Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
2
geplaatst: 16 oktober 2025, 16:45 uur
Brown Sugar een 9
I'm Alive een 6
Look Through Any Window ook een 6
50tracks
Absurd lage cijfers voor Brown Sugar hier trouwens. Ga jullie allemaal kapotschamen.
I'm Alive een 6
Look Through Any Window ook een 6
50tracks
Absurd lage cijfers voor Brown Sugar hier trouwens. Ga jullie allemaal kapotschamen.
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 18:48 uur
Het soort Top 40 muziek dat je hele dag op 192TV hoort. Eigenlijk vind ik maar drie liedjes van The Hollies echt leuk (Bus Stop, Dear Eloise en Jennifer Eccles). Ze hadden volgens mij een stuk of 30 hits t/m 1977 dus we gaan ze vast nog wel vaker zien.
I'm Alive: 6
Look Through Any Window: 6,7
I'm Alive: 6
Look Through Any Window: 6,7
2
geplaatst: 16 oktober 2025, 22:06 uur
Charlie Puth (feat. Meghan Trainor) - Marvin Gaye - 7
Ondergewaardeerde pop in hapklare brokken.
Pearl Jam - Dissident - 9
Uit hun glorietijd.
Pearl Jam - Jeremy (Live in Atlanta) - 7
Het nummer met de beste basintro aller tijden in een rommelige live-versie.
Van Halen - Don’t Tell Me (What Love Can Do) - 8
Sammy Hagar in topvorm. Strakke song.
Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged) - 8
Curt had best wel een zeikstem. Maar goed, hij schreef wel briljante nummers.
Lulu - The Man Who Sold the World - 5
Pfff…geef mij maar Bowie.
Sammy Davis jr. - You Can Count on Me - 7
Toen werd tenminste nog moeite besteed aan een mooie TV-Tune.
Party Animals - Hawaii 5-0 - 2
Verschrikkelijk. Schaam je kapot.
Perfect Day - Perfect Day’ 97 - 4
Ondanks alle goede bedoelingen wordt dit meesterwerk toch wel behoorlijk verkracht.
David Bowie - Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys Remix) - 6
Het origineel is beter.
Kayak - Anne - 5
Niet mijn genre, deze provinciegenoten.
Kate Bush - Running Up That Hill - 9
Meesterlijk. Vooral die contrasterend gemixte zangpartijen.
The Beatles - Help! - 9
Erg Briljant - deel 1
The Beatles - Eight Days a Week - 8
Briljant - deel 2
The Beatles - Yesterday - 8
Briljant - deel 3
The Beatles - If I Fell - 5
Niet zo briljant.
The Moody Blues - Go Now - 7
Niet slecht, maar de Baroque Pop uit die tijd is behoorlijk
over the top.
The Yardbirds - For Your Love - 8
The Yardbirds - Still I’m Sad - 8
Dit was een verdomd goed bandje!
D’Angelo - Brown Sugar - 7
Lekkere flow, hoor. Verdient een hoger gemiddelde.
The Hollies - I’m Alive - 7
Howel ik ze later in hun carrière beter vond, is dit aanstekelijke sixties pop.
The Hollies - Look Through Any Window - 5
Daarom vond het begin jaren 70 een betere band.
Zo. Ik ben bij of zoals ze het in Taiwan zouden zeggen:
臺語方音符號.
Ondergewaardeerde pop in hapklare brokken.
Pearl Jam - Dissident - 9
Uit hun glorietijd.
Pearl Jam - Jeremy (Live in Atlanta) - 7
Het nummer met de beste basintro aller tijden in een rommelige live-versie.
Van Halen - Don’t Tell Me (What Love Can Do) - 8
Sammy Hagar in topvorm. Strakke song.
Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged) - 8
Curt had best wel een zeikstem. Maar goed, hij schreef wel briljante nummers.
Lulu - The Man Who Sold the World - 5
Pfff…geef mij maar Bowie.
Sammy Davis jr. - You Can Count on Me - 7
Toen werd tenminste nog moeite besteed aan een mooie TV-Tune.
Party Animals - Hawaii 5-0 - 2
Verschrikkelijk. Schaam je kapot.
Perfect Day - Perfect Day’ 97 - 4
Ondanks alle goede bedoelingen wordt dit meesterwerk toch wel behoorlijk verkracht.
David Bowie - Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys Remix) - 6
Het origineel is beter.
Kayak - Anne - 5
Niet mijn genre, deze provinciegenoten.
Kate Bush - Running Up That Hill - 9
Meesterlijk. Vooral die contrasterend gemixte zangpartijen.
The Beatles - Help! - 9
Erg Briljant - deel 1
The Beatles - Eight Days a Week - 8
Briljant - deel 2
The Beatles - Yesterday - 8
Briljant - deel 3
The Beatles - If I Fell - 5
Niet zo briljant.
