MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Tammi Terrell: 7,0
Eddie Cochran: 7,5

219. Eddie Cochran - Somethin' Else (1959) : 8

Tammi Terrell: 7, 3
Eddie Cochran: 6,8

218. Tammi Terrell - That's What Boys Are Made For (1968)

Ah, hoe Motown wil je het hebben? Toevallig haal ik later vandaag bij het postkantoor een pakketje op waarin oa The Complete Motown Singles Vol. 1: 1959-1961 en Vol. 2: 1962 zitten, een van mijn favoriete serie reissues op cd.

Het is een 14-delige boxsetserie waarin alle Motown-singles van 1959 t/m 1972 in chronologische volgorde in een boxset zijn geordend. A en B kant. Elke boxset bevat vijf of zes cd's en als leuk extraatje een 7" single.
Nog drie delen te gaan, dan heb ik ze allemaal. Voor de verzamelaars onder ons: tip!
https://www.handsandarms.com/10435-large_default/various-cdx57epx1-the-complete-motown-singles-vol-12a-1972.jpg
Enfn, dit liedje staat er natuurlijk niet op, want geen single. Het is misschien ook een beetje tè stereotiep en inwisselbaar Motown. Het arme schaap verdient een beter cijfer dan de 6,5 die ik er voor over heb, maar het is niet anders. Al is het toch nog 5,5 punten hoger dan het leven dat ze leidde/leed.

219. Eddie Cochran - Somethin' Else (1959)
Zou hier door de goegemeente in 1959 op dezelfde (afkeurende, onbegrepen) manier naar worden gekeken als de huidige Henk en Ingrid naar raw black metal of goregrind? Ik moet bij dit liedje onwillekeurig denken aan de gitaarsolo van Michael J. Fox in Back To The Future. Als ik mijn vader was geweest, dan zou ik als 12-jarige jochie er waarschijnlijk helemaal van uit mijn plaat zijn gegaan.
8

Tammi: 6
Eddie: 7.3

Het gemiddelde van Eddie komt morgen.

220. Janis Joplin - A Woman Left Lonely (1971)

Afkomstig van het album: Janis Joplin - Pearl (1971)

Charlie Rich, Patti Page, Irma Thomas en Scott Walker hebben zich allemaal gewaagd aan een cover van dit nummer dat eerst door Janis werd gezongen. Het werd geschreven door Dann Penn en Spooner Oldham die verantwoordelijk zijn voor songs als The Dark End of the Street, Do Right Woman, Do Right Man en When a Man Loves a Woman. De lijst topsongs van deze twee mannen is lang.

Het album Pearl was een wereldwijd succes. Het album kende 3 singles waarvan het door Kris Kristofferson geschreven Me and Bobby McGee een nummer 1-hit in o.a. de US werd.

Op de één of andere manier ben ik nooit een liefhebber van Joplin geworden, maar toch raakt ze me elke keer weer. 8.

Janis Joplin: 5

Tammi Terrell: 6,5
Eddie Cochran: 8

Eddie Cochran: 9.0
Janis Joplin: 8.5

220. Janis Joplin - A Woman Left Lonely (1971) : 7,5

Met een andere zangeres had het veel minder doorleefd en gepassioneerd geklonken.
Janis kan zelfs van een telefoonboek een traumatisch tranendal maken.
8,2

Somethin' Else: 9,5
A Woman Left Lonely: 9

Mooi, we hadden twee voltreffers op rij te pakken en dat betekent dat we bijna aan de 100 songs met een gemiddelde van een 7 of hoger zitten.

Eddie Cochran - Somethin' Else scoort 7,97, de 10e plek.
Janis Joplin - A Woman Left Lonely scoort 7,48, de 40e plek.

221. Little Tony - Quando Vedrai La Mia Ragazza (1964)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

De Italiaanse Antonio Ciacci kende zijn eerste successen in de UK als Littly Tony & His Brothers, waar hij in de 50's en 60's populair was met covers van Elvis, Chuck Berry, Sam Cooke, etc. Toen hij rond 1962 terugkeerde naar Italië en zich minder op covers ging richten, werd hij ook succesvol in eigen land. 

Vooral op het beroemde Festival Sanremo werd hij een graag geziene gast. De hits begonnen dan ook binnen te stromen. 

De song waar wij vandaag naar gaan luisteren werd ook bekend dankzij Festival Sanremo, en hij verkocht in Italië rond de 1 miljoen singles van dit nummer.

Tony was een performer in hart en nieren en bleef tot het einde optreden. Tijdens een show in 2006 kreeg hij een hartaanval, maar ook dat stopte hem niet. Hij ging door tot aan zijn dood in 2013.

Lekker, stevig, en heel slim precies zó ver over het randje dat dit iedereen kan aanspreken. 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.