Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2024, 02:28 uur
294. The 5th Dimension - One Less Bell to Answer (1970) : 5
0
geplaatst: 18 december 2024, 18:04 uur
6,24 voor The 5th Dimension - One Less Bell to Answer en daarmee plek 229.
295. Jimmy Dean - Big Bad John (1961)
Afkomstig van het album: Jimmy Dean – Big Bad John And Other Fabulous Songs And Tales (1961)
Hebben we hier mensen die nog bekend zijn met de COMMODRO 64? Dan ga je de zanger van vandaag wellicht herkennen: het is namelijk zijn stem die gebruikt werd voor dat apparaat.
Jimmy was niet alleen zanger, maar ook acteur, zakenman en televisiepresentator.
In 1961 kreeg hij als zanger landelijke bekendheid met de song waar wij naar gaan luisteren. Het nummer is een crossover tussen country en rock/pop en hij scoorde er een nummer 1-hit mee op de Country Chart, de reguliere chart en dus de Adult Contemporary chart.
Nummer 1 hits op de US Adult Contemporary chart
Afkomstig van het album: Jimmy Dean – Big Bad John And Other Fabulous Songs And Tales (1961)
Hebben we hier mensen die nog bekend zijn met de COMMODRO 64? Dan ga je de zanger van vandaag wellicht herkennen: het is namelijk zijn stem die gebruikt werd voor dat apparaat.
Jimmy was niet alleen zanger, maar ook acteur, zakenman en televisiepresentator.
In 1961 kreeg hij als zanger landelijke bekendheid met de song waar wij naar gaan luisteren. Het nummer is een crossover tussen country en rock/pop en hij scoorde er een nummer 1-hit mee op de Country Chart, de reguliere chart en dus de Adult Contemporary chart.
0
geplaatst: 18 december 2024, 18:10 uur
Zakenman: in worst deed hij. Jimmy Dean Sausage.
Met als risico dat ik weer de enige met een gigascore kom: 8,9
Met als risico dat ik weer de enige met een gigascore kom: 8,9
1
geplaatst: 18 december 2024, 18:12 uur
Neeeeeee niks risico! Geef wat je het waard vindt. Ik streef naar eigen mening delen, niet meelopen. Hulde wendyvortex.
1
geplaatst: 18 december 2024, 19:48 uur
Nee wendyvortex, ik doe mee met een 8,5. Eén van de vele, vele leuke nummers die ik ontdekte via een verzamel-2LP van mijn vader: 40 golden hits
1
geplaatst: 18 december 2024, 20:05 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Nee wendyvortex, ik doe mee met een 8,5. Eén van de vele, vele leuke nummers die ik ontdekte via een verzamel-2LP van mijn vader: 40 golden hits
Ik ken het van dit cassettebandje dat vroeger bij ons thuis gedraaid werd: 20 Country Songs
0
geplaatst: 18 december 2024, 21:46 uur
Jimmy Dean - Big Bad John : Mijn oudste broer had deze in de jaren '60 op single. Klonk ook regelmatig op de radio destijds. Te gek nummer en heel leuk om weer eens te horen: 8,2
0
geplaatst: 19 december 2024, 17:46 uur
294. The 5th Dimension - One Less Bell to Answer (1970)
Ik heb drie lp's van de band, waaronder dit 'Portrait', maar dit is voor mij echt niet de highlight van de plaat. Een heel verschil met het krachtige 'Puppet Man' die de plaat opent.
5,5
7,8
Ik heb drie lp's van de band, waaronder dit 'Portrait', maar dit is voor mij echt niet de highlight van de plaat. Een heel verschil met het krachtige 'Puppet Man' die de plaat opent.
5,5
7,8
0
geplaatst: 19 december 2024, 18:09 uur
Plek 77 voor Jimmy Dean - Big Bad John met 7,34 gemiddeld.
296. The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral (1966)
Afkomstig van het album: The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral (1966)
Frank Sinatra, Wayne Newton, Nancy Wilson; slechts drie namen die deze dikke nummer 1-hit op de Adult Contemporary chart voor The New Vaudeville Band coverden.
Het begon eigenlijk allemaal meer als geintje. Geoff Stephens had deze novelty song geschreven als een soort ode aan de 20s en vroeg een aantal sessiemuzikanten om het nummer op te nemen. Tot ieders verbazing werd het een ongelooflijk grote hit aan beide kanten van de oceaan.
Geoff besloot hals over kop een vaste band bij elkaar te zoeken om echt verder te gaan met deze band en ook zijn 2e single werd een top 10-hit in Engeland. Er volgden dat jaar nog wat hits, maar een ruim jaar later was het wel voorbij met het hitlijst succes.
Nummer 1 hits op de US Adult Contemporary chart
296. The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral (1966)
Afkomstig van het album: The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral (1966)
Frank Sinatra, Wayne Newton, Nancy Wilson; slechts drie namen die deze dikke nummer 1-hit op de Adult Contemporary chart voor The New Vaudeville Band coverden.
Het begon eigenlijk allemaal meer als geintje. Geoff Stephens had deze novelty song geschreven als een soort ode aan de 20s en vroeg een aantal sessiemuzikanten om het nummer op te nemen. Tot ieders verbazing werd het een ongelooflijk grote hit aan beide kanten van de oceaan.
Geoff besloot hals over kop een vaste band bij elkaar te zoeken om echt verder te gaan met deze band en ook zijn 2e single werd een top 10-hit in Engeland. Er volgden dat jaar nog wat hits, maar een ruim jaar later was het wel voorbij met het hitlijst succes.
0
geplaatst: 19 december 2024, 20:53 uur
Eigenlijk zou dit helemaal mijn kopje thee zijn, zo'n melige novelty met afwijkende geluidjes in een quasi-lollige setting, maar het deuntje is mij toch te sufkutterig flauw. Geef mij maar The Bonzo Dog Doo-Dah Band.
5,2
EDIT: lees ik nu dat trompettist Bob Kerr in beide bands heeft getrompetterd. Kan ook bijna geen toeval zijn.
5,2
EDIT: lees ik nu dat trompettist Bob Kerr in beide bands heeft getrompetterd. Kan ook bijna geen toeval zijn.
* denotes required fields.