The Moody Blues - Go Now - 7
Niet slecht, maar de Baroque Pop uit die tijd is behoorlijk
over the top.
The Yardbirds - For Your Love - 8
The Yardbirds - Still I’m Sad - 8
Dit was een verdomd goed bandje!
D’Angelo - Brown Sugar - 7
Lekkere flow, hoor. Verdient een hoger gemiddelde.
The Hollies - I’m Alive - 7
Howel ik ze later in hun carrière beter vond, is dit aanstekelijke sixties pop.
The Hollies - Look Through Any Window - 5
Daarom vond het begin jaren 70 een betere band.
Zo. Ik ben bij of zoals ze het in Taiwan zouden zeggen:
臺語方音符號.
0
geplaatst: 16 oktober 2025, 22:40 uur
The Hollies-I'm Alive 7,5
The Hollies-Look Through Any Window 6
The Hollies-Look Through Any Window 6
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 23:36 uur
The Hollies - I’m Alive: 6,8
The Hollies - Look Through Any Window: 6,0
Dit blijft toch allemaal ver weg van Long Cool Woman in a Black Dress (hun CCR equivalent)
The Hollies - Look Through Any Window: 6,0
Dit blijft toch allemaal ver weg van Long Cool Woman in a Black Dress (hun CCR equivalent)
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 23:50 uur
The Hollies - I’m Alive: 6,4
The Hollies - Look Through Any Window: 6
En nog een 8 voor D'Angelo. Het nieuws van zijn overlijden kwam hard binnen hier. Zo'n vreselijke ziekte die alvleesklierkanker.
The Hollies - Look Through Any Window: 6
En nog een 8 voor D'Angelo. Het nieuws van zijn overlijden kwam hard binnen hier. Zo'n vreselijke ziekte die alvleesklierkanker.
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 04:35 uur
# 2319 The Hollies - I'm Alive: 7,5
# 2320 The Hollies - Look Through Any Window: 8,0
# 2320 The Hollies - Look Through Any Window: 8,0
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 04:39 uur
D'Angelo stijgt met Brown Sugar tot een 6,39. Bescheiden scores voor The Hollies maar ze hebben betere, vooral in de seventies? Een 6,82 voor Look Through Any Window en een 6,73 voor I'm Alive. The Air That I Breathe scoorde eerder een 7,36.
Medeoprichter en gitarist van Kiss, Ace Frehley is vannacht op 74-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn familie bekend. Frehley stierf donderdag in Morristown, New Jersey, na complicaties als gevolg van een val.
Frehley, geboren als Paul Frehley op 27 april 1951 in The Bronx (New York), werd vooral bekend als de ‘Spaceman’, zijn podiumpersonage. Hij richtte Kiss in 1973 op samen met Paul Stanley, Gene Simmons en Peter Criss. Naast zijn kenmerkende gitaarwerk ontwierp hij het bekende Kiss-logo met de bliksemschicht-S’s. Hij speelde in de originele bezetting tot 1982, keerde terug bij de reünietour in 1996, en stapte definitief uit de band in 2002 om zich weer op zijn solocarrière te richten.
I Was Made For Lovin’ You’ uit 1979 was verreweg de grootste hit van de band. Deze leadsingle van Kiss’ zevende studioalbum Dynasty ontstond uit een uitdaging: frontman Paul Stanley wilde bewijzen dat het mogelijk was om in korte tijd een discohit te schrijven. Samen met songschrijvers Desmond Child en Vini Poncia schreef hij het nummer in enkele uren. De disco-invloeden leidden tot verdeeldheid binnen de band. Bassist Gene Simmons en drummer Peter Criss waren geen fan, al speelt Simmons wel op de opname. Criss werd vervangen door sessiedrummer Anton Fig. Ace Frehley, ondanks zijn eigen afkeer van het nummer, leverde wel de gitaarsolo aan. De B-kant van de single was Hard Times, geschreven door Frehley zelf.
De videoclip ,opgenomen op het podium van de geannuleerde Dynasty-tour in Savannah, Georgia, toonde Kiss in volle glam-outfit, maar achter de schermen broeide het. I Was Made For Lovin’ You viel niet bij alle fans in de smaak. Rolling Stone noemde het “een verraad aan de Kiss Army” en de plaat wordt vaak genoemd als aanleiding voor het Disco Demolition Night-protest in Chicago, later dat jaar.
De single werd echter een internationaal succes. Enkel in het Verenigd Koninkrijk bleef het succes uit, met slechts een 50e plaats in de UK Singles Chart. In Nederland werd het nummer op 15 juni 1979 uitgeroepen tot Veronica Alarmschijf op Hilversum 3. Het bereikte de #1-positie in de Nederlandse Top 40, stond 17 weken genoteerd, en eindigde op de eerste plaats in de Top 100 van 1979. Sinds de eerste editie van de NPO Radio 2 Top 2000 in 1999 is het nummer jaarlijks genoteerd, met als hoogste positie de 124e plek in 1999. En vorige week won het ook nog glansrijk de Kiss KO hier op MuMe.
# 2321 Kiss - I Was Made For Lovin’ You
Medeoprichter en gitarist van Kiss, Ace Frehley is vannacht op 74-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn familie bekend. Frehley stierf donderdag in Morristown, New Jersey, na complicaties als gevolg van een val.
Frehley, geboren als Paul Frehley op 27 april 1951 in The Bronx (New York), werd vooral bekend als de ‘Spaceman’, zijn podiumpersonage. Hij richtte Kiss in 1973 op samen met Paul Stanley, Gene Simmons en Peter Criss. Naast zijn kenmerkende gitaarwerk ontwierp hij het bekende Kiss-logo met de bliksemschicht-S’s. Hij speelde in de originele bezetting tot 1982, keerde terug bij de reünietour in 1996, en stapte definitief uit de band in 2002 om zich weer op zijn solocarrière te richten.
I Was Made For Lovin’ You’ uit 1979 was verreweg de grootste hit van de band. Deze leadsingle van Kiss’ zevende studioalbum Dynasty ontstond uit een uitdaging: frontman Paul Stanley wilde bewijzen dat het mogelijk was om in korte tijd een discohit te schrijven. Samen met songschrijvers Desmond Child en Vini Poncia schreef hij het nummer in enkele uren. De disco-invloeden leidden tot verdeeldheid binnen de band. Bassist Gene Simmons en drummer Peter Criss waren geen fan, al speelt Simmons wel op de opname. Criss werd vervangen door sessiedrummer Anton Fig. Ace Frehley, ondanks zijn eigen afkeer van het nummer, leverde wel de gitaarsolo aan. De B-kant van de single was Hard Times, geschreven door Frehley zelf.
De videoclip ,opgenomen op het podium van de geannuleerde Dynasty-tour in Savannah, Georgia, toonde Kiss in volle glam-outfit, maar achter de schermen broeide het. I Was Made For Lovin’ You viel niet bij alle fans in de smaak. Rolling Stone noemde het “een verraad aan de Kiss Army” en de plaat wordt vaak genoemd als aanleiding voor het Disco Demolition Night-protest in Chicago, later dat jaar.
De single werd echter een internationaal succes. Enkel in het Verenigd Koninkrijk bleef het succes uit, met slechts een 50e plaats in de UK Singles Chart. In Nederland werd het nummer op 15 juni 1979 uitgeroepen tot Veronica Alarmschijf op Hilversum 3. Het bereikte de #1-positie in de Nederlandse Top 40, stond 17 weken genoteerd, en eindigde op de eerste plaats in de Top 100 van 1979. Sinds de eerste editie van de NPO Radio 2 Top 2000 in 1999 is het nummer jaarlijks genoteerd, met als hoogste positie de 124e plek in 1999. En vorige week won het ook nog glansrijk de Kiss KO hier op MuMe.
# 2321 Kiss - I Was Made For Lovin’ You
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 06:14 uur
Niet alleen de hele uitstraling van de band maar ook het liedje is eigenlijk een gimmick.
5,6
5,6
1
geplaatst: 17 oktober 2025, 08:59 uur
7
Het lijkt me toch lullig dat je grootste hit net degene is in het genre dat je eigenlijk belachelijk probeerde te maken.
Deze mag dan ook zeker niet meedoen met de Greatest Hits of Disco Demolition Night, die we komende maand spelen. Als EvilDrSmith hier mag spammen, doe ik dat ook
Het lijkt me toch lullig dat je grootste hit net degene is in het genre dat je eigenlijk belachelijk probeerde te maken.
Deze mag dan ook zeker niet meedoen met de Greatest Hits of Disco Demolition Night, die we komende maand spelen. Als EvilDrSmith hier mag spammen, doe ik dat ook

0
geplaatst: 17 oktober 2025, 10:17 uur
8,8
Er zijn van die tracks, daar werk je toe naar dat ene moment. Phil Collins met In the Air Tonight, Bryan Adams met Run to You, om maar eens wat te noemen. Dit nummer heeft ook zo'n moment, rond 2:50.
Er zijn van die tracks, daar werk je toe naar dat ene moment. Phil Collins met In the Air Tonight, Bryan Adams met Run to You, om maar eens wat te noemen. Dit nummer heeft ook zo'n moment, rond 2:50.
* denotes required fields.