Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 24 november 2024, 12:18 uur
Vandaag wat later de nieuwe song, ik ben (uiteraard samen met Les de Groot) naar een bluesmiddag, -avond, en zal pas wat later kunnen posten hier.
Ik heb ondertussen al 7 verzoekjes binnen, super. Het gaat alle kanten op qua genres en jaartallen.
Mocht je nog geen song hebben doorgegeven: voel je vrij!
Ik heb ondertussen al 7 verzoekjes binnen, super. Het gaat alle kanten op qua genres en jaartallen.
Eind november al! Voor we het goed en wel in de gaten hebben zit 2024 er op. Lijkt mij een mooi moment om er nog eens een verzoekjesronde in te gooien.
Als je een bepaalde song hier voorbij wil zien komen, stuur me een privéberichtje. Laten we zeggen vóór vrijdag 29 november zodat ik nog tijd heb alles klaar te zetten.
Vrijwel alles mag; behalve songs die al geweest zijn of songs die niet voldoen aan de 'minstens 50 jaar oud-eis'.
Als je een bepaalde song hier voorbij wil zien komen, stuur me een privéberichtje. Laten we zeggen vóór vrijdag 29 november zodat ik nog tijd heb alles klaar te zetten.
Vrijwel alles mag; behalve songs die al geweest zijn of songs die niet voldoen aan de 'minstens 50 jaar oud-eis'.
Mocht je nog geen song hebben doorgegeven: voel je vrij!
0
geplaatst: 24 november 2024, 20:55 uur
Een prachtige 8,10 voor The Everly Brothers - Wake Up Little Susie en daarmee plek 7.
271. Boudleaux Bryant & The Sparks - Hot Spot (1959)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Boudleaux mag zijn eigen week zelf afsluiten met een nummer dat hij in 1959 zelf schreef en opnam.
Boudleaux en Felice zijn hun hele leven samen geweest en hebben altijd verklaard dat ze elkaars soulmate waren. De twee ontmoetten elkaar in het hotel waar Felice werkte. Ze zagen elkaar, het was liefde op het eerste gezicht en ze trouwden 5 dagen later. Ze gingen nooit meer uit elkaar.
Dat ze succesvol waren, moge duidelijk zijn geworden deze week. Om het nog even in een statistiek te gieten: Als we de UK chart van heel de jaren 50 erbij pakken, kijken wie alle nummers geschreven hebben die in dat decennium in de hitlijst stonden, dan was Boudleaux de 3e meest succesvolle songwriter van de 50s en zijn vrouw Felice de 21e meest succesvolle.
In 1987 sloeg het noodlot toe: Boudleaux stierf aan kanker. Felice stierf aan dezelfde ziekte in 2003.
Sluit je eigen week zelf maar af Boudleaux!
Themaweek: succesvolle songwriters
#3 Boudleaux Bryant
#3 Boudleaux Bryant
Boudleaux mag zijn eigen week zelf afsluiten met een nummer dat hij in 1959 zelf schreef en opnam.
Boudleaux en Felice zijn hun hele leven samen geweest en hebben altijd verklaard dat ze elkaars soulmate waren. De twee ontmoetten elkaar in het hotel waar Felice werkte. Ze zagen elkaar, het was liefde op het eerste gezicht en ze trouwden 5 dagen later. Ze gingen nooit meer uit elkaar.
Dat ze succesvol waren, moge duidelijk zijn geworden deze week. Om het nog even in een statistiek te gieten: Als we de UK chart van heel de jaren 50 erbij pakken, kijken wie alle nummers geschreven hebben die in dat decennium in de hitlijst stonden, dan was Boudleaux de 3e meest succesvolle songwriter van de 50s en zijn vrouw Felice de 21e meest succesvolle.
In 1987 sloeg het noodlot toe: Boudleaux stierf aan kanker. Felice stierf aan dezelfde ziekte in 2003.
Sluit je eigen week zelf maar af Boudleaux!
0
geplaatst: 25 november 2024, 10:14 uur
De compositie zelf is van een verontrustende meligheid, maar de lekkere sound van de instrumenten laat mij hier nog bijna een voldoende voor geven. Bijna. Nee, toch niet. 4.
2
geplaatst: 25 november 2024, 10:22 uur
Justus18 schreef:
Eind jaren '80, begin jaren '90 liet ik cassettes meelopen met radioprogramma's om daarna met een dubbeldeck bijzondere nummers over te zetten naar verzamelcassettes.
