MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Al Ferrier: 6,0

Aretha Franklin - 8
Carole King - 8

Shaky

7,75

6,61 is plek 197 voor Al Ferrier - Let's Go Boppin' Tonight.

310. Barry White - I've Got So Much to Give (1973)

Afkomstig van het album: Barry White - I've Got So Much to Give (1973)

Geschreven door Barry zelf en afkomstig van het gelijknamige debuutalbum. Het was de 2e single van dat album en hij scoorde er een 5e plek op de R&B Chart mee. 

Dit was het nummer waarmee Barry zijn zwoele, sexy imago mee vorm begon te geven. Dat is hem aardig gelukt, want deze White is toch wel het schoolvoorbeeld van dit zwoele subgenre. 

Erg gezond was onze Barry niet. Hij woog veel te veel en rookte, naar verluidt, rond de 150 sigaretten...per dag!

Ik ben opgegroeid in de tijd dat deze man zijn Nederlandse top-20-hits scoorde, en over zijn merites kon ik met de soulkikkers in mijn klas flink overhoop liggen. Veel van de zwarte muziek uit die tijd ben ik achteraf toch wel gaan waarderen. Maar niet alle. 4½.

Al Ferrier - Let's Go Boppin' Tonight :Lekker ongecompliceerde rammelende rockabilly, niks mis mee, 7,8.

Barry White - I've Got So Much to Give: Hoe zwoel en sexy zijn stem dan ook mag zijn, , dat weeïge slepende gekweel van Barry kan mij niet echt bekoren: 5,5

310. Barry White - I've Got So Much to Give (1973)
Het enige cijfer dat mij tijdens dit nummer te binnenschiet is 69/100.

Dan mag ik voor de bovenliggende partij hopen dat Barry in dezen de onderliggende is.

Barry White: 6,0

310. Barry White - I've Got So Much to Give (1973) : 5

Barry White - I've Got So Much to Give komt voorlopig niet verder dan 5,88 en dat plaatst die 70's song op plek 272.

311. Evelyn Knight - A Little Bird Told Me (1948)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Knight werd in het prille begin van haar carrière voor 2 weken geboekt in nachtclub King Cole Room, Washington. Ze deed het echter zó goed dat ze binnen die eerste twee weken meteen een vijfjarig contract mocht tekenen. In die vijf jaar werd ze een lokale beroemdheid. Die beroemdheid kon niet beperkt blijven tot Washington en omstreken en Knight verhuisde naar New York waar ze in 1945 een contract bij Decca tekende. 

Knight behoort tot de originele 1500 sterren op de Hollywood Boulevard en ze trad meermaals voor president Truman op. Hits had ze ook genoeg, waaronder deze enorme nummer 1-hit die later nog in de videogame L.A. Noire gebruik zou worden.

Hoe onbezorgd kan popmuziek wel niet zijn - Doris Day zou er nog jaloers op worden. 6.

Ik denk niet dat ik dit 's ochtends voor de eerste kop koffie moet horen, maar om half zeven 's avonds: 7

Al Ferrier : 9.0
Evelyn Knight :5.0
(Barry White kon ik niet uitluisteren )

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.