MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Dit nummer heeft alles in zich, wat Max Martin kut maakt.

En is die Ellie uit het koor van Kinderen Voor Kinderen geplukt? Wat een aanstellerige, klagende kinderkutstem.
Iedereen die dit nummer een hoger cijfer geeft dan Adele zou zich eens goed achter, of nee: ín de oren moeten krabben en al het stinkende oorsmeer eruit moeten peuteren.

Peuter, ja: daar doet mij Ellie's stem aan denken. Een jankende.
Je bek houwe en opzouten, verwend kutkind.
2,5

EvilDrSmith schreef:
Dit nummer heeft alles in zich, wat Max Martin kut maakt.

En is die Ellie uit het koor van Kinderen Voor Kinderen geplukt? Wat een aanstellerige, klagende kinderkutstem.
Iedereen die dit nummer een hoger cijfer geeft dan Adele zou zich eens goed achter, of nee: ín de oren moeten krabben en al het stinkende oorsmeer eruit moeten peuteren.

Peuter, ja: daar doet mij Ellie's stem aan denken. Een jankende.
Je bek houwe en opzouten, verwend kutkind.

Het is weer tijd voor een portie liefde en aandacht heb ik het idee. Wanneer staat je maandelijkse ejaculatiemoment gepland?

Elaine Paige & Barbara Dickson - I Know Him So Well: 6,5
Tina Turner - GoldenEye: 8
Sam Smith - Writing's On The Wall (Themesong From Spectre): 8
Adele - Hello: 7,5
Ellie Goulding - Love Me Like You Do: 6

EvilDrSmith schreef:

Vier volle punten hoger:
7

EvilDrSmith schreef:
klaag ende zeur
vigil schreef:
Het is weer tijd voor een portie liefde en aandacht heb ik het idee. Wanneer staat je maandelijkse ejaculatiemoment gepland?

Ik weet niet hoe het bij jou zit, of ligt, of staat, of... hangt, maar die frequentie zou me niet in dank worden afgenomen.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
(quote)
(embed)

Ook namens Betty, veel succes en plezier!

EvilDrSmith schreef:
(quote)
(quote)
(embed)

Ik weet niet hoe het bij jou zit, of ligt, of staat, of... hangt, maar die frequentie zou me niet in dank worden afgenomen.
Bij mij is het ook minder

Poeha schreef:
(quote)
Bij mij is het ook minder

Moet je toch eens in conclaaf (over het moyenne van je gehaktstaaf) met moeder de vrouw.
Of maar naar een loeder de bijvrouw.

Het is bijna Sinterklaas, excuus.

Adèllie allebei een 5, 50tracks.

Ellie Goulding - Love Me Like You Do: 4

3 dramatische reeks zeg

Iets minder beroerd dan de entry van gisteren, kabbelt vrij oninteressant door. En dan flikken ze het weer op 02:00!!! En nog een keer op 03:16 dat compressie trucje. F**k off!! Dat is zo irritant. Houd daar alsjeblieft mee op. Het is lelijk, mijn oren vinden dat niet fijn, het liedje wordt er niet beter van. Als je van hard en zacht afwisseling houdt ga dan fijn naar klassieke muziek luisteren of zo. Hetzelfde resultaat als gisteren zo ongeveer: 3,1

# 2372 Ellie Goulding - Love Me Like You Do: 5,5

Ellie Goulding - Love Me Like You Do : 5,5

Een dramatische reeks. Qua punten zeker. Laten we het positief framen: we hebben de opgaande lijn te pakken na een 5,13 voor Sam Smith en een 5,40 voor Adele hebben we nu in ieder geval een hogere 5,40 voor Ellie Goulding. Love Me Like You Do scoort voorlopig een duizenste hoger dan Hello gisteren.

Als een ware Don Quichot voer ik een nutteloze en hopeloze strijd voor de hits uit 2015. die hierzeer kritisch beoordeeld worden. Nog twee dagen en dan ga ik gauw naar een ander decennium. Maar eerst nog The Book Of Love.

The Book Of Love werd in 1999 geschreven door Stephin Merritt voor The Magnetic Fields en staat op het album 69 Love Songs. Merritt hield de liedjes op dat project klein en strak, met zo weinig mogelijk versiering. Het nummer kreeg in 2004 meer bekendheid toen Peter Gabriel een strijkersversie opnam voor de film Shall We Dance?

In 2014 dook Gavin James in het nummer nadat zijn label hem vroeg een paar songs uit 69 Love Songs uit te proberen. Hij speelde op dat moment veel in kleine zalen in Dublin en bracht net zijn eerste EP uit. James begon met twee andere stukken uit het project, maar tijdens een testopname van The Book Of Love zong hij in het tweede refrein een korte falsetto. Daardoor kon hij het numeer net meer een eigen gezicht geven.

Tijdens het opnemen liep zijn team tegen een oud juridisch probleem aan. De rechten van 69 Love Songs waren in 1999 verdeeld over Merge Records en diverse Europese distributeurs, waaronder Virgin/EMI. Door latere overnames lagen de licenties verspreid en bleef er een oude clausule bestaan: een cover mocht niet als digitale single worden uitgebracht, alleen als onderdeel van een fysiek product.

Manager Caroline Downey ontdekte dat deze beperking verviel zodra een nummer eerst officieel live was uitgezonden. Daarom liet ze James het lied spelen in een sessie bij RTÉ Radio 1. Vanaf dat moment viel zijn opname onder een andere juridische categorie en mocht de studioversie wereldwijd worden uitgebracht.

James speelde het nummer door die juridische issues eerst wekenlang live voordat de single überhaupt te verkrijgen was. Het had niets te maken met een uitgekiende promotie. James zei later dat dit het meest omslachtige nummer was dat hij ooit opnam. Omdat James in die periode vooral bekend werd als livezanger, kozen ze ervoor een bijna ongepolijste studiotake als single uit te brengen. Zo bleef de opname dicht bij de manier waarop hij het nummer op het podium bracht. Vorige maand trad James op in 's-Hertogenbosch en opende hij met dit The Book Of Love.

In Nederland stond de single 8 weken genoteerd, met opvallend genoeg, slechts de 35e plaats als hoogste positie. Het werd daarmee James’ eerste van zijn drie Top 40 hits

# 2373 Gavin James – The Book Of Love

Sorry Gavin
4,1

Ik hoor liever Peter Gabriel maar slecht is het niet.

6,0

2

En Ellie Goulding een 6,3

Mooi geschoten video.

7.3

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.