Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 november 2024, 21:53 uur
Jim Reeves - Home : 6,7
Charlie Parker's All Stars: - Ah-Leu-Cha: beetje kort, maar bijna alles van Bird is goed tot geweldig: 8,2
Charlie Parker's All Stars: - Ah-Leu-Cha: beetje kort, maar bijna alles van Bird is goed tot geweldig: 8,2
0
geplaatst: 1 december 2024, 09:54 uur
Charlie Parker's All Stars: 6.5
(Clint Eastwood heeft een prachtige film gemaakt over Parker)
(Clint Eastwood heeft een prachtige film gemaakt over Parker)
0
geplaatst: 1 december 2024, 18:19 uur
6,32 is plek 203 voor Charlie Parker's All Stars - Ah-Leu-Cha.
278. The Doors - Moonlight Drive (1967)
Afkomstig van het album: The Doors - Strange Days (1967)
Vandaag een van de eerste songs die Jim Morrison zelf schreef.
Toen Morrison en Manzarek elkaar ontmoetten, zeiden zei Morrison tegen Manzarek: "Let's swim to the moon, let's climb through the tide, penetrate the evening that the city sleeps to hide." Dat was voldoende voor Manzarek om een band te willen vormen.
Dit nummer werd het b-kantje van Love Me Two Times.
278. The Doors - Moonlight Drive (1967)
Afkomstig van het album: The Doors - Strange Days (1967)
Vandaag een van de eerste songs die Jim Morrison zelf schreef.
Toen Morrison en Manzarek elkaar ontmoetten, zeiden zei Morrison tegen Manzarek: "Let's swim to the moon, let's climb through the tide, penetrate the evening that the city sleeps to hide." Dat was voldoende voor Manzarek om een band te willen vormen.
Dit nummer werd het b-kantje van Love Me Two Times.
0
geplaatst: 1 december 2024, 18:44 uur
Beste plaat van een briljante band, maar niet hun beste nummer. 6. (Maar let op de fade-out: "Gonna drown tonight...")
0
geplaatst: 1 december 2024, 21:13 uur
278. The Doors - Moonlight Drive (1967) : 5
Met the Doors heb ik nooit echt een klik gehad.
Met the Doors heb ik nooit echt een klik gehad.
0
geplaatst: 2 december 2024, 12:02 uur
Moonlight Drive: 8,5 
Uiteraard hebben ze nog heel veel betere nummers dan deze.

Uiteraard hebben ze nog heel veel betere nummers dan deze.
0
geplaatst: 2 december 2024, 18:04 uur
Plek 118 voor The Doors - Moonlight Drive met 7,02 gemiddeld.
We gaan met de verzoekjes beginnen! Ze komen in langs in volgorde van binnenkomst.
De verdeling qua decennia is als volgt:
20s I
40s II
50s II
60s III
70s II
279. Buddy Guy - My Time After A While (1964)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Het eerste verzoekje is deze bluessong uit 1964. Buddy Guy bracht zijn eerste single in 1958 uit en zijn eerste album stamt uit 1967. Solowerk heb ik het dan over. Het aangevraagde nummer valt daar tussenin. Dit nummer verdween dan ook niet op een album, maar deed ook niets als single; een heuse Buddy Guy deep cut dus.
Naast zijn solowerk en zijn samenwerkingen (bv met Junior Wells) is hij ook vaak als sessie-artiest te horen. Zo is hij ook te horen als gitarist op albums van bijvoorbeeld Muddy Waters, Sonny Boy Williamson II, Howlin' Wolf en Santana.
We trappen deze verzoekjes ronde af met Buddy Guy en gaan daarvoor terug naar 1964.
We gaan met de verzoekjes beginnen! Ze komen in langs in volgorde van binnenkomst.
De verdeling qua decennia is als volgt:
20s I
40s II
50s II
60s III
70s II
279. Buddy Guy - My Time After A While (1964)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Het eerste verzoekje is deze bluessong uit 1964. Buddy Guy bracht zijn eerste single in 1958 uit en zijn eerste album stamt uit 1967. Solowerk heb ik het dan over. Het aangevraagde nummer valt daar tussenin. Dit nummer verdween dan ook niet op een album, maar deed ook niets als single; een heuse Buddy Guy deep cut dus.
Naast zijn solowerk en zijn samenwerkingen (bv met Junior Wells) is hij ook vaak als sessie-artiest te horen. Zo is hij ook te horen als gitarist op albums van bijvoorbeeld Muddy Waters, Sonny Boy Williamson II, Howlin' Wolf en Santana.
We trappen deze verzoekjes ronde af met Buddy Guy en gaan daarvoor terug naar 1964.
* denotes required fields.