Pete Seeger of Lonnie Donegan opzoeken, want ik kan me niet voorstellen dat zij er ook zo'n aalgladgestreken brave hendrikkerstmisversie van hebben gemaakt.
Het gefluit redt het nummer van een nog lager cijfer.
4
[EDIT: inderdaad, die versies zijn veel beter te behappen, met name die van Lonnie is zelfs bijzonder aardig: die haalt bij mij bijna twee keer zoveel punten. Thnx Wendy.]
6,3
205. The Highwaymen - Michael (1961)
Oef... ik ga vlug de versie van Pete Seeger of Lonnie Donegan opzoeken, want ik kan me niet voorstellen dat zij er ook zo'n aalgladgestreken brave hendrikkerstmisversie van hebben gemaakt.
Het gefluit redt het nummer van een nog lager cijfer.
4
[EDIT: inderdaad, die versies zijn veel beter te behappen, met name die van Lonnie is zelfs bijzonder aardig: die haalt bij mij bijna twee keer zoveel punten. Thnx Wendy.]
0
geplaatst: 19 september 2024, 23:25 uur
The Highwaymen - Michael .
Megaslome versie, meer 'n slaapliedje, dat overigens wel mooi begint en eindigt met dat fluiten.
Vooruit, 'n zesje.
Megaslome versie, meer 'n slaapliedje, dat overigens wel mooi begint en eindigt met dat fluiten.
Vooruit, 'n zesje.
0
geplaatst: 20 september 2024, 14:35 uur
Emile Ford: 6.8
The Highwaymen: er zijn betere versies idd. : 6
The Highwaymen: er zijn betere versies idd. : 6
2
geplaatst: 20 september 2024, 16:19 uur
Brr.... zelfde niveau als Kumbaya, My Lord, gespeeld door een discutabele KinderVakantieWeek begeleider met een knotje op zijn hoofd die gezellig zijn akoestische gitaar heeft meegenomen voor bij het kampuur.
4
4
0
geplaatst: 20 september 2024, 18:06 uur
Plek 178 voor The Highwaymen - Michael met 5,93.
206. Roy Orbison - It's Over (1964)
Afkomstig van het album: Roy Orbison - More of Roy Orbison's Greatest Hits (1964)
Eind juni 1964 stond dit nummer 2 weken op plek 1 in de UK chart.
Onverwoestbare opera rock noemden de critici deze song. Ja, Roy had een gave om kracht, gevoeligheid en pop/rock met elkaar te verbinden.
Orbison's tweede nummer 1 hit in de UK en zijn eerste van de twee van datzelfde jaar. Hij verbrak hiermee een lange run van enkel Britse artiesten die een nummer 1 hit wisten te scoren in de UK; de laatste Amerikaan die een nummer 1-hit wist te scoren was Elvis Presley in 1962. Het nummer bevat het kenmerkende bolero-ritme van Orbison en het B-kantje was Indian Wedding dat het vaak opvallend goed doet in de Radio 5 Evergreen Top 1000.
In 2019 organiseerde ik de Roy Orbison-editie van het populaire MusicMeter spelletje The Greatest Hits of.... It's Over was toen de grote winnaar.
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
206. Roy Orbison - It's Over (1964)
Afkomstig van het album: Roy Orbison - More of Roy Orbison's Greatest Hits (1964)
Eind juni 1964 stond dit nummer 2 weken op plek 1 in de UK chart.
Onverwoestbare opera rock noemden de critici deze song. Ja, Roy had een gave om kracht, gevoeligheid en pop/rock met elkaar te verbinden.
Orbison's tweede nummer 1 hit in de UK en zijn eerste van de twee van datzelfde jaar. Hij verbrak hiermee een lange run van enkel Britse artiesten die een nummer 1 hit wisten te scoren in de UK; de laatste Amerikaan die een nummer 1-hit wist te scoren was Elvis Presley in 1962. Het nummer bevat het kenmerkende bolero-ritme van Orbison en het B-kantje was Indian Wedding dat het vaak opvallend goed doet in de Radio 5 Evergreen Top 1000.
In 2019 organiseerde ik de Roy Orbison-editie van het populaire MusicMeter spelletje The Greatest Hits of.... It's Over was toen de grote winnaar.
0
geplaatst: 20 september 2024, 18:22 uur
0
geplaatst: 20 september 2024, 20:24 uur
Shaky schreef:
Klassiek voorbeeld van "dit zou niet mijn nummer 1 zijn maar als dit er als lijstaanvoerder uitrolt kan ik daar goed vrede mee hebben". 8,5.In 2019 organiseerde ik de Roy Orbison-editie van het populaire MusicMeter spelletje The Greatest Hits of.... It's Over was toen de grote winnaar.
0
geplaatst: 20 september 2024, 23:42 uur
206. Roy Orbison - It's Over (1964) : 7
Ik vind zijn live versie op Black and White Night vele malen beter.
Ik vind zijn live versie op Black and White Night vele malen beter.
0
geplaatst: 21 september 2024, 18:04 uur
Het gemiddelde voor It's Over moet op zich laten wachten, ik ben in Amsterdam.
207. Wizzard - Angel Fingers (A Teen Ballad) (1973)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
In september 1973 stond deze song 1 week op 1 in de UK chart. Het was al hun tweede nummer 1-hit in dat jaar.
Roy Wood was niet alleen de medeoprichter van ELO, hij was ook degene die Wizzard startte. Met deze Britse 70s rock and roll band wist hij 2 nummer 1-hits te scoren (vlak achter elkaar) en nog een nummer 4 hit met de kerstklassieker I Wish It Could Be Christmas Everyday.
In Nederland was het enkel See My Baby Jive dat de hitlijst wist te bereiken, maar wij gaan dus luisteren naar die andere UK nr. 1. Dit nummer werd geschreven en geproduceerd door Wood zelf.
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
207. Wizzard - Angel Fingers (A Teen Ballad) (1973)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
In september 1973 stond deze song 1 week op 1 in de UK chart. Het was al hun tweede nummer 1-hit in dat jaar.
Roy Wood was niet alleen de medeoprichter van ELO, hij was ook degene die Wizzard startte. Met deze Britse 70s rock and roll band wist hij 2 nummer 1-hits te scoren (vlak achter elkaar) en nog een nummer 4 hit met de kerstklassieker I Wish It Could Be Christmas Everyday.
In Nederland was het enkel See My Baby Jive dat de hitlijst wist te bereiken, maar wij gaan dus luisteren naar die andere UK nr. 1. Dit nummer werd geschreven en geproduceerd door Wood zelf.
0
geplaatst: 21 september 2024, 18:58 uur
See my baby jive is één van mijn meest gedraaide singles ooit, maar Angel fingers zit voor mij dan weer iets te veel in de fifties-pastiche-hoek. Een 6.
* denotes required fields.