Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 2 december 2025, 15:59 uur
Hilarisch verhaal, EvilDrSmith
. Lijkt me overigens zalig om dit nummer niet te kennen.
. Lijkt me overigens zalig om dit nummer niet te kennen.
1
geplaatst: 2 december 2025, 18:41 uur
Het lijkt een beetje kabbelliedje. Saai maar niet teveel aandacht aan besteden. Dat verandert echter spontaan zo rond 02:27. We gooien er even flink een forse ram in het stemvolume erin. 03:54 en we flikken hetzelfde geintje nog een keer. 04:48 HUUUUU-huuuuu-hUUUUUUU. 05:06 en hier komen de kerkklokken!!!
Mag van mij allemaal een paar tikkeltjes minder. Irritatiefactor in ruime mate overschreden: 3
Mag van mij allemaal een paar tikkeltjes minder. Irritatiefactor in ruime mate overschreden: 3
0
geplaatst: 2 december 2025, 20:39 uur
Sam Smith - Writing’s on the Wall - 8
Geweldige orchestratie, helemaal Bond-waardig. En die zanger is gewoon goed. Wat een schandalig lage scores!
Adele - Hello - 8
Ah, Adele! Ik hoor (en zie!) haar graag. Fantastische zangeres. Een der betere aller tijden, volgens mijn volstrekt eigen mening.
Geweldige orchestratie, helemaal Bond-waardig. En die zanger is gewoon goed. Wat een schandalig lage scores!
Adele - Hello - 8
Ah, Adele! Ik hoor (en zie!) haar graag. Fantastische zangeres. Een der betere aller tijden, volgens mijn volstrekt eigen mening.
0
geplaatst: 2 december 2025, 22:48 uur
Sam Smith - Writing’s on the Wall 5,2
Adele - Hello (GOODBYE) 3 (met extra aftrek voor de aanstellerige handbewegingen)
Adele - Hello (GOODBYE) 3 (met extra aftrek voor de aanstellerige handbewegingen)
1
geplaatst: 3 december 2025, 00:08 uur
Ik vind het altijd jammer hoe erg Adele is veranderd: de Adele van 25 lijkt haast wel een andere artiest dan de onbevangen meid van 19 die licht soulvolle, frisse popmuziek maakte. Dit is zeikerige ellende, echt dag en nacht voor mij.
3
3
0
geplaatst: 3 december 2025, 00:09 uur
# 2370 Tina Turner – GoldenEye: 6
# 2370 Sam Smith - Writing's On The Wall (Themesong From Spectre): 3
# 2371 Adele - Hello: 6
# 2370 Sam Smith - Writing's On The Wall (Themesong From Spectre): 3
# 2371 Adele - Hello: 6
0
geplaatst: 3 december 2025, 06:51 uur
Zelfs een hilarisch verhaal kan Adele niet kan redden. De 2015 blues slaat ook hier weer toe. Aanstellerig, zeikerige ellende en de irritatiefactor in ruime mate overschreden zijn winnen het van een fantastische zangeres die ik graag hoor. Een onvoldoende dus voor Hello: 5,34. Kijken of we iets aan de 2015 vloek kunnen veranderen, maar ik ben er bang voor.
Ook Ellie Goulding was gevraagd in de oriënterende fase van Spectre met een voorstel te komen. Dat leidde in haar geval niet tot een Bond-nummer. Kort daarna kwam vanuit Universal het verzoek om de potentiële leading track in te zingen voor de verfilming van Fifty Shades Of Grey. Daarmee werd Gouldings' transformatie van Britse indie darling naar wereldwijd opererende mainstream-popact definitief.
Love Me Like You Do Love Me Like You Do werd geschreven door (en daar is hij weer) Max Martin, Savan Kotecha, Tove Lo, Ilya Salmanzadeh en Ali Payami. Dat team werkte parallel aan meerdere ballads voor de film. Alle vijf waren in 2014 onderdeel van het vaste schrijvers- en producernetwerk rond Martin, dat op dat moment vanuit Stockholm en Los Angeles werkte. Tove Lo vertelde in interviews dat zij delen van de tekst en melodie heeft geschreven. De zang van Ellie Goulding werd eveneens onder supervisie van Martin’s team gemaakt. Het nummer werd opgenomen in verschillende MXM-studio’s, waaronder de locaties in Stockholm die werden gebruikt voor de meeste aan Fifty Shades of Grey gelieerde tracks.
Love Me Like You Do werd in januari 2015 uitgebracht als lead single van de soundtrack van Fifty Shades Of Grey. In het Verenigd Koninkrijk kwam de single op 1 binnen; in de VS haalde het nummer de top 3 van de Billboard Hot 100. In Nederland stond Love Me Like You Do in 2015 24 weken in de Top 40, met een hoogste positie op 2. Daarmee werd het Gouldings grootste hit in Nederland. En ze heeft er inmiddels al 14 gehad waarvan we er tot nu nog geen een beoordeeld hadden.
# 2372 Ellie Goulding - Love Me Like You Do
Ook Ellie Goulding was gevraagd in de oriënterende fase van Spectre met een voorstel te komen. Dat leidde in haar geval niet tot een Bond-nummer. Kort daarna kwam vanuit Universal het verzoek om de potentiële leading track in te zingen voor de verfilming van Fifty Shades Of Grey. Daarmee werd Gouldings' transformatie van Britse indie darling naar wereldwijd opererende mainstream-popact definitief.
Love Me Like You Do Love Me Like You Do werd geschreven door (en daar is hij weer) Max Martin, Savan Kotecha, Tove Lo, Ilya Salmanzadeh en Ali Payami. Dat team werkte parallel aan meerdere ballads voor de film. Alle vijf waren in 2014 onderdeel van het vaste schrijvers- en producernetwerk rond Martin, dat op dat moment vanuit Stockholm en Los Angeles werkte. Tove Lo vertelde in interviews dat zij delen van de tekst en melodie heeft geschreven. De zang van Ellie Goulding werd eveneens onder supervisie van Martin’s team gemaakt. Het nummer werd opgenomen in verschillende MXM-studio’s, waaronder de locaties in Stockholm die werden gebruikt voor de meeste aan Fifty Shades of Grey gelieerde tracks.
Love Me Like You Do werd in januari 2015 uitgebracht als lead single van de soundtrack van Fifty Shades Of Grey. In het Verenigd Koninkrijk kwam de single op 1 binnen; in de VS haalde het nummer de top 3 van de Billboard Hot 100. In Nederland stond Love Me Like You Do in 2015 24 weken in de Top 40, met een hoogste positie op 2. Daarmee werd het Gouldings grootste hit in Nederland. En ze heeft er inmiddels al 14 gehad waarvan we er tot nu nog geen een beoordeeld hadden.
# 2372 Ellie Goulding - Love Me Like You Do
0
geplaatst: 3 december 2025, 07:27 uur
Vreemd genoeg vind ik dit dus gewoon echt een goed nummer 
What are you waiting for?
8,0

What are you waiting for?
8,0
* denotes required fields.