Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2024, 21:41 uur
292. Fats Waller and His Rhythm - Believe It, Beloved (1934) : 7
Als dit onder jazz valt, dan heb ik toch enige raakvlakken met dat genre.
Als dit onder jazz valt, dan heb ik toch enige raakvlakken met dat genre.

0
geplaatst: 16 december 2024, 13:42 uur
Dick Wagner and The Frosts: 8,0
Fats Waller and His Rhythm: 6,5
0
geplaatst: 16 december 2024, 18:09 uur
Fats Waller and His Rhythm - Believe It, Beloved scoort 6,84 en staat op plek 157.
Tijd voor een thema! We gaan de komende dagen luisteren naar:
293. Andy Russell - It's Such a Pretty World Today (1967)
Afkomstig van het album: Andy Russell – Such A Pretty World Today (1967)
We beginnen meteen met een bijzondere. Andy vestigde een unicum met dit nummer; dit was de eerste song ooit die de nummer 1 positie in de Adult Contemporary chart bereikte, maar de reguliere chart niet wist te halen. Dat is inderdaad zeer opvallend. Een record waar je vermoedelijk niet meteen extreem blij van wordt.
We hoeven trouwens niet te treuren om deze Mexicaans-Amerikaanse zanger; hij was bijzonder succesvol en wist 10x de top 10 van de reguliere US chart te halen. Een grote meneer dus. I'll Close My Eyes was zelfs een nummer 1-hit.
Andy was overigens erg positief ingesteld. Zullen we kijken of zijn views misschien ook positief op ons werken? Lees nou toch eens wat een goedzak, dit zei hij:
Tijd voor een thema! We gaan de komende dagen luisteren naar:
Nummer 1 hits op de US Adult Contemporary chart
Afkomstig van het album: Andy Russell – Such A Pretty World Today (1967)
We beginnen meteen met een bijzondere. Andy vestigde een unicum met dit nummer; dit was de eerste song ooit die de nummer 1 positie in de Adult Contemporary chart bereikte, maar de reguliere chart niet wist te halen. Dat is inderdaad zeer opvallend. Een record waar je vermoedelijk niet meteen extreem blij van wordt.
We hoeven trouwens niet te treuren om deze Mexicaans-Amerikaanse zanger; hij was bijzonder succesvol en wist 10x de top 10 van de reguliere US chart te halen. Een grote meneer dus. I'll Close My Eyes was zelfs een nummer 1-hit.
Andy was overigens erg positief ingesteld. Zullen we kijken of zijn views misschien ook positief op ons werken? Lees nou toch eens wat een goedzak, dit zei hij:
"Enthusiasm is the greatest word in the world. It's seeing a scenic sunset and stopping to watch it. It's telling my wife she's beautiful. It's taking my sons to dinner and coming back to watch the football or baseball game on television. We [people in general] are so blasé I can't stand it. If I lose my enthusiasm, I'm dead. In fact, if I die before my wife, I've asked her to put a smile on my face before they bury me."
1
geplaatst: 16 december 2024, 21:34 uur
Ik word hier ook niet meteen extreem blij van.
4,5
Ik word hier ook niet meteen extreem blij van.
4,5
0
geplaatst: 16 december 2024, 23:58 uur
293. Andy Russell - It's Such a Pretty World Today (1967) : 6
0
geplaatst: 17 december 2024, 15:02 uur
Dick Wagner and The Frosts: 8,0
Andy Russell - Mooi gesproken van Andy, maar van dit nummer kan ik toch niet bijster enthousiast worden. It's Such a Pretty World Today : 5,5
Andy Russell - Mooi gesproken van Andy, maar van dit nummer kan ik toch niet bijster enthousiast worden. It's Such a Pretty World Today : 5,5
0
geplaatst: 17 december 2024, 17:58 uur
Andy Russell - It's Such a Pretty World Today scoort 6,07 en belandt op plek 247.
294. The 5th Dimension - One Less Bell to Answer (1970)
Afkomstig van het album: The 5th Dimension - Portrait (1970)
Keely Smith en Rosemary Clooney gingen The 5th Dimension voor met dit nummer en het zou nog veel vaker gecoverd gaan worden.
De soul-pop groep waar wij naar gaan luisteren scoorde in totaal 5 nummers 1-hits op de Adult Contemporary chart. De eerste in '69, de laatste in '72. Deze zweeft daar ergens tussenin. Waar Andy Russell van gisteren de reguliere chart niet wist te bereiken, scoorde The 5th Dimension juist een dikke hit met dit nummer: plek 2 in de Billboard.
Nummer 1-hits op de US Adult Contemporary chart
294. The 5th Dimension - One Less Bell to Answer (1970)
Afkomstig van het album: The 5th Dimension - Portrait (1970)
Keely Smith en Rosemary Clooney gingen The 5th Dimension voor met dit nummer en het zou nog veel vaker gecoverd gaan worden.
De soul-pop groep waar wij naar gaan luisteren scoorde in totaal 5 nummers 1-hits op de Adult Contemporary chart. De eerste in '69, de laatste in '72. Deze zweeft daar ergens tussenin. Waar Andy Russell van gisteren de reguliere chart niet wist te bereiken, scoorde The 5th Dimension juist een dikke hit met dit nummer: plek 2 in de Billboard.
0
geplaatst: 17 december 2024, 18:57 uur
The 5th Dimension:
Zelf heb ik het album The Magic Garden uit 1967 hier in de kast staan, met 'n aantal fraaie licht psychedelische Mamma's en Pappa's-achtige Sunshine-pop songs, ondermeer het prachtige close harmony gezongen Carpet Man.
Het album "Portrait" uit 1970 waar deze op staat kende ik dan weer totaal niet. Hoe prachtig gezongen ook doet me dit dan weer wat minder: 6,7
Zelf heb ik het album The Magic Garden uit 1967 hier in de kast staan, met 'n aantal fraaie licht psychedelische Mamma's en Pappa's-achtige Sunshine-pop songs, ondermeer het prachtige close harmony gezongen Carpet Man.
Het album "Portrait" uit 1970 waar deze op staat kende ik dan weer totaal niet. Hoe prachtig gezongen ook doet me dit dan weer wat minder: 6,7
1
geplaatst: 17 december 2024, 18:58 uur
captain scarlet schreef:
Net even gecheckt en tot mijn verbijstering staat er geen enkel album van The Fifth Dimension op MuMe.
Net even gecheckt en tot mijn verbijstering staat er geen enkel album van The Fifth Dimension op MuMe.
Jawel hoor: The 5th Dimension
0
geplaatst: 17 december 2024, 19:42 uur
Fats Waller and His Rhythm : 8.0
Andy Russell: 5.0
The 5th Dimension: 5.0
Andy Russell: 5.0
The 5th Dimension: 5.0
* denotes required fields.