MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

The Hollywood Argyles - Alley-Oop: in hetzelfde jaar ook gecovered door ons eigen Cocktail Trio, een uitvoering die ik eerder kende dan het origineel: 6,5

Al Trace and His Orchestra - If I Knew You Were Coming, I'dve Baked a Cake : 5,8

Leuk nummer, lekkere solo's, grappig koortje, zeer aanstekelijke zang. 7½.

Waarom heeft Frans Bauer nooit dit soort titels: "Als Ik Wist Dat Je Komen Zou Had Ik een Cake Voor Je Gebakken"? Aardige novelty maar ik ga niet plat: 7

315. Al Trace and His Orchestra - If I Knew You Were Coming, I'dve Baked a Cake (1950) : 6,5

Al Trace and His Orchestra: 5

Al Trace and His Orchestra - If I Knew You Were Coming, I'dve Baked a Cake staat op plek 216 met 6,46.

316. Barry Manilow - Mandy (1974)

Afkomstig van het album: Barry Manilow - Barry Manilow II (1974)

In 1972 scoorde Scott English een bescheiden hit met Brandy. Barry Manilow ging met die song aan de haal en veranderde het in Mandy. Dat was een goede zet; een dikke vette wereldwijde nummer 1-hit. Nederland was één van de weinige landen waar het nummer de hitlijst helemaal niet wist te bereiken.

Voor Manilow betekende het zijn doorbraak. Zijn eerste drie singles flopten, maar deze vierde was dus een schot in de roos. Het was de start van een lange, succesvolle carrière die nog steeds duurt: in 2023 scoorde hij nog een 15e plek in de US Adult Contemporary chart.

Barry Manilow - Mandy: Slimme zet was dat inderdaad van sluwe Barry, en onverbiddelijke hit was dit in '74. Ook 'n lekkere meezinger, daar kun je niet omheen.
Verder heb ik weinig tot niks met dit sentimentele deuntje, dat niet zou misstaan op de verzamelaar alle dertien goed fout. Maar vooruit, toch nog 5,5 vanwege het hoge meezing-gehalte.

6.3

Al Trace: 5.8

Je kan Mandy heel goed vervangen door Wendy: 7,2

wendyvortex schreef:
Je kan Mandy heel goed vervangen door Wendy: 7,2

Hoeft niet.
De Beach Boys hebben al 'n nummer over jouw gemaakt (wat ik overigens veel mooier vind)

Al Trace and His Orchestra: 7.0
Barry Manilow: 8.0

Lang geleden (zo'n twintig jaar) had ik een oogje op Mandy. Romantisch als ik was heb ik het nummer ingestudeerd en voor Mandy gespeeld. Tot meer dan een korte flirt heeft het niet geleid, maar Mandy (het liedje) heeft voor altijd een speciaal plekje in mijn muzikale hart.

8,0

Een draak! 4.

captain scarlet schreef:
The Hollywood Argyles - Alley-Oop: in hetzelfde jaar ook gecovered door ons eigen Cocktail Trio, een uitvoering die ik eerder kende dan het origineel: 6,5
Ach, daar ken ik het volgens mij ook eerder/beter van. Ik vind die van het Cocktail Trio veel meer novelty-approved en dus leuker.

315. Al Trace and His Orchestra - If I Knew You Were Coming, I'dve Baked a Cake (1950)
Ik luisterde per ongeluk eerst naar een andere versie, eentje gezongen door ene Eileen Barton, ook uit 1950. Die vind ik erg leuk. Zelfs iets leuker dan die van Al, al kan dat ook zijn omdat de geluidsopname een stuk beter is. Maar Eileens versie is iets frivoler, beter gezongen en ook wat toepasselijker, want gezongen door een vrouw. Ja, in die tijd bakte de vrouw de cake, niet de man. 't Zou nog steeds een behoorlijk originele date zijn om als man een cake te bakken voor een vrouw. Maar succes is dan vast gegarandeerd. Mits de cake lekker is, natuurlijk.

Ik dwaal volgens mij iets te veel af van het onderwerp.
7 (Eileen een 7,5)

316. Barry Manilow - Mandy (1974)
Ik zat vorige week bij een opgieting in de sauna en daar kwam een paar van die mierzoete 70s evergreens voorbij die je honderdduizend keer gehoord hebt, maar waarbij ik dacht: god ja, van wie zijn die plakkerig deuntjes ook alweer? Enfin, dit nummer zat daar ook tussen en aan de naam Barry Manilow had ik geen moment gedacht. Weet ik dat ook weer voor de volgende '2 Voor 12', 'De Slimste Mens', 'Met Het Mes Op Tafel' of 'Per Seconde Wijzer'-vraag.
Gek genoeg kan ik naar deze tranentrekkende draak best luisteren. Ik zou het moeten verafschuwen, maar... neen.
7

316. Barry Manilow - Mandy (1974) : 7

Mandy : 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.