MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

221. Little Tony - Quando Vedrai La Mia Ragazza (1964) : 6,5

7,5

Leuk

221. Little Tony - Quando Vedrai La Mia Ragazza (1964)
Nooit eerder van gehoord, maar zeker een leuke kennismaking. Het klinkt en hij ziet eruit alsof dit uit een film komt. Supercatchy en idd met voldoende r(a)uwe randjes: vooral dat laatste stuwt het cijfer op naar een 8. Fijne verrassing.

Trouwens, ik lees nu dat hij een San Marinese zanger was en ondanks zijn residentie in Rome nooit het Italiaanse burgerschap heeft aangevraagd. Had ik dat maar geweten toen we eerder dit jaar in het "Reis Rond De Wereld"-spelletje bezig waren met de Europese stadstaatjes. Dan had ik zeker even zijn discografie willen uitpluizen.

8

Little Tony: 7.5

"Loop naar de maan......."

7,5

Plek 75 met 7,21 voor Little Tony - Quando Vedrai La Mia Ragazza

222. ZZ & De Maskers - Dracula (1963)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Later werd dit nummer op het album ZZ & De Maskers - ZZ & de Maskers (1965) gezet.

Vandaag Bob Bouber en zijn Zorro maskers. Deze band ging van Nederlandse rock'n'roll naar instrumentals only, naar R&B naar Engelstalige beatmuziek; ze waren van vele markten thuis. Ze waren populair en gingen een samenwerking met Chubby Checker aan. 

Alles leek ze voor de wind te gaan..... totdat ze de oversteek naar de UK probeerden te maken. Toen ging het mis. Een alles behalve succesvolle tour zorgde voor een definitieve breuk en Bouber verliet de band in '65. 

Wij gaan terug naar hun beginperiode.

Humor, maar tegelijk met die klassieke Engelse beat eronder. 8.

222. ZZ & De Maskers - Dracula (1963) : 7

Ja, Dracula!!
Bobs meesterwerk. Niet minder dan helemaal geweldig. Icoon in de Nederlandse muziekgeschiedenis.

Ik hoop het singletje nog eens (betaalbaar) tegen te komen, maar deze nederhorrorklassieker staat wel degelijk op hun enige album (die weliswaar pas 1965 verscheen) en die ik gelukkig wél heb: het slotnummer van kant B.
https://i.discogs.com/43k4Ir8JFbgny-408AU7eulRbCQa4-te42ED_0cpL1g/rs:fit/g:sm/q:90/h:598/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTI0NjA1/NTUtMTI4NTMxMjg3/MS5qcGVn.jpeg

Een dikke 9.

Eddie Cochran - Somethin' Else (1959) Meesterwerk: vaste plek in de jukebox 9,5

ZZ & De Maskers - Dracula (1963) nog steeds Hilarisch grappig om te zien en te horen 8,2

Little Tony - Quando Vedrai La Mia Ragazza (1964) 7,3

Janis Joplin - A Woman Left Lonely (1971): die stem grijpt je toch telkens weer bij de strot: 7,7

ZZ & De Maskers: 6.5

7,46 voor ZZ & De Maskers - Dracula en de 42e plek.

Tijd om weer eens een themaweek te houden. Dit thema ga ik vaker laten terugkomen, want dit vind ik zelf wel een mooie

Themaweek: succesvolle songwriters

#1 John D. Loudermilk

223. Sue Thompson - Sad Movies (Make Me Cry) (1961)

Afkomstig van het album: Sue Thompson - Meet Sue Thompson (1961)

John D. Loudermilk schreef dit nummer nadat een vriendin Spartacus in de bioscoop had gezien en hem vertelde dat je verdrietige mensen zag zitten toen de lampen weer aangingen.

Het was de eerste single die Sue uitbracht, en meteen een van haar grootste hits. Ze was hier al ver in de 30, maar had een jeugdige manier van zingen. Dat sloeg aan bij het luisterende publiek.

In de 80s werd dit nummer nog gecoverd door Boney M, maar wij gaan terug naar het origineel.

Little Tony 7
ZZ 4
Sue 6

Tranentrekkender dan dit wordt het niet. 6,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.