MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Ik snap de hoge cijfers, ik snap BoyOnHeavenHill ook heel goed.
Manilow vind ik een draak, dit nummer kon ik vroeger niet uitstaan, maar anno 2025 vind ik het een fijne meezinger:

7

Barry Manilow - Mandy scoort 6,69 en staat op plek 184.

317. The Meters - Cissy Strut (1969)

Afkomstig van het album: The Meters - The Meters (1969)

Vandaag een van de weinige instrumentale songs die het vaak weet te schoppen tot 'best songs ever' lijstjes. Deze Funk classic is toegevoegd aan de Grammy Hall of Fame, werd later gecoverd door tig artiesten en is in vele films en series gebruikt. 

Hebben wij net zoveel waardering voor deze instrumental?

Maakt de belofte van het begin niet helemaal waar. Scoort wat mij betreft vooral vanwege de drumtrack. 7.

7

Mandy nog een 8,5

The Meters: 6.5

317. The Meters - Cissy Strut (1969)
Chill & cool.
7,6

Door dit nummer moet ik ineens denken aan een singletje dat ik een jaar of twee geleden kocht bij een kringloop. Ik kende het niet, maar nam het mee op de gok. Dat singletje bleek een dijk van een instrumentaal funkbeest (uit 1967!) met echt weergaloos aanstekelijk drumwerk (van een jazzdrummer). Ik kon niet stoppen met luisteren en draaide 'em zeker tien keer achter elkaar. En nu ook weer. Hoe lekker The Meters ook zijn, dit nummer laat The Meters verschroeiend ver achter zich. Bij een volgende verzoekronde zal ik 'em nomineren.

The Meters - Cissy Strut (1969) :
Hoe toevallig: afgelopen weekend scoorde ik op een rommelmarkt 'n andere LP van The Meters, te weten Fire on the Bayou uit 1975, eentje die ik in de jaren '70 veel heb gedraaid en weer totaal was vergeten. Ook zo'n zalig vette funkplaat en bovendien 'n feest van herkenning.
Voor Cissy Strut: 8,5

317. The Meters - Cissy Strut (1969) : 5

Cissy Strut: 5,5

7,34 zet The Meters - Cissy Strut op plek 81.

318. Color Humano - Hombres de las Cumbres (1973)

Afkomstig van het album: Color Humano – Color Humano III (1973)

Deze Argentijnse rockband bracht in 1972 hun eerste album uit en een jaar later namen ze genoeg songs op voor een dubbelalbum. Hun platenlabel besloot er echter twee losse albums van te maken. 

Alle drie de albums kregen dezelfde naam, maar staan onder de fans bekend als I, II en III. Aan fans ook geen gebrek. De band is (was) groot in Latijns-Amerika, maar door het gebrek aan live-optredens (waar de band gewoon weinig trek in had) nam hun bekendheid en populariteit midden jaren 70 af en de band stopte ermee.

Behoorlijk 70's, met een redelijke groove, een prima solo en op het einde nog wat leentjebuur bij Black Sabbath. Maar die zang haalt het wel behoorlijk omlaag. 7.

Color Humano - Hombres de las Cumbres: Net als je denkt: nou gaan ze eindelijk los, is het afgelopen: 6,5

Nope, deze zang trek ik niet. Muzikaal wel interessant, maar die zang...

4

Color Humano : 8.0

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.