Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2024, 20:07 uur
Is dat "elastiek"-geluidje elke keer tijdens "Set me free" het geluid van Cupido's boog wanneer hij Connie's hart weer onder vuur neemt? Grappig nummer, niet erg bijzonder maar in ieder geval met veel joie-de-vivre gezongen. 6,5.
0
geplaatst: 17 september 2024, 23:18 uur
Lekker poppy nummer van Connie Francis. Wat 'n heerlijke stem. En dan ook nog effe tussendoor die scheurende sax er overheen: 8.
0
geplaatst: 18 september 2024, 16:15 uur
198. Corry en de Rekels - Niemand kan ons toch scheiden (1970)
Het heeft nog enige charme maar is mij te oubollig.
Cijfer: 4
199. Miles Davis - Solea (1960)
Een lange zit (ik kende dit wel) maar wel origineel.
Cijfer: 8
200. The Big Bopper - Chantilly Lace (1958)
Leerder ik eerder kennen van Jerry Lee Lewis. Wel grappig maar geen topper.
Cijfer: 7
201. Charles Aznavour - Emmenez-Moi (1967)
Prachtig nummer, de jaren '60 waren de beste tijd voor het Franstalige repertoire.
Cijfer: 9
202. Ronnie Hilton - No Other Love (1956)
Zijn zang doet mij niet veel, te stroperig en ook niet helemaal toonvast.
Cijfer: 4,5
203. Connie Francis - Stupid Cupid (1958)
Erg aanstekelijk, Lipstick on your Collar vind ik haar beste nummer.
Cijfer: 8,5
Het heeft nog enige charme maar is mij te oubollig.
Cijfer: 4
199. Miles Davis - Solea (1960)
Een lange zit (ik kende dit wel) maar wel origineel.
Cijfer: 8
200. The Big Bopper - Chantilly Lace (1958)
Leerder ik eerder kennen van Jerry Lee Lewis. Wel grappig maar geen topper.
Cijfer: 7
201. Charles Aznavour - Emmenez-Moi (1967)
Prachtig nummer, de jaren '60 waren de beste tijd voor het Franstalige repertoire.
Cijfer: 9
202. Ronnie Hilton - No Other Love (1956)
Zijn zang doet mij niet veel, te stroperig en ook niet helemaal toonvast.
Cijfer: 4,5
203. Connie Francis - Stupid Cupid (1958)
Erg aanstekelijk, Lipstick on your Collar vind ik haar beste nummer.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 18 september 2024, 17:44 uur
Charles Aznavour: 7.0
Ronnie Hilton : 6.0
Connie Francis: 8.0
Ronnie Hilton : 6.0
Connie Francis: 8.0
0
geplaatst: 18 september 2024, 18:28 uur
7,35 voor Connie Francis - Stupid Cupid en daarmee staat deze dame op plek 53.
204. Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For (1959)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Dit was de laatste nummer 1-hit van 1959 en de eerste van 1960 in de UK. Vanaf 18 december stond ook deze song maar liefst 6 weken op de eerste plek.
In 1959 en 1960 scoorde Emile Ford samen met zijn Checkmates 5 top 20-hits, allemaal in de UK. Drie daarvan belandden in de top 4.
Emile was de eerste "zwarte Britse artiest" die meer dan 1 miljoen singles van een song wist te verkopen, maar dat is niet het enige dat hem zo'n belangrijke plek in de geschiedenisboeken geeft. Emile was namelijk degene die met een ingenieus idee kwam om tijdens live shows een backing track te kunnen gebruiken, iets dat van grote directe invloed op karaoke is geweest.
In 1916 was het Henry Lewis die de eerste versie van dit nummer song en in 1987 werd het nog een dikke hit voor Shakin' Stevens.
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
204. Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For (1959)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Dit was de laatste nummer 1-hit van 1959 en de eerste van 1960 in de UK. Vanaf 18 december stond ook deze song maar liefst 6 weken op de eerste plek.
In 1959 en 1960 scoorde Emile Ford samen met zijn Checkmates 5 top 20-hits, allemaal in de UK. Drie daarvan belandden in de top 4.
Emile was de eerste "zwarte Britse artiest" die meer dan 1 miljoen singles van een song wist te verkopen, maar dat is niet het enige dat hem zo'n belangrijke plek in de geschiedenisboeken geeft. Emile was namelijk degene die met een ingenieus idee kwam om tijdens live shows een backing track te kunnen gebruiken, iets dat van grote directe invloed op karaoke is geweest.
In 1916 was het Henry Lewis die de eerste versie van dit nummer song en in 1987 werd het nog een dikke hit voor Shakin' Stevens.
0
geplaatst: 18 september 2024, 18:37 uur
Voor mij 'n voorbeeld van 'n liedje dat ik vroeger gewoon te vaak gehoord heb, waardoor enige luistervermoeidheid is ontstaan. Toch nog 6,7
0
geplaatst: 18 september 2024, 19:42 uur
Mij totaal onbekend, ook in de versie van Shaky (Shakin' Stevens bedoel ik daarmee). 6.
0
geplaatst: 19 september 2024, 01:51 uur
204. Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For (1959) : 7
0
geplaatst: 19 september 2024, 16:23 uur
Charles Aznavour: 7,5
Ronnie Hilton: 5,5
Connie Francis: 7,0
Emile Ford and The Checkmates: 6,5
Ronnie Hilton: 5,5
Connie Francis: 7,0
Emile Ford and The Checkmates: 6,5
0
geplaatst: 19 september 2024, 18:16 uur
Plek 105 voor Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For met 6,89.
205. The Highwaymen - Michael (1961)
Afkomstig van het album: The Highwaymen - The Highwaymen (1960)
Midden oktober 1961 stond dit nummer 1 weekje op de eerste plek in de UK chart.
In de 80s was er een The Highwaymen bestaande uit Johnny Cash, Waylon Jennings, Kris Kristofferson en Willie Nelson. Wij gaan echter naar de originele Highwaymen, een universiteits-folkgroep uit Connecticut.
In hetzelfde jaar als deze nummer 1-hit wisten ze nog een hit te scoren met een Leadbelly cover.
Deze Michael (Row the Boat Ashore) is een traditionele spiritual die later door talloze artiesten opgenomen zou worden zoals Harry Belafonte, The Platters en Johnny Rivers.
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
205. The Highwaymen - Michael (1961)
Afkomstig van het album: The Highwaymen - The Highwaymen (1960)
Midden oktober 1961 stond dit nummer 1 weekje op de eerste plek in de UK chart.
In de 80s was er een The Highwaymen bestaande uit Johnny Cash, Waylon Jennings, Kris Kristofferson en Willie Nelson. Wij gaan echter naar de originele Highwaymen, een universiteits-folkgroep uit Connecticut.
In hetzelfde jaar als deze nummer 1-hit wisten ze nog een hit te scoren met een Leadbelly cover.
Deze Michael (Row the Boat Ashore) is een traditionele spiritual die later door talloze artiesten opgenomen zou worden zoals Harry Belafonte, The Platters en Johnny Rivers.
* denotes required fields.