Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 28 november 2025, 12:37 uur
Geweldig intro!
8,75
Sowieso een zwak voor deze single!
En een geinig feitje dat Anthony Stewart Head gewoon een broer is van Murray, dat wist ik helemaal niet.
8,75
Sowieso een zwak voor deze single!
En een geinig feitje dat Anthony Stewart Head gewoon een broer is van Murray, dat wist ik helemaal niet.
1
geplaatst: 28 november 2025, 12:46 uur
6 voor de song, 8 voor de intro. Maar de intro is veel te kort natuurlijk. Let's make it a...
6.7
6.7
1
geplaatst: 28 november 2025, 16:30 uur
In mijn top-3 Prince-singles.
Eén van die andere twee is nog niet geweest zie ik

1
geplaatst: 28 november 2025, 19:34 uur
ABBA stopte eigenlijk net op het moment dat het spannend begon te worden. Wat zouden Björn & Benny daarna gaan doen? Musicals! Och nee toch! Ik heb na de B-kant Merano ook nooit meer gewaagd aan Benny & Björn musicals. Maar One Night in Bangkok is hoe ABBA verder had moeten gaan in 1984. Met Agnetha in de rol van Frederick Trumper/ Bobby Fischer: 8,4
2
geplaatst: 28 november 2025, 19:53 uur
Ik wilde net zoiets ook al gaan schrijven: One Night In Bangkok is een van de beste (A)BB(A)-songs, maar dan door iemand anders gezongen.
Ik heb ook het singletje, de 12" en van Chess de dubbel-cd en de dubbel-lp.
...
Eh, wat zie ik nu? Ik heb Chess niét op LP? Wat is dat nou voor gekkigheid?
Die moet dan nodig alsnog in huis gehaald worden.
Ik heb toevallig een paar maanden terug nog een andere versie van 'One Night In Bangkok' geluisterd, van een of andere Amerikaanse musicalversie van Chess uit 1988. Maar die klinkt, afgezien van het identiek magistrale intro, helemaal nergens naar. Alsof Stock, Aitken & Waterman er zich mee gingen bemoeien.
En als je me niet gelooft, luister zelf maar..
8,5
Ik heb ook het singletje, de 12" en van Chess de dubbel-cd en de dubbel-lp.
...
Eh, wat zie ik nu? Ik heb Chess niét op LP? Wat is dat nou voor gekkigheid?
Die moet dan nodig alsnog in huis gehaald worden.
Ik heb toevallig een paar maanden terug nog een andere versie van 'One Night In Bangkok' geluisterd, van een of andere Amerikaanse musicalversie van Chess uit 1988. Maar die klinkt, afgezien van het identiek magistrale intro, helemaal nergens naar. Alsof Stock, Aitken & Waterman er zich mee gingen bemoeien.
En als je me niet gelooft, luister zelf maar..
8,5
0
geplaatst: 29 november 2025, 03:19 uur
Prince - I Would Die 4 U : 7,5
Murray Head - One Night In Bangkok : 7
Murray Head - One Night In Bangkok : 7
0
geplaatst: 29 november 2025, 07:20 uur
Een van de beste ABBA-songs, maar dan door iemand anders gezongen. Met een geweldig maar veel te kort intro en een tekst die we nog maar eens moeten gaan doornemen. En zo hebben we nu een 7,13 over voor Murray Head's One Night In Bangkok.
Het Chess-conceptalbum leverde naast One Night In Bangkok met I Know Him So Well nog een Top 40 hit op, Ook bij dit nummer is de muziek van Benny Andersson en Björn Ulvaeus en teksten van Tim Rice. Anders dan bij One Night In Bangkok, dat een ritmische monoloog is van de Amerikaanse speler, is dit een ballade waarin twee vrouwen, Florence Vassy (Elaine Paige) en Svetlana Sergievsky (Barbara Dickson), terugkijken op hun relatie met dezelfde man.
Net als bij ABBA lopen muziek en privé hier ook door elkaar. Elaine Paige en Tim Rice hadden jarenlang een relatie. Rice was op het moment dat hun relatie begon nog getrouwd. Zowel Paige als Rice hebben later openlijk gesproken over de complexiteit van die situatie, zonder elkaar publiekelijk te beschadigen. Elaine Paige had daarna onder andere een relatie met John Miles.
Tim Rice liet zich voor de vorm inspireren door operaduetten waarin personages naast elkaar zingen, ieder vanuit hun eigen positie, zonder dat het duet uitloopt op directe interactie. Beide vrouwen reflecteren zo afzonderlijk op hun relatie met dezelfde man, wat in de structuur duidelijk blijft doordat hun partijen ook in het slot niet worden samengevoegd tot één lijn. De opname werd gemaakt in Londen, waarbij Benny Andersson tot laat in het proces aan kleine harmonische details werkte.
I Know Him So Well werd het grootste single succes uit het Chess-project in het Verenigd Koninkrijk: het bereikte in 1985 de nummer 1-positie. In Nederland stond de single 10 weken in de Top 40 maar kwam toch niet hoger dan de 26e plaats. In 1989 zouden Cissy & Whitney Houston met hun versie van I Know Him So Well ook de Top 40 halen. In Engeland zou Steps in 2001met hun cover nog een stevige Top 10 hit scoren.
# 2368 Elaine Paige & Barbara Dickson – I Know Him So Well
Het Chess-conceptalbum leverde naast One Night In Bangkok met I Know Him So Well nog een Top 40 hit op, Ook bij dit nummer is de muziek van Benny Andersson en Björn Ulvaeus en teksten van Tim Rice. Anders dan bij One Night In Bangkok, dat een ritmische monoloog is van de Amerikaanse speler, is dit een ballade waarin twee vrouwen, Florence Vassy (Elaine Paige) en Svetlana Sergievsky (Barbara Dickson), terugkijken op hun relatie met dezelfde man.
Net als bij ABBA lopen muziek en privé hier ook door elkaar. Elaine Paige en Tim Rice hadden jarenlang een relatie. Rice was op het moment dat hun relatie begon nog getrouwd. Zowel Paige als Rice hebben later openlijk gesproken over de complexiteit van die situatie, zonder elkaar publiekelijk te beschadigen. Elaine Paige had daarna onder andere een relatie met John Miles.
Tim Rice liet zich voor de vorm inspireren door operaduetten waarin personages naast elkaar zingen, ieder vanuit hun eigen positie, zonder dat het duet uitloopt op directe interactie. Beide vrouwen reflecteren zo afzonderlijk op hun relatie met dezelfde man, wat in de structuur duidelijk blijft doordat hun partijen ook in het slot niet worden samengevoegd tot één lijn. De opname werd gemaakt in Londen, waarbij Benny Andersson tot laat in het proces aan kleine harmonische details werkte.
I Know Him So Well werd het grootste single succes uit het Chess-project in het Verenigd Koninkrijk: het bereikte in 1985 de nummer 1-positie. In Nederland stond de single 10 weken in de Top 40 maar kwam toch niet hoger dan de 26e plaats. In 1989 zouden Cissy & Whitney Houston met hun versie van I Know Him So Well ook de Top 40 halen. In Engeland zou Steps in 2001met hun cover nog een stevige Top 10 hit scoren.
# 2368 Elaine Paige & Barbara Dickson – I Know Him So Well
* denotes required fields.