MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Yvonne Elliman & Michael Jason - Could We Start Again Please ? : 6,5

Heaven on Their Minds: wat een heerlijk riffje, maar wat kakt het daarna snel in . 7

Could We Start Again Please?: sterk gezongen, dat trekt het naar de 7.

Yvonne Elliman & Michael Jason: 7

341. Yvonne Elliman & Michael Jason - Could We Start Again Please? (1971)
Dit is weer typische middle of the road musicalmuzakmeuk.
Het is dat Yvonne en Michael prima zangers zijn, ander schoot ik hier weer uit mijn slof, maar dan de andere kant op.
4,8

Murray Head - Heaven on Their Minds scoort 7,38 en staat op plek 76.
Yvonne Elliman & Michael Jason - Could We Start Again Please? scoort 6,54 en staat op plek 219.

Themaweek: Succesvolle songwriters

#5 Andrew Lloyd Webber

342. David Daltrey - Any Dream Will Do (1969)

Afkomstig van het album: The Joseph Consortium - Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (1968)

David was actief als zanger en gitarist in de 60s en voegde zich in 1967 bij de band Avalons. Daarnaast was hij de frontman van Tales of Justine, maar is wellicht toch wel het bekendst om zijn rol als Joseph in de hitmusical Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat.

David was ook degene die Joseph vertolkte toen de musical in 1968 werd opgevoerd in St Paul's Cathedral.

Voor Andrew Lloyd Webber werd het een van zijn grootste successen. De show wordt anno 2025 nog steeds opgevoerd, er zijn miljoenen albums verkocht van de verschillende uitvoeringen en Joseph behoort onderhand tot de canon van de musicalwereld.

Oei, dit klinkt als een poging om in te cashen op het succes van Excerpt from a teenage opera. 5.

David Daltrey: 5.0

341. Yvonne Elliman & Michael Jason - Could We Start Again Please? (1971) : 6,5

342. David Daltrey - Any Dream Will Do (1969) : 6,5

David Daltrey - Any Dream Will Do : De musical-muziek van Andrew Lloyd Webber kan me toch nu toe niet echt boeien. 5

Volgens mij heb ik deze soundtrack ook ergens liggen (nooit gedraaid), vooral vanwege de hoes en omdat ik van de era 1967-1972 houd, maar als dit deuntje representatief is voor de soundtrack, dan heb ik 'em duidelijk niet vanwege de muziek.
4 en dan ben ik nog mild.

David Daltrey: 5,8

Algemeen en al decennia lang bejubeld, maar wij komen niet verder dan een 5,56 voor David Daltrey - Any Dream Will Do. Zijn dreamcoat mag plek 321 warmhouden.

Themaweek: Succesvolle songwriters

#5 Andrew Lloyd Webber

343. Ian Gillan - Gethsemane (I Only Want to Say) (1970)

Afkomstig van het album: Andrew Lloyd Webber & Tim Rice - Jesus Christ Superstar (1970)

Andrew Lloyd Webber was degene van Webber en Rice die de focus op musicals wilde leggen, uiteindelijk bleek dat een goede zet te zijn geweest want de mannen worden gezien als het hoogst haalbare binnen de musicalwereld.

Overzichtje van de grote bekende awards die hij heeft weten binnen te slepen? Vooruit dan:
Webber won in 1996 zowel een Golden Globe als een Oscar voor een lied uit de filmversie van Evita. In 1981 won hij een Grammy voor Evita, in 1984 voor Cats, in 1986 voor Requiem en in 1990 de Grammy Lifetime Achievement Award. 5 Laurence Olivier Awards, een Emmy, 6 Tony's + de Tony Lifetime Achievement Award, 5 Drama Desk Awards, een Satellite Award, 3 online Film & Television Association Awards. 

Daarnaast is hij opgenomen in de American Theater Hall of Fame en de Songwriters Hall of Fame, hij heeft een plek op de Hollywood Walk of Fame en ontving de Kennedy Centers Award.

We sluiten de Andrew Lloyd Webber week af met wat gezien wordt als een van zijn meest memorabele songs. Door de jaren heen hebben heel wat acteurs/zangers de rol van Jezus vertolkt waarbij Jeff Fenholt de eerste was; hij vertolkte de rol in de Broadway opvoeringen in 1971, Paul Nicholas in de West End, Ted Neeley in de film, en er volgt nog een hele reeks namen. 

Ow trouwens, sorry mam. Ik had Ted Neeley kunnen kiezen, want daar had mijn moeder als jonge meid een oogje op, maar het is de man geworden die ik niet in het rijtje hierboven genoemd heb als Jezus-vertolkers. Ian Gillan werd in 1970 gevraagd als zanger voor het conceptalbum, toen nog geen musical, Jesus Christ Superstar.

343. Ian Gillan - Gethsemane (I Only Want to Say) (1970) : 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.