MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

229. John D. Loudermilk - Bad News (1963) : 7,5

Wat een heerlijk nummer. Het zelfvertrouwen, de rust, de "swag" druipt van deze song af. Fantastisch gedaan door Loudermilk.

8

Don Fardon - Indian Reservation : Heb de single nog ergens liggen, maar had hem al even niet meer gehoord. Blijft geweldig nummer: 9
John D. Loudermilk - Bad News: 8

Okay, dit is dan wel country, maar dan van het type dat me prima bevalt.
"And leaving little girls who hate to see me go": wat een ondeugend boefje. Maar ja, wat is little?
Dat zelfgenoegzame, sardonische lachje scoort in ieder geval een halve bonuspunt extra.
7,9

Met 7,56 gemiddeld sluit John D. Loudermilk - Bad News de eerste themaweek 'succesvolle songwriters' af. De song staat op plek 29.

230. O.V. Wright - Eight Men -  Four Women (1967)

Afkomstig van het album: O.V. Wright - A Nickle and a Nail and Ace of Spades (1971)

Don Robey staat op papier als songwriter van deze song, net zoals bij zoveel songs, maar deze oplichter heeft geen letter of noot op papier gezet. Als mislukte, maar gewiekste, zakenman had Robey in de gaten dat er in de muziekindustrie heel veel geld viel te halen. Hij bedreigde mensen, intimideerde, gebruikte geweld, toonde vaak zijn geweer (dat hij altijd droeg) en besodemieterde alle songwriters die hij tegenkwam. Voor een paar dollar kocht hij songs van schrijvers die niet wisten hoe royalty's werkten, zette zijn eigen naam eronder en liep binnen.

Toch was hij erg geliefd onder zangers; die behandelde hij namelijk als koningen. Een van die zangers was O.V. Wright.

Wij gaan luisteren naar O.V.'s 2e single en tevens zijn grootste hit op de R&B chart (plek 4)

John 7,5
OV 7

7.8

Ook voor John D. Loudermilk een 7.8

Met deze titel zat ik al helemaal klaar voor een gedetailleerd portret van een good old-fashioned orgy, maar een vanuit de tenen gezongen torch ballad mag natuurlijk ook. Een 8.

230. O.V. Wright - Eight Men - Four Women (1967) : 7,5

Sodeju, wat een teringlijer was die Don. Een filmscript waardig. Dan zou dit nummer zeker mogen voorkomen op de soundtrack. Fraai nummer en nog fraaier gezongen.
Jammer dat Wright zijn leven verruïneerde met drugs en slechts 41 werd.
8,2

Prachtig nummer, geweldige zanger.

8,25

Een prachtige 10e plek in ons klassement voor O.V. Wright - Eight Men - Four Women met een gemiddelde van 7,99.

231. Gato Barbieri - Antonio das Mortes (1970)

Afkomstig van het album: Gato Barbieri - The Third World (1970)

Deze Argentijnse Free Jazz grootheid bracht met het album Third World een combinatie van vrije jazz en Latin vibes. Vanaf midden jaren 70 maakte hij een kleine omslag: hij liet zijn geliefde vrije jazz los en stapte over op soul-jazz, pop-jazz en scores voor films. Toen zijn vrouw in de 80s overleed trok hij zich zo goed als terug uit de spotlight. Hij maakte in de 90s een terugkeer en stapte over op smooth jazz.

Voor liefhebbers van de Muppets:

https://muppetmindset.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/09/43653-zoottms.jpg?w=640

Zoot is gebaseerd op Gato Barbieri.

O.V. Wright: 8.5

Zo, hier moet je wel ff voor gaan zitten..
De percussie/drums en piano zijn prima, maar de sax is voor mij (soms) iets te dominant.
Toch nog wel een 7

Ik vind Jazz een muziekvorm die live veel beter tot zijn recht komt dan op plaat, zeker dit soort jazz. Ik kan me voorstellen dat ik dit beluisterd in een zaaltje een 8 geef. Voor nu een 6,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.