MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Een hele dikke, vette, volle 10 met een platina griffel.
Al is van hetzelfde album afkomstige 'm Going To Send My Pigeons To The Sky' nét een fractie korter, maar eenzelfde fractie nóg fantastischer.
Niet alleen mijn favoriete Earring-plaat, maar mijn favoriete plaat van Hollandsche klei.

Golden Earring - Big Tree Blue See :
Wall of Dolls afgelopen weekend ook maar weer eens op de draaitafel gelegd en ja, dit blijft toch wel een van mijn favoriete Earring platen, en dit nummer is inderdaad een van de hoogtepunten. 8,5

Sterk nummer van een sterk album: 9.0

449. Bill Carlisle - Wedding Bells (1947)
Al is een van mijn beste vrienden afgelopen maandag getrouwd (in hilarisch felgekleurde, fluorescerende jaren 80-aerobic/trainingspakken-outfits die je doen denken aan de hoogtijdagen van Jane Fonda, Ron Brandsteder en Vanessa), ik heb een enorm broertje dood aan dat ritueel.
Weinig eer te behalen voor Bill die een 3 krijgt.

Het lijkt trouwens wel zomervakantie hier.

451. Flaco Y Santiago Jiménez Jr. - Emilio Cabrera Y El Marinero (1961)

Ik las net op de R.I.P.-pagina dat Flaco Jiménez is overleden. America, maar ook Amerika en menig accordeonliefhebber elders zullen in diepe rouw gedompeld zijn. Een van zijn eerste singletjes is deze, samen met zijn vier jaar jongere broer Santiago Jiménez, Jr.

Och ik ben nog niet op de R.I.P. pagina geweest. Flaco Jiménez die heb ik nog live gezien met de Texas Tornados in Paradiso ergens in de jaren 90. Was een geweldig concert! Flaco, Freddy Fender, Doug Sahm, Augie Meyers. Op een gegeven waren ze door al hun nummers heen: Mendocino dan nog maar een keer? Absolute klasse!!!

Geweldig nummer ook van Flaco en de volgens mijn vader zijn nog betere broertje: 8,4

Flaco Jiménez: Ben niet zo thuis in de accordeonmuziek en moest eerlijk gezegd googelen wie dit was, al kwam het nummer me wel bekend voor.
Nu ik lees dat hij In de jaren 60 al enkele jaren met Doug Sahm (van het Sir Douglas Quintet) heeft opgetreden, en daarna met o.a Dr. John, David Linsey, Peter Rowan, Ry Cooder en met Bob Dylan heeft gespeeld, besef ik dat het toch wel 'n grote naam was in de muziekwereld.
Bovendien eind jaren 80 ook nog op tournee geweest met Rowwen Heze en in 1994 meegespeeld op het album Shine on van The Cats (toen zonder Piet Veerman).
Zo leer je nog eens wat. 7,6

452. George Jones - Tender Years (1961)

Ik zag in de 60 plus ladder vader Alberti alweer roemloos ten onder gaan. Ik gok dat dochter Willeke ook geen hoge ogen gaat scoren. Johnny Hallyday dan? Die zingt in het Frans dat tolereren we al wat meer. Maar voor de zekerheid de originele USA hit van George Jones. En geen spiegelbeeld te bekennen. 

George Jones begon zijn carrière ooit samen met The Big Bopper. Hij deed ook zelf nog wat rock 'n' roll in het begin, maar daar vond hij niet veel aan. "Ik gebruikte die plaatjes als frisbee", aldus George. De jaren zestig dat was zijn succesperiode, met zijn kenmerkende bariton zang. Tender Years was één van zijn grootste hits. 7 weken op nummer 1 in de country charts . White Lightning (1959) was zijn grote doorbraak en A Good Year for the Roses (1970) werd ruim 10 jaar later door Elvis Costello de Top 40 ingezongen.

