MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
# 2395 Linda De Mol - Beethoven: 2
# 2394 Annie Schilder, Kinderen voor Kinderen & Het Goede Doel - Eeuwige Kerst: 2

Oh, gister dropte ik het hier nog eventjes snel niet gedacht dat dit de 2de kerstdag inzending zou worden

Ik heb het ooit geweten maar ik ben het glad vergeten

Nee, niet zo heel goed maar toch wel een beetje aanstekelijk. Zeg maar de Goede Doel aanstekelijkheid.

5,0

Ook bij Nederland Muziekland werd het natuurlijk volledig waargemaakt

Als je het weet, dan hoor je onmiskenbaar de sound van Het Goede Doel in het liedje. Zelfs als je het niet zou weten, dan laat het zich makkelijk raden.
Ik vond de songtitel nogal opvallend (of zou het misschien over die hond gaan, dacht ik in eerste instantie) en de tekst begon verfrissend anders: daar zou zelfs Maarten van Rossem minzaam zijn goedkeuring over uitspreken. Maar ja, dan is de clue toch weer die stompzinnige, uitgemolken clichéliefde waarover het blijkbaar ALTIJD moet gaan. Een van de redenen waarom metal beter is dan (Neder)pop.

Ik vind de cijfers hier wel erg laag, tot op het hypocriete af. Is Linda dan zo'n veel slechtere zanger dan Henk? Alsof hij überhaupt kan zingen. En dat terwijl Het Goede Doel hier vaak lang niet onaardig scoort.
Nee, ik vind haar (ook) een matige zangeres, maar net als bij dat kinderkutkoor is het weer een pakkende Goede Doel-melodielijn en is het arrangement daarbij ook een stuk frisser en leuker. Helemaal geen onaardig Nederpopliedje, naar verhouding dan. Met een echt goede zangeres had hier een ruime voldoende in kunnen zitten.
5,2

Mooi cijfer bij Annie Winterschilder, 50tracks: heel stoer!

Het Goede Doel /Anny Schilder/brave kindertjes 5,2

Linda De Mol 2,5
(waarom heet het Beethoven????-waarschijnlijk teveel kipragout op gisteren maar het ontgaat mij)

Linda de Mol - Beethoven - 1
Sommige mensen lijden aan onuitstaanbare zelfoverschatting. Zij denken werkelijk alles te kunnen. Zingen, acteren en presenteren. Alleen dat laatste beheerst Linda een beetje.
50tracks, Nu je met de categorie bagger begonnen bent, mag je net zo goed een nummer van mijn Kerkraadse held Heintje plaatsen.

4

Extreem weinig melodie...

Annie Schilder, Kinderen voor Kinderen & Het Goede Doel: ik ben er na 2e kerstdag echt wel een beetje klaar mee. Maar ik vond dit best een hele aardige poging van de VARA-coryfeeën. Geen idee hoe Annie Schilder hier bij terecht gekomen is: 7

Linda de Mol: Doe mij dan toch maar liever Henk Westbroek, maar die had met deze draak ook niet veel gekund. Het antwoorden op alle vragen in deze volslagen idiote tekst.

Beethoven: volledig doof (beide kanten)
Vincent van Gogh: een groot deel van linkeroor
Napoleon: zijn rechterhand
Zeekomkommer: stekelhuidige (vergelijkbaar met zee-egels en zeesterren)
Stuurboord: rechts Bakboord: links
Gebedsgenezer: ik mag mezelf zo gebedsgenezer noemen, daar heb je geen enkel diploma voor nodig
Volbloed Arabier (= paard): benen
Marshall-plan: beiden, maar vooral krijgen (om ons uit de handen van de communisten te houden o.a.)
Kiwi: loopvogel en fruit
Oswald: ja, maar omdat hij inmiddels dood was is hij nooit veroordeeld

Toch nog iets van het plaatje geleerd, maar bottom of the barrel: 1

Onweerwolf
Gretz, kijk dan wat dit stelletje snobs over onze Linda durft te zeggen.

Foreigner - I Want to Know What Love Is : 7,5

Annie Schilder, Kinderen voor Kinderen & Het Goede Doel - Eeuwige Kerst : 5,5

Linda De Mol - Beethoven : 5,5

# 2395 Linda De Mol - Beethoven: 4,0

Het kon dus nog slechter, niveau Gordon zeg maar. Zijn Omdat Ik Zo Van Je Hou is met een 2,49 nog steeds de slechts beoordeelde song in 2025. Linda de Mol entert de Top 3 van slechts scorende tracks met een 3,34 voor Beethoven. De reactie van Linda zelf op de flop: 'Het was niet zo’n groot succes'. Heintje zetten we op de lijst van tips voor 2026. Eeuwige Kerst is ondertussen een klein beetje opgekrabbeld en staat nu op een 4,07. Later deze week een actueel overzicht.

Gisteren werd bekend dat Perry Bamonte, jarenlang gitarist en toetsenist van The Cure, op 65-jarige leeftijd is overleden na een kort ziektebed. De band maakte zijn overlijden bekend via de officiële website en omschreef Bamonte, binnen de groep bekend als ‘Teddy’, als stil, intens. Of zoals Alicia het treffