Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2025, 18:19 uur
Nirvana 6,5
Lulu 7
Sammy Davis Jr. 6.5
Party Animals 4.5
Perfect Day: 8 (origineel 9,5)
Lulu 7
Sammy Davis Jr. 6.5
Party Animals 4.5
Perfect Day: 8 (origineel 9,5)

0
geplaatst: 6 oktober 2025, 18:28 uur
# 2307 Perfect Day - Perfect Day '97: 5,5
# 2305 Sammy Davis Jr. – You Can Count On Me (Theme From Hawaii 5-0): 6,5
# 2306 Party Animals - Hawaii 5-0: 3
# 2304 Lulu - The Man Who Sold The World: 5
# 2305 Sammy Davis Jr. – You Can Count On Me (Theme From Hawaii 5-0): 6,5
# 2306 Party Animals - Hawaii 5-0: 3
# 2304 Lulu - The Man Who Sold The World: 5
1
geplaatst: 6 oktober 2025, 19:56 uur
Ze konden bij British Broadcasting Company niets beters bedenken dan een nummer van een Amerikaan? Maar goed waarschijnlijk de enige plaat van Laurie Anderson & Boyzone samen in één nummer. Ik vind Perfect Day best een mooi nummer. Het is ook gedraaid op de uitvaart van mijn beste vriend. Toegegeven het leent zich ook wel voor zo'n band Aid achtige opzet. Niet heel slecht, best leuk voor een keertje, maar ik laat het verder bij het origineel: 7,1
0
geplaatst: 6 oktober 2025, 20:41 uur
Best een aantal goede artiesten die hier acte de présence geven. Toch haalt deze versie het in niks bij het origineel.
6,5
6,5
1
geplaatst: 6 oktober 2025, 22:07 uur
# 2305 Sammy Davis Jr. – You Can Count On Me (Theme From Hawaii 5-0)
Jarenlang heb ik Sammy links laten liggen. Ouwe meuk, iets voor ouwelullen.
Maar inmiddels ben ik dat zelf, dus wat blijkt: wat is dit fkkng gave shit zeg!
Die gozert kan me toch een portie zingen!
Dat orkest kan me toch een portie swingen!
Ah, it's good to be an ouwelul.
8
# 2306 Party Animals - Hawaii 5-0
Ouwelullen vinden dit natuurlijk heiligschennis en een infantiele verkrachting van "die goeie ouwe tijd toen er nog goeie muziek werd gemaakt".

3
# 2307 Perfect Day - Perfect Day '97
Ik vind het origineel al niet veel soeps, maar deze Band Aid/USA For Africa-variant is volstrekt zum kotzen.
Holyfokkingsweetmaryjesuslord, wat een graftakkebullshit is dit. Auditieve migraine.
Met uitzondering van JM zijn jullie cijfers minstens zo verbijsterend.
1 (origineel een 5,5)
Jarenlang heb ik Sammy links laten liggen. Ouwe meuk, iets voor ouwelullen.
Maar inmiddels ben ik dat zelf, dus wat blijkt: wat is dit fkkng gave shit zeg!
Die gozert kan me toch een portie zingen!
Dat orkest kan me toch een portie swingen!
8
# 2306 Party Animals - Hawaii 5-0
Ouwelullen vinden dit natuurlijk heiligschennis en een infantiele verkrachting van "die goeie ouwe tijd toen er nog goeie muziek werd gemaakt".
wendyvortex schreef:
Neigt af toe naar Yello...
Djiezus, Wendy! You ate way too much Yello snow. Neigt af toe naar Yello...

3
# 2307 Perfect Day - Perfect Day '97
Ik vind het origineel al niet veel soeps, maar deze Band Aid/USA For Africa-variant is volstrekt zum kotzen.
Holyfokkingsweetmaryjesuslord, wat een graftakkebullshit is dit. Auditieve migraine.
Met uitzondering van JM zijn jullie cijfers minstens zo verbijsterend.
1 (origineel een 5,5)
0
geplaatst: 7 oktober 2025, 06:58 uur
Twee dissonante scores en Perfect Day '97 moet het doen met een 6,55 in plaats van bijna een 7. Als ik de commentaren lees vinden we het origineel veel beter. Die heeft de Top 40 niet gehaald en kunnen we hier niet beoordelen maar Lou Reed heeft zich gisteren wel geplaatst voor de Top 400 van onze MuMe Top 2000.
Ook nog een behoorlijk aantal latere stemmers voor You Can Count On Me (Theme From Hawaii 5-0) van Sammy Davis Jr. de score is daardoor gestegen naar een 6,58, die van de Party Animals is alleen maar verder van de perfect 5.0 afgedreven, een 4,77.
In 1995 werkte David Bowie aan zijn album Outside, samen met producer en oud-collega Brian Eno. Gitarist Reeves Gabrels kwam tijdens die sessies met een instrumentaal idee wat Bowie gebruikte om tot Hallo Spaceboy te komen. Midden jaren negentig koos Bowie voor een experimentele richting die in Hello Spaceboy ook is terug te vinden. Het nummer kreeg een rauwe, industriële sound met zware gitaren, elektronica en drumloops. Hier in een live versie in Nederland opgenomen en voor opgenomen bij 'Karel' van Karel van der Graaf op 29 Januari 1996 (opgenomen in 'De Kuip' op het Rembrandt Plein in Amsterdam). En hier het hele interview. Fascinerende tv.
Voor de single-release maakten de Pet Shop Boys een remix. Neil Tennant en Chris Lowe voegden synthesizers, een dansbaar ritme en extra zangpartijen toe. Tennant zong zelf mee en verwerkte in de tekst verwijzingen naar Space Oddity met regels als “Ground to Major, bye bye Tom”. Dankzij een tip van vigil kunnen we deze vandaag beoordelen.
De samenwerking ontstond op initiatief van Tennant, die al jaren bewondering had voor Bowie. De twee kenden elkaar van festivals en besloten het experiment aan te gaan nadat Tennant had aangegeven dat het nummer volgens hem “om een Pet Shop Boys-aanpak vroeg”. Bowie liet zich overtuigen en nam zijn zang opnieuw op voor de remix.
De Pet Shop Boys-versie werd in 1996 als single uitgebracht en stond in Nederland 4 weken in de Top 40, met als hoogste positie de 24e plaats. In Engeland haalde de remix de 12e plaats. Bij de Brit Awards van dat jaar traden Bowie en de Pet Shop Boys samen op, waarbij Tennant zijn zanglijnen live afwisselde met Bowies originele vocalen. The Pet Shop Boys staan overigens niet vermeld op het hoesje van Hallo Spaceboy en staan daarom ook niet als uitvoerende in de Top 40 lijst.
# 2308 David Bowie - Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys Remix)
Ook nog een behoorlijk aantal latere stemmers voor You Can Count On Me (Theme From Hawaii 5-0) van Sammy Davis Jr. de score is daardoor gestegen naar een 6,58, die van de Party Animals is alleen maar verder van de perfect 5.0 afgedreven, een 4,77.
In 1995 werkte David Bowie aan zijn album Outside, samen met producer en oud-collega Brian Eno. Gitarist Reeves Gabrels kwam tijdens die sessies met een instrumentaal idee wat Bowie gebruikte om tot Hallo Spaceboy te komen. Midden jaren negentig koos Bowie voor een experimentele richting die in Hello Spaceboy ook is terug te vinden. Het nummer kreeg een rauwe, industriële sound met zware gitaren, elektronica en drumloops. Hier in een live versie in Nederland opgenomen en voor opgenomen bij 'Karel' van Karel van der Graaf op 29 Januari 1996 (opgenomen in 'De Kuip' op het Rembrandt Plein in Amsterdam). En hier het hele interview. Fascinerende tv.
Voor de single-release maakten de Pet Shop Boys een remix. Neil Tennant en Chris Lowe voegden synthesizers, een dansbaar ritme en extra zangpartijen toe. Tennant zong zelf mee en verwerkte in de tekst verwijzingen naar Space Oddity met regels als “Ground to Major, bye bye Tom”. Dankzij een tip van vigil kunnen we deze vandaag beoordelen.
De samenwerking ontstond op initiatief van Tennant, die al jaren bewondering had voor Bowie. De twee kenden elkaar van festivals en besloten het experiment aan te gaan nadat Tennant had aangegeven dat het nummer volgens hem “om een Pet Shop Boys-aanpak vroeg”. Bowie liet zich overtuigen en nam zijn zang opnieuw op voor de remix.
De Pet Shop Boys-versie werd in 1996 als single uitgebracht en stond in Nederland 4 weken in de Top 40, met als hoogste positie de 24e plaats. In Engeland haalde de remix de 12e plaats. Bij de Brit Awards van dat jaar traden Bowie en de Pet Shop Boys samen op, waarbij Tennant zijn zanglijnen live afwisselde met Bowies originele vocalen. The Pet Shop Boys staan overigens niet vermeld op het hoesje van Hallo Spaceboy en staan daarom ook niet als uitvoerende in de Top 40 lijst.
# 2308 David Bowie - Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys Remix)
0
geplaatst: 7 oktober 2025, 11:25 uur
Oh nee dat kan natuurlijk niet die popjongens die aan de machtige Bowie zitten 
9,25

9,25

* denotes required fields.