MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Frankie Laine - That Lucky Old Sun 7
Granicus - Prayer 6,4

Granicus - Prayer : klinkt als kruisbestuiving tussen Rush en Led Zeppelin. . . Maar wel goed gedaan. En op het eind van het nummer zetten ze er nog 'n tandje bij. Dat trekt het op naar 7,8

288. Granicus - Prayer (1973)

Het beste nummer dat Led Zeppelin nooit opnam of coverde/jatte.
De laatste drie minuten vind ik zo'n beetje de beste classic rockminuten ooit gemaakt.
Ludiek detail: de zanger is later priester geworden.

10

5. Geeft een nieuwe betekenis aan de uitdrukking "over the top". Zeer ambitieus, en dat valt natuurlijk te prijzen, maar, om nóg een goede Nederlandse uitdrukking te gebruiken, "their reach exceeds their grasp".

Kan inderdaad wedrijven met het beste werk van Led Zeppelin.

5,0

288. Granicus - Prayer (1973) : 5,5

Granicus - Prayer: 8,5
Dank EvilDrSmith, wat een fijne ontdekking!

Plek 197 voor Granicus - Prayer met 6,47 gemiddeld.

289. Otis Rush - Double Trouble (1959)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

De aanvrager zei hier het volgende over:

Huilende blazers, een tekst vol armoede, afgeknepen gitaarlicks en een korte maar krachtige rave-up na het refrein, what's not to like ? Een eigen compositie van Rush uit 1958, met onder andere Ike Turner op gitaar en Willie Dixon op bas. 

Lijkt me zat toch? Kom maar door met die cijfers.  

Oei oei oei, dit is wel heule goeie bluezzzz.
Maar wat wil je ook, met Otis, Ike én Willie.
Heerlijke slow flow.
8,2

Spannend. 10.

Chicago Blues van de bovenste plank: 8.

289. Otis Rush - Double Trouble (1959) : 7,5

Otis Rush: 7,5

Met 7,75 is de 24e plek voor Otis Rush - Double Trouble.

290. The Platters - Twilight Time (1958)

Afkomstig van het album: The Platters - The Flying Platters Around the World (1958)

Heel wat artiesten gingen The Platters voor met dit nummer, maar ik denk dat we wel mogen stellen dat de Platters de bekendste versie op hun naam hebben staan. Hun versie werd een nummer 1-hit.

De muziek van The Platters werd/wordt heel veel in films en series gebruikt. Als we het over officële vermeldingen op een soundtrack hebben dan zijn ze maar liefst 175x te horen. Only You wordt veruit het vaakst ingezet, Twilight Time 12x. 

Ook de aanvrager gaf aan dit nummer onlangs in een serie gehoord te hebben. We sluiten deze verzoekjesronde af met een klassieker.

Heeeeeerlijk. Ik ben dol op deze band, feitelijk perfecte vroege popmuziek, en dit is één van hun mooiste nummers. Gewoon de maximale score: een 10.

Ik vind de The Platters altijd net een beetje te beschaafd: 6,7

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.