MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Vond ik destijds vreselijk, maar nu best prima. Overkomt me wel vaker in dit topic

6,5

Schreeuwen? Welnee, deed ze dat maar. "Rauwe indiegeluid?"
Het klinkt nog steeds braaf, gelikt en glad. Maar dat is de schuld van die teringlijer van een Max Martin. Als zelfs Kelly zelf de eerste versie al te slappe poep vond, dan snapt die Max er echt geen drol van.
Al deze dysenterie terzijde, het energielevel is wel erg aanstekelijk. Net als het refrein. Basloopje brombeert ook prettig onderhuids. En die meid kan goed zingen, ook als ze "schreeuwt". Het liedje valt me 100% mee. Meer dan 100 procent zelfs, want op voorhand had ik gedacht dit enorm kut te vinden en weer een 3 ofzo uit te delen.
6,9

KT een 6.5

Kelly een 6.8

Ik moet ook wel een beetje aan Nirvana denken. Drumt Dave Grohl hierop? Het schreeuwrefrein hadden we beter aan Kurt Cobain kunnen overlaten. Kelly Clarkson verliest dan meteen iedere geloofwaardigheid. Niet heel slecht, ook niet erg goed: 5,8

pureshores slaat hier de spijker op z'n kop. Een 2,5

Kelly Clarkson - Since U Been Gone - 8
Als je dan al commerciële muziek wilt produceren, doe het dan op deze manier. Ijzersterke song. Had ook zomaar van P!nk kunnen zijn.

6.2

De gelijkenis met Maps vind ik reuze meevallen.

Kelly Clarkson - Since U Been Gone : 8

# 2357 Kelly Clarkson - Since U Been Gone: 7,0

Waar de grens tussen zingen en ordinair geschreeuw wordt overgegaan ligt zo te zien bij iedereen weer anders. En dus lopen onze meningen weer lekker uiteen. Ondanks een paar diepe onvoldoendes toch een 6,13 voor Kelly Clarkson's Since U Been Gone.

This Is The Last Time werd in oktober 2003 voor het eerst uitgebracht toen Keane nog zonder platencontract via het Londense indie­label Fierce Panda. Tim Rice-Oxley had het nummer al jaren eerder geschreven in een poging om zonder verwijt te beschrijven hoe je iemand verlaat. Voor het album Hopes And Fears nam Keane het nummer opnieuw op met Andy Green als producer. Die versie werd later als vierde single van het album uitgebracht.

In de documentaire Strangers legde Rice-Oxley uit hoe het thematische uitgangspunt van het nummer tot stand kwam. Hij beschreef het als een situatie waarin een vertrouwde relatie botst met het gevoel dat je iets onbekends of minder voorspelbaars zoekt. Het onder woorden brengen van die spanning noemde hij een lastige opgave, waardoor de tekst uiteindelijk sterk draait om twijfel en het zoeken naar nuance

In Nederland kwam This Is The Last Time op 26 maart 2005 de Top 40 binnen, bleef twaalf weken genoteerd en haalde de derde plaats. Het werd de op een na grootste hit van Keane in de Top 40. De band heeft inmiddels 14 Top 40 hits op haar naam.

Tim Rice-Oxley bracht eerdere deze maand weer een single uit met Andy Bell van Erasure: The Chance Won’t Come Again.

# 2358 Keane - This Is The Last Time

Keane “schreeuwt” niet zoals Kelly Clarkson maar de band laat altijd het glazuur van mijn tanden springen. Ik ben ook een van de weinigen die Hopes and Fears niet trekt.
3,7

7,8

Kelly Clarkson - Since U Been Gone 6,0

Keane- This Is The Last Time 5,5

Kelly Clarkson: 6
Keane: 5,9

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.