MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Ik heb twee van die Rounder cd's, waaronder 'Anchored In Love (Their Complete Victor Recordings 1927-1928)'. Daar staat dit deuntje ook op. Om d'een of d'andere duustere en onverklaarbare reden mag ik de Carter Family wel. Misschien vanwege de misère, malheur en moeilijke leefomstandigheden die ze bezongen?

7,5

Bobby Bird 7,5
Carter Family 8

Bobby Byrd: 8,2
The Carter Family: 7,7

Joe Clay - Duck Tail : Rockabilly zoals Rockabilly moet klinken 8
Bobby Byrd - I Know You Got Soul: Soul zoals Soul moet klinken 8,2
Carter Family - Bury Me Under the Weeping Willow: aandoenlijk en puur 7,3

286. Carter Family - Bury Me Under the Weeping Willow (1927) : 8,5

Carter Family: 6,0

6,22 en plek 223 voor Carter Family - Bury Me Under the Weeping Willow.

287. Frankie Laine - That Lucky Old Sun (1949)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Frankie Laine hebben we toch nog niet gehad?
vroeg de aanvrager. Nee, dat klopt. De extreem succesvolle en populaire Francesco Paolo LoVecchio komt nu voor het eerst voorbij. 16 top 10-hits in de reguliere US chart waaronder 3 nummer 1-hits. Het aangevraagde nummer was één van die nummer 1-hits.

22 weken in de charts en dus ook op nr. 1. Frankie's versie van deze American Classic is de meest succesvolle. Het was Vaughn Monroe die de eerste versie uitbracht en velen volgden hem. Onder andere Dean Martin, Frank Sinatra, Louis Armstrong en Sam Cooke brachten een cover uit. Dat is echt slechts een mini greep uit het aantal covers, want er zijn er tig van uitgebracht.

Frankie's eerste entry in ons topic.

Ruth Brown: 9.0
Joe Clay: 9.0
Bobby Byrd: 8.0
Carter Family: 8.5
Frankie Laine: 8.0

Carter Family: 6.2
Frankie Laine: 7

Frankie Laine - That Lucky Old Sun : Ken dit dan weer in 'n uitvoering van Johnny Cash. Voor deze : 7,2

6,2

Carter family 4,6

Ik heb een paar verzamelaars van Frankie, eigenlijk vooral vanwege zijn 'Rawhide'. Maar ook vanwege een van de allercoolste albumtitels en -hoezen. Rob Halford zal dat vast volmondig beamen.
https://i.discogs.com/N6wgQW3PCVUotqeXQJtxeYOK-FxYk1XxcnquACI76aI/rs:fit/g:sm/q:90/h:595/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTc5MDUx/MzQtMTQ5OTM2MDc4/MC0xODUwLmpwZWc.jpeg
Eerlijk gezegd ben ik naast Rawhide en High Noon behoorlijk onbekend met zijn werk. Die lp's staan al jaren ongedraaid in de kast. Dit nummer nodigt nou niet echt uit om nu met gezwinde spoed die platen onder de naald te schuiven.
Zijn stem trekt de boel nog net op naar een pover zesje.

287. Frankie Laine - That Lucky Old Sun (1949) : 6

Frankie Laine: 6,5

Kan niet tippen aan de Dean Martin versie, maar absoluut goed.
Wel stukken beter dan een van de tig suffe heropnames zoals die uit de 50s door Frankie zelf, toch? Aanvrager? Toch? He? Of niet dan?
(excuses nogmaals)

7,25

6,81 zet Frankie Laine - That Lucky Old Sun op plek 157.

288. Granicus - Prayer (1973)

Afkomstig van het album: Granicus - Granicus (1973)

Granicus (Γράνικος), is een riviertje in het noordwesten van Klein-Azië. Deze rivier stroomt in noordoostelijke richting en mondt ca. 50 km ten oosten van Lampsacus uit in de Propontis. Op een km of 10 van de monding vond een bekende slag plaats waarin Alexander de Grote in 334 voor Christus de perzische satrapen van Lydië, Klein- en Groot-Phrygië en Cappadocië versloeg, waardoor geheel Klein-Azië voor hem open kwam te liggen.

We zullen tijdens dit ruim 11 minuten durende nummer een gebedje doen voor de gevallen slachtoffers.

De aanvrager van het nummer zei dat dit vooral Led Zeppelin liefhebbers wel zou kunnen/moeten aanspreken.

EvilDrSmith schreef:

Ik heb een paar verzamelaars van Frankie, eigenlijk vooral vanwege zijn 'Rawhide'. Maar ook vanwege een van de allercoolste albumtitels en -hoezen. Rob Halford zal dat vast volmondig beamen.

Eerlijk gezegd ben ik naast Rawhide en High Noon behoorlijk onbekend met zijn werk. Die lp's staan al jaren ongedraaid in de kast. Dit nummer nodigt nou niet echt uit om nu met gezwinde spoed die platen onder de naald te schuiven.
Zijn stem trekt de boel nog net op naar een pover zesje.

Hell Bent for Leather is wel een erg fijne plaat Evil Dr ook iets meer uptempo dan z'n crooner achtige werk. Mule Train met knallende zwepen over die ezeltjes. Wanted Man, Gunfight at the O.K. Corral en The Hanging Tree zijn ook heel fijn!

6,9 (lijkt inderdaad wel heeel erg op Led Zep).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.