Dat heb ik (natuurlijk) ook gedaan, maar ik was iets eerder begonnen: ik denk rond/begin 1983. Ik struinde toen ook de platenkast van mijn ouders af. Voor zover ik de artiesten kende (en ik me nu nog kan herinneren) werd ik daar niet echt vrolijk van en geïnspireerd door: kaliber The Cats, Nana Mouskouri, BZN en Iwan Rebroff. Eind jaren '80, begin jaren '90 liet ik cassettes meelopen met radioprogramma's om daarna met een dubbeldeck bijzondere nummers over te zetten naar verzamelcassettes.
De eerste lp die ik van mijn ouders wel alleraardigst vond was een verzamelaar van The Everly Brothers: het was mijn eerste cassettebandje met louter één artiest, misschien ook wel mijn allereerste cassettebandje (?). 'Bird Dog' vond ik daarop de leukste, maar ook deze vond - en vind - ik wel aardig.
7
Triple AAA novelty alert!
Dit had zo in de Muppets Show gedraaid kunnen worden, vergelijkbaar met deze geüpdatet nieuwe versie met een onweerstaanbaar sexy Sandra
Is dit echt niet (talloze) malen gebruikt voor tv-tunes, commercials of ondeugende scenes in 60s B-movies? Het gaat nergens over, maar ik vinnem superleuk. Ik vrees dat deze wurm de rest van de dag in mijn oren zit.
8,2
0
geplaatst: 25 november 2024, 16:11 uur
Boudleaux Bryant & The Sparks - Hot Spot: eigenlijk best wel geinig, met zoals de Dokter al vermeldde 'n hoog Muppet-show gehalte: 7. B-kantje (of is het de A-kant?) zelfde laken 'n pak.
0
geplaatst: 25 november 2024, 17:52 uur
5,91 plaatst Boudleaux Bryant & The Sparks - Hot Spot op plek 233.
Met die song kwam de 3e themaweek van songwriters in het zonnetje zetten tot een einde. Nu weer random door de muziekgeschiedenis.
272. Brook Benton - Thank You Pretty Baby (1959)
Dit nummer was niet alleen nummer 1 op de R&B chart, het wist ook de 16e plek op de reguliere Billboard chart te bereiken. Het zou de derde keer in Benton's carrière zijn dat hij een dikke crossover hit scoorde.
Brook was echter niet alleen een succesvolle uitvoerende artiest; als songwriter heeft hij ook talloze hits voor anderen verzorgd. Het zou dus zomaar kunnen dat we hem in de toekomst nog eens voorbij zien komen in een songwriter themaweek.
Zijn carrière was waarschijnlijk nog veel indrukwekkender geweest ware het niet dat hij al op 56 jarige leeftijd stierf aan de gevolgen van een longontsteking.
Met die song kwam de 3e themaweek van songwriters in het zonnetje zetten tot een einde. Nu weer random door de muziekgeschiedenis.
272. Brook Benton - Thank You Pretty Baby (1959)
Dit nummer was niet alleen nummer 1 op de R&B chart, het wist ook de 16e plek op de reguliere Billboard chart te bereiken. Het zou de derde keer in Benton's carrière zijn dat hij een dikke crossover hit scoorde.
Brook was echter niet alleen een succesvolle uitvoerende artiest; als songwriter heeft hij ook talloze hits voor anderen verzorgd. Het zou dus zomaar kunnen dat we hem in de toekomst nog eens voorbij zien komen in een songwriter themaweek.
Zijn carrière was waarschijnlijk nog veel indrukwekkender geweest ware het niet dat hij al op 56 jarige leeftijd stierf aan de gevolgen van een longontsteking.
0
geplaatst: 25 november 2024, 18:30 uur
Jammer van de strijkers, dat kost anderhalve punt. Want anders was het fijne, groovy baswerk veel prominenter in beeld en die sluit naadloos aan bij de toch wel verdomd prettige stem van Brook. Maar ja, die strijkers... djiezus, wat een opdringerig hoopje lastpakken. Stelletje stalkers.
6
(DJ EvilDrSmith without stupid strings remix = 7,5)
6
(DJ EvilDrSmith without stupid strings remix = 7,5)
0
geplaatst: 25 november 2024, 19:21 uur
De kwade dokter heeft de patiënt al helemaal onderzocht en een haarfijne diagnose gesteld. Niets meer aan toe te voegen. Zonde! 6.
0
geplaatst: 25 november 2024, 19:34 uur
Boudleaux Bryant & The Sparks: 5
Brook Benton - Thank You Pretty Baby: 7
Brook Benton - Thank You Pretty Baby: 7
* denotes required fields.