Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2025, 11:53 uur
# 2281 David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street: 4
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix): 6,5
# 2279 Madonna - Into The Groove: 5
# 2278 Madonna - Crzay For You: 5,5
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix): 6,5
# 2279 Madonna - Into The Groove: 5
# 2278 Madonna - Crzay For You: 5,5
0
geplaatst: 14 september 2025, 11:56 uur
Into The Groove: 8
Crazy For You: 6
Dancing In The Street: 7
Loving The Alien: 6,2
Crazy For You: 6
Dancing In The Street: 7
Loving The Alien: 6,2
0
geplaatst: 14 september 2025, 14:06 uur
Medio jaren tachtig had David Bowie het absolute dieptepunt van zijn carrière bereikt. Deze tracks zijn een goed voorbeeld hiervan.
Dancing in the Street - 5
Loving the Alien - 4
Dancing in the Street - 5
Loving the Alien - 4
0
geplaatst: 14 september 2025, 19:26 uur
# 2275 Latin Quarter – Radio Africa (Short Wave Version)
Nog nooit van gehoord, of ik ben het vergeten. Die vrouwelijke backing vocals klinken heel ergens vaag, waaaay deep in mijn geheugen, toch niet helemaal onbekend in de oren. Wel een aardig en sfeervol nummer, misschien een tikje te bescheiden en te voorzichtig. Al heeft dat ook zijn charme.
7
# 2277 Sting – Russians
Stings beste solonummer? Voor zover ik zijn solowerk ken: absoluut.
8,8
# 2276 Sting – Love Is The Seventh Wave
Ach ja, voor een kinderliedje is-tie best geslaagd.
6,5
# 2279 Madonna - Into The Groove
In het spelletje Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter gaf ik deze destijds een 8,2.
2,5 jaar later kan ik me daar nog enigszins in vinden, maar rond het toch naar beneden af: 8
# 2278 Madonna - Crazy For You
Deze gaf in januari 2023 een 6,7 en ook hier haal ik twee tienden er vanaf: 6,5
# 2281 David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street
7
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix)
Huh, was Bowie een wappie-avant la lettre?
Ik kan bar weinig met dit nummer. Geen hooks, niks memorabels, geen seconde die blijft hangen.
De albumversie ook geluisterd en die klinkt opmerkelijk veel sfeervoller en beter. Gevalletje singleverkrachting.
5
Nog nooit van gehoord, of ik ben het vergeten. Die vrouwelijke backing vocals klinken heel ergens vaag, waaaay deep in mijn geheugen, toch niet helemaal onbekend in de oren. Wel een aardig en sfeervol nummer, misschien een tikje te bescheiden en te voorzichtig. Al heeft dat ook zijn charme.
7
# 2277 Sting – Russians
Stings beste solonummer? Voor zover ik zijn solowerk ken: absoluut.
8,8
# 2276 Sting – Love Is The Seventh Wave
Ach ja, voor een kinderliedje is-tie best geslaagd.
6,5
# 2279 Madonna - Into The Groove
In het spelletje Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter gaf ik deze destijds een 8,2.
2,5 jaar later kan ik me daar nog enigszins in vinden, maar rond het toch naar beneden af: 8
# 2278 Madonna - Crazy For You
Deze gaf in januari 2023 een 6,7 en ook hier haal ik twee tienden er vanaf: 6,5
# 2281 David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street
7
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix)
Huh, was Bowie een wappie-avant la lettre?
Ik kan bar weinig met dit nummer. Geen hooks, niks memorabels, geen seconde die blijft hangen.
De albumversie ook geluisterd en die klinkt opmerkelijk veel sfeervoller en beter. Gevalletje singleverkrachting.
5
0
geplaatst: 14 september 2025, 19:43 uur
Het was voor het goede doel en tot in den treure te zien op MTV destijds. Bowie & Jagger met een bekend soulnummer viel helaas tegen. Alien is Top Bowie song uit zijn niet beste tijd, maar de LP versie is inderdaad beter en ook nog eens langer
David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street: 6,2
Loving The Alien (Remix): 8,5
David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street: 6,2
Loving The Alien (Remix): 8,5
0
geplaatst: 14 september 2025, 22:25 uur
Love is the seventh wave : 6,8
Russians. 7,5
Deze tracks zijn nog best oké, maar het was beter geweest als Sting zich jaren terug druk had gemaakt om het maken van goede muziek i.p.v. het regenwoud en wereldpolitiek.
Crazy for you 7
Into the groove 7,5
Tweemaal leuk maar niet per se memorabel. Vind de Madonna van de jaren 90 interessanter
Lovin’ the alien 6,5
Dancing in the street 7,8
Ook Bowie had betere…. Gelukkig revancheerde hij zich het jaar erop met Absolute Beginners (en Underground)
Russians. 7,5
Deze tracks zijn nog best oké, maar het was beter geweest als Sting zich jaren terug druk had gemaakt om het maken van goede muziek i.p.v. het regenwoud en wereldpolitiek.
Crazy for you 7
Into the groove 7,5
Tweemaal leuk maar niet per se memorabel. Vind de Madonna van de jaren 90 interessanter
Lovin’ the alien 6,5
Dancing in the street 7,8
Ook Bowie had betere…. Gelukkig revancheerde hij zich het jaar erop met Absolute Beginners (en Underground)
0
geplaatst: 15 september 2025, 00:27 uur
# 2281 David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street: 6,5
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix): 7,0
# 2280 David Bowie - Loving The Alien (Remix): 7,0
1
geplaatst: 15 september 2025, 00:35 uur
Magere scores voor David Bowie begrippen. De Loving The Alien (remix) scoort licht hoger met een 6,47 dan de 6,28 van Dancing In The Street, het duet met Mick Jagger. Gelukkig heeft hij betere ...... jaren.
Het zal niemand hier ontgaan zijn dat Gerard Cox zaterdag op 85-jarige leeftijd is overleden in zijn woonplaats Mijnsheerenland. De zanger, acteur en schrijver was ongeneeslijk ziek en maakte in augustus bekend af te zien van behandeling. Hij begon zijn carrière als onderwijzer, maar werd in de jaren zestig bekend met cabaret en Nederlandstalige liedjes, waaronder het controversiële Arme Ouwe. Gerard Cox haalde vier keer de Top 40. Het grootste succes haalde hij met 't Is Weer Voorbij, Die Mooie Zomer, dat uitgroeide tot de grootste Top 40 hit van 1973 (ware het niet dat de notering deels in 1974 plaats vond). Daar hadden wij een mooie 7,04 voor over.
Eerder nam hij in 1972 het nummer 1948 Alone Again (Naturally) op, een Nederlandstalige bewerking van Alone Again (Naturally) van de Ierse zanger Gilbert O’Sullivan. De Nederlandstalige tekst werd geschreven door Kees van Kooten en Wim de Bie in opdracht van het satirische VARA-programma Hadimassa. Zij voerden het nummer zelf éénmalig op in de uitzending van 28 april 1972, maar namen het nooit op. De tekst schetst een nostalgisch beeld van de naoorlogse jeugdjaren. Cox nam het nummer op met producer Ruud Jacobs en begeleiding van Rogier van Otterloo. De regels “Toen was geluk heel gewoon” gaven later hun naam aan de KRO-comedyserie waarin Cox jarenlang een hoofdrol speelde.
De single 1948 Alone Again (Naturally) verscheen in twee versies, met wisselende B-kanten: de eerste met de Airport Song, een cover van Magna Carta in een vertaling van Cox. Er dook een alternatieve versie op in de winkels met Wat jammer toch dat alles altijd overgaat als B-kant. Deze werd niet officieel aangekondigd en had om de verwarring compleet te maken dezelfde hoesfoto als de eerdere single met Airport Song als achterkant. 1948 Alone Again (Naturally) kwam op 4 november 1972 de Top 40 binnen, bereikte in zes weken notering de 21ste plaats. Exact net zo hoog als de oorspronkelijke versie van O’Sullivan. Die versie werd dan weer wel een nummer 1-hit in de Verenigde Staten en Canada. Wij hadden daar eerder een 7,40 voor over.
# 2282 Gerard Cox - 1948 (Alone Again (Naturally))
Het zal niemand hier ontgaan zijn dat Gerard Cox zaterdag op 85-jarige leeftijd is overleden in zijn woonplaats Mijnsheerenland. De zanger, acteur en schrijver was ongeneeslijk ziek en maakte in augustus bekend af te zien van behandeling. Hij begon zijn carrière als onderwijzer, maar werd in de jaren zestig bekend met cabaret en Nederlandstalige liedjes, waaronder het controversiële Arme Ouwe. Gerard Cox haalde vier keer de Top 40. Het grootste succes haalde hij met 't Is Weer Voorbij, Die Mooie Zomer, dat uitgroeide tot de grootste Top 40 hit van 1973 (ware het niet dat de notering deels in 1974 plaats vond). Daar hadden wij een mooie 7,04 voor over.
Eerder nam hij in 1972 het nummer 1948 Alone Again (Naturally) op, een Nederlandstalige bewerking van Alone Again (Naturally) van de Ierse zanger Gilbert O’Sullivan. De Nederlandstalige tekst werd geschreven door Kees van Kooten en Wim de Bie in opdracht van het satirische VARA-programma Hadimassa. Zij voerden het nummer zelf éénmalig op in de uitzending van 28 april 1972, maar namen het nooit op. De tekst schetst een nostalgisch beeld van de naoorlogse jeugdjaren. Cox nam het nummer op met producer Ruud Jacobs en begeleiding van Rogier van Otterloo. De regels “Toen was geluk heel gewoon” gaven later hun naam aan de KRO-comedyserie waarin Cox jarenlang een hoofdrol speelde.
De single 1948 Alone Again (Naturally) verscheen in twee versies, met wisselende B-kanten: de eerste met de Airport Song, een cover van Magna Carta in een vertaling van Cox. Er dook een alternatieve versie op in de winkels met Wat jammer toch dat alles altijd overgaat als B-kant. Deze werd niet officieel aangekondigd en had om de verwarring compleet te maken dezelfde hoesfoto als de eerdere single met Airport Song als achterkant. 1948 Alone Again (Naturally) kwam op 4 november 1972 de Top 40 binnen, bereikte in zes weken notering de 21ste plaats. Exact net zo hoog als de oorspronkelijke versie van O’Sullivan. Die versie werd dan weer wel een nummer 1-hit in de Verenigde Staten en Canada. Wij hadden daar eerder een 7,40 voor over.
# 2282 Gerard Cox - 1948 (Alone Again (Naturally))
2
geplaatst: 15 september 2025, 02:28 uur
Nouja zeg, woonde hij niet eens in Rotterdam zelf? Wat een nep-Rotterdammer zeg.
Ik waardeer zijn vroege(re) werk waarin hij niet zelden tekstueel nogal provocatief en/of controversieel te werk ging.
Dit nummer is er daar niet een van.
Al was hij ook op latere leeftijd af en toe nog lekker politiek incorrect.
5
Ik waardeer zijn vroege(re) werk waarin hij niet zelden tekstueel nogal provocatief en/of controversieel te werk ging.
Dit nummer is er daar niet een van.
Al was hij ook op latere leeftijd af en toe nog lekker politiek incorrect.
5
0
geplaatst: 15 september 2025, 03:19 uur
Madonna - Into The Groove : 5
Madonna - Crazy For You : 6
David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street : 7
David Bowie - Loving The Alien (Remix) : 4,5
Gerard Cox - 1948 (Alone Again (Naturally)) : 6
Madonna - Crazy For You : 6
David Bowie & Mick Jagger – Dancing In The Street : 7
David Bowie - Loving The Alien (Remix) : 4,5
Gerard Cox - 1948 (Alone Again (Naturally)) : 6
0
geplaatst: 15 september 2025, 07:24 uur
7,5
Een nostalgische tekst, en het liedje zelf is natuurlijk ook nostalgie geworden.
Een nostalgische tekst, en het liedje zelf is natuurlijk ook nostalgie geworden.
1
geplaatst: 15 september 2025, 11:45 uur
* denotes required fields.