MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Bob Luman - Let's Think About Living: 7,0

Het gemiddelde voor Let's Think About Living volgt morgen.

Themaweek: succesvolle songwriters 

#3 Boudleaux Bryant

269. Buddy Holly - Raining in My Heart (1958)

Afkomstig van het album: Buddy Holly - The Buddy Holly Story (1959)

In 1958 schreven Boudleaux en Felice het prachtige Raining in My Heart speciaal voor Buddy Holly. Het echtpaar had een hele rits hits achter elkaar gescoord als songwriting duo dus ook de hele grote artiesten zoals Holly klopte bij ze aan.

Raining in My Heart werd als B-kantje van It Doesn't Matter Anymore gebruikt en later zouden Boudleaux en Felice het nummer ook zelf opnemen en uitbrengen. 

Als je dat graag zou willen horen, dan verwijs ik je naar het volgende album: Felice & Boudleaux - A Touch of Bryant (1980). Wees gewaarschuwd; dat ze fantastisch goed songs kunnen schrijven wil niet zeggen dat ze ook automatisch kunnen uitvoeren. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb wanneer je het album beluistert.

269. Buddy Holly - Raining in My Heart (1958) : 6

Bob Luman - Let's Think About Living: kende deze in de versie van Johnny Burnette, maar deze is ook ok: 7

Buddy Holly - Raining in My Heart: Ben 'n grote Buddy Holly fan, maar vind deze nogal zouteloos : Buddy 6,5

269. Buddy Holly - Raining in My Heart (1958)

De ophef over en verafgoding van Buddy heb ik al sinds Boudewijn Buch nooit zo begrepen. Ik vind zijn werk over het algemeen een beetje lafjes en braafjes, uitzonderingen daargelaten. Zijn stem is wel prettig, daardoor rond ik zijn werk vaak wel naar boven af, maar verder? Nou nou nou, spectaculair is het allemaal bepaald niet. Ik zie dat de meesten van jullie het daar opvallend genoeg best mee eens zijn. Althans, wat dit nummer betreft, welke dan ook wel erg matig is, zelfs voor zijn doen.
5,2

Leuk nummer, maar door die strijkers wat te melig. Ik ben een redelijk grote Buddybuddy, maar deze is het niet helemaal. 6.

Bob Luman - Let's Think About Living:
Degenen die meelezen bij mijn Top 100 weten al dat dit niet mijn favoriete Luman song is, maar wel nog steeds ijzersterk.

8

Buddy Holly - Raining in My Heart:
A-typische Holly song. Arme artiesten kunnen het ook nooit goed doen. Blijven ze bij hun eigen geluid dan moeten ze eens wat nieuws proberen, proberen ze eens wat nieuws dan moeten ze bij hun eigen geluid blijven.

8,5 voor deze dappere poging iets nieuws te proberen.

Bob Luman : 8.0
Buddy Holly: 5.5

Eind november al! Voor we het goed en wel in de gaten hebben zit 2024 er op. Lijkt mij een mooi moment om er nog eens een verzoekjesronde in te gooien.

Als je een bepaalde song hier voorbij wil zien komen, stuur me een privéberichtje. Laten we zeggen vóór vrijdag 29 november zodat ik nog tijd heb alles klaar te zetten.

Vrijwel alles mag; behalve songs die al geweest zijn of songs die niet voldoen aan de 'minstens 50 jaar oud-eis'.

Osborne Brothers - Rocky Top 4
Bob Luman - Let's Think About Living 7
Buddy Holly - Raining in My Heart 7,4

Bob Luman - Let's Think About Living scoort 7,31 en dat is goed voor plek 75.
Buddy Holly - Raining in My Heart scoort 6,42 en dat betekent plek 189.

Themaweek: succesvolle songwriters

#3 Boudleaux Bryant

270. The Everly Brothers - Wake Up Little Susie (1957) 

Afkomstig van het album: The Everly Brothers - The Everly Brothers (1957)

Sja, The Everly Brothers and Boudleaux Bryant. Wat moet je er nog over zeggen? Een gouden combinatie. Bye Bye Love, Love Hurts, All I Have to Do Is Dream, Bird Dog en deze Wake Up Little Suzie zijn slechts een aantal voorbeelden van de songs die hij voor ze schreef. Allemaal dikke vette hits en popklassiekers. In totaal zou Boudleaux 29 songs voor de broertjes schrijven.

Het was Wesley Rose die de songwriter en de Everly Brothers samenbracht. Rose was de publisher voor Bryant en de manager van de broertjes. Hij zag een mogelijkheid tot een succesvolle samenwerking en dat heeft hij dus goed ingeschat. In 1957 werden Bryant en de Everlys bij elkaar gebracht en de eerste song die Bryant voor ze had was: Bye, Bye Love. Het zou The Everly Brothers meteen superstardom opleveren. 

Wij gaan luisteren naar een andere klapper die hij voor ze schreef. 

The Everly Brothers : 8.5

9,5

Eind jaren '80, begin jaren '90 liet ik cassettes meelopen met radioprogramma's om daarna met een dubbeldeck bijzondere nummers over te zetten naar verzamelcassettes. Zo'n 20 tot 15 jaren geleden heb ik de moeite genomen om die cassettes te digitaliseren, zodat ik ze in mijn iTunesbibliotheek kon opnemen en op iPod afspelen. Wake Up Little Susie Take 13 & 14 was een van die nummers.

Raining in My Heart: 6,5
Wake Up Little Susie: 8,5

The Everly Brothers - Wake Up Little Susie : als je 'n liedje na 1001 keer horen nog goed vindt verdient het gewoon een 9

7,2

Buddy Holly 6,2

The Everly's zijn altijd al stoffiger dan stoffig geweest, dus als ze dan eens een keer geen suf-trutten song uitbrengen mag dat best beloond worden:

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.