Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 23:20 uur
Shaky schreef:
Zoot is gebaseerd op Gato Barbieri.
Oh, niet op Zoot Sims? Zoot is gebaseerd op Gato Barbieri.
Maar inderdaad: hij heeft er best wel wat weg van. Leuk weetje.
Lekker zweverige, warme, maar ook chaotische bende, hoor! Ik heb een paar platen van Gato (alle vier van vóór 1975), maar deze niet. Nog niet. Ik kan hier, vooral in de late uurtjes, goed van genieten.
8
0
geplaatst: 16 oktober 2024, 02:43 uur
231. Gato Barbieri - Antonio das Mortes (1970) : 3
Ik zal niet lager geven dan een 3, maar ik snap echt niet hoe mensen hier met plezier naar kunnen luisteren.
Ik zal niet lager geven dan een 3, maar ik snap echt niet hoe mensen hier met plezier naar kunnen luisteren.
0
geplaatst: 16 oktober 2024, 18:12 uur
5,92 = plek 201 voor Gato Barbieri - Antonio das Mortes
232. Ike & Tina Turner - Poor Fool (1961)
Afkomstig van het album: Ike & Tina Turner - Dynamite! (1963)
It's Gonna Work Out Fine was de 5e single die Ike & Tina uitbrachten en veruit de grootste hit. De druk was hoog om met een follow-up single te komen die dat succes zou kunnen evenaren. Poor Fool werd gekozen en het toonaangevende Cashbox tijdschrift was laaiend enthousiast toen dit nummer uitkwam.
Tot aan de 70s zouden ze geen grotere hit op de reguliere Billboard meer scoren dan deze 38e plek uit 1961.
232. Ike & Tina Turner - Poor Fool (1961)
Afkomstig van het album: Ike & Tina Turner - Dynamite! (1963)
It's Gonna Work Out Fine was de 5e single die Ike & Tina uitbrachten en veruit de grootste hit. De druk was hoog om met een follow-up single te komen die dat succes zou kunnen evenaren. Poor Fool werd gekozen en het toonaangevende Cashbox tijdschrift was laaiend enthousiast toen dit nummer uitkwam.
Tot aan de 70s zouden ze geen grotere hit op de reguliere Billboard meer scoren dan deze 38e plek uit 1961.
0
geplaatst: 16 oktober 2024, 18:52 uur
Zo hoor ik dit echtpaar het liefst. Jammer dat de compositie weinig spectaculair is. 7-.
0
geplaatst: 16 oktober 2024, 21:36 uur
Wat had ze toch een fantastische strot. Met een andere zangeres had dit liedje een brave en veilige 7- gescoord (wel aardig, maar inderdaad een alles behalve bijzondere compositie), maar vanwege Tina's longinhoud geef ik een volle bonuspunt extra.
7,8
7,8
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 13:15 uur
O.V. Wright - Eight Men - Four Women : 8,1
Gato Barbieri - Antonio das Mortes : prima nummer, heerlijk percussiewerk ook, 8,5
(Heb hem op vinyl, en dat klinkt toch wel effe anders dan via youtube.)
Ike & Tina Turner - Poor Fool : 7,5
Gato Barbieri - Antonio das Mortes : prima nummer, heerlijk percussiewerk ook, 8,5
(Heb hem op vinyl, en dat klinkt toch wel effe anders dan via youtube.)
Ike & Tina Turner - Poor Fool : 7,5
0
geplaatst: 17 oktober 2024, 18:03 uur
Exact een 7,5 gemiddeld voor Ike & Tina Turner - Poor Fool, plek 41.
233. André van Duin - Hé! Hé! (Ik heet André) (1965)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
*zoals onderhand wel bekend zet ik alle songs een kleine 3 (de laatste tijd vaker 2) weken van tevoren klaar. Deze zinnen heb ik vandaag toegevoegd, want ik las gisterenavond opeens nieuws over André dat hij een oeuvreprijs zal ontvangen. Hoe kan dat nu op precies deze dag vallen dat hij hier voorbij komt. Toeval? Uiteraard. Maar daarom niet minder creepy!*
Een hele korte debuutsingle vandaag. Deze Nederlandse bewerking van What Do Ya Say (Chubby Checker) was de eerste single die onze grappenmaker uitbracht. Het deed niks in de hitlijsten en dat zou de komende jaren nog wel zo blijven met zijn pogingen. Het zou zeven jaar duren voordat André zijn eerste hit te pakken had, maar vanaf toen ging het ook wel hard en snel; in de 70s en 80s had hij de ene na de andere hit te pakken. Uiteindelijk zou hij zelfs 41x in de Nederlandse Top 40 staan.
Wij gaan helemaal terug naar het begin.
Dit clipje met bewegende beelden is misschien wel leuk om erbij te hebben:
233. André van Duin - Hé! Hé! (Ik heet André) (1965)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
*zoals onderhand wel bekend zet ik alle songs een kleine 3 (de laatste tijd vaker 2) weken van tevoren klaar. Deze zinnen heb ik vandaag toegevoegd, want ik las gisterenavond opeens nieuws over André dat hij een oeuvreprijs zal ontvangen. Hoe kan dat nu op precies deze dag vallen dat hij hier voorbij komt. Toeval? Uiteraard. Maar daarom niet minder creepy!*
Een hele korte debuutsingle vandaag. Deze Nederlandse bewerking van What Do Ya Say (Chubby Checker) was de eerste single die onze grappenmaker uitbracht. Het deed niks in de hitlijsten en dat zou de komende jaren nog wel zo blijven met zijn pogingen. Het zou zeven jaar duren voordat André zijn eerste hit te pakken had, maar vanaf toen ging het ook wel hard en snel; in de 70s en 80s had hij de ene na de andere hit te pakken. Uiteindelijk zou hij zelfs 41x in de Nederlandse Top 40 staan.
Wij gaan helemaal terug naar het begin.
Dit clipje met bewegende beelden is misschien wel leuk om erbij te hebben:
1
geplaatst: 17 oktober 2024, 18:28 uur
Een aardig debuut: 7.
De opvolger (Stoelen, Stoelen) is sterker met name door het b-kantje Moet Ik Lopen? dat is terug te vinden op de verzamelaar Biet Het Vol.2.
De opvolger (Stoelen, Stoelen) is sterker met name door het b-kantje Moet Ik Lopen? dat is terug te vinden op de verzamelaar Biet Het Vol.2.
1
geplaatst: 17 oktober 2024, 21:12 uur
"Dus dít is de vloer, en dít is een kruis van plakband, en dáár blijf jij het hele nummer staan!" Maar het nummer zelf is leuk. 7.
* denotes required fields.