Helaas zoop George nogal veel en was hij regelmatig te zat om nog op te kunnen treden: No Show Jones werd zijn bijnaam. En zo kelderde zijn carrière in de seventies naar een dieptepunt. Vanaf de jaren 80 ging het weer iets beter al werd hij nog wel regelmatig gearresteerd of was hij weer bij een auto-ongeluk betrokken. Desalniettemin haalde hij de 81 jaar. Op 26 april 2013 overleed hij.

George Jones - Tender Years : of het nou Willeke , Johnny, of George is die het zingt, het blijft 'n prachtig liedje: 8

Zeker, maar George is favoriet bij mij: 8,6

Flaco Y Santiago Jiménez Jr: 8.0
.George Jones: 7.0

Justus18 schreef:
449. Bill Carlisle - Wedding Bells (1947)
Deze past wel bij Shaky hoewel hij vroeger nooit wilde trouwen. Gefelicteerd Shaky met jouw huwelijk. Op naar een lang en liefdesvol huwelijksleven.
Bill liegt dat hij nooit de trouwklokken voor hem zal horen luiden want hij is in 1947 al lang een getrouwd man. Dit weegt niet mee mijn beoordeling:
6,5

Dat Shaky boven water is zoals Wendy zo mooi stelde brengt mij ertoe om het nummer over het huwelijksbootje ook nog te beoordelen.
Kees-Jan schreef:
442. Eddy Christiani - Daar Bij de Waterkant (1953)
Ga je deze ook nog beoordelen, Kees-Jan?
captain scarlet schreef:
Ben echter niet zo kapot van Eddy's zangtalent. Zijn gitaarspel kan ik dan wel weer waarderen: Wild Geese uit 1963 bijvoorbeeld, prima surfrock. Voor de Waterkant (nota bene uit het jaar van de watersnoodramp) 6,5
“Daar bij de waterkant” komt niet uit 1953. De plaat is in februari 1954 opgenomen en in april 1954 uitgebracht.
Verder ben ik ook niet kapot van Eddy’s zangtalent. Hij zing wat houterig. Hij wil mooi articuleren zoals zo veelen in die jaren.
5,7

wendyvortex schreef:
450. Golden Earring - Big Tree Blue See (1970)
dit zou zowaar maar eens mijn favoriete Earring album kunnen zijn.
Zo waar. Dit is zeker mijn favoriete Earring-album en dit nummer had zo op mijn meest favoriete Jethro Tull album kunnen staan.
8,5

EvilDrSmith schreef:
(embed)
Ik las net op de R.I.P.-pagina dat Flaco Jiménez is overleden.
Het R.I.P. topic zul je mij niet treffen. Daar heb ik een broertje dood aan. Flaco Y Santiago Jiménez Jr.:
6

wendyvortex schreef:
Het nummer lijkt voor Tammy Wynette geschreven maar het is ook dankzij George Jones dat haar “Stand by your man” volledig ongeloofwaardig is.
7

Terug van vakantie, dus ik heb heel wat in te halen:

442. Eddy Christiani - Daar Bij de Waterkant (1953) : 8 (Deze was ik vergeten te beoordelen, dank voor de reminder, Marzipaintree )

449. Bill Carlisle - Wedding Bells (1947) : 7,5

450. Golden Earring - Big Tree Blue See (1970) : 6

451. Flaco Y Santiago Jiménez Jr. - Emilio Cabrera Y El Marinero (1961) : 7,5

452. George Jones - Tender Years (1961) : 8

Ik mag 'em dan zelf wel gepost hebben, zo'n fan ben ik nu ook weer niet van Flaco's sound. Al vind ik dit steenoude moppie nog best goed te pruim(tabakk)en.
6,8

Of het nou Willeke , Johnny, of George is die het zingt, het blijft 'n verschrikkelijk liedje: 4.

Na een klein half jaar afwezig te zijn geweest van MusicMeter, ben ik weer terug. Ik zie dat er hier nog steeds nummers gepost zijn. Nice!

Hoe staan jullie ertegenover als ik het topic weer oppik met dagelijks een nieuwe song incl. klassement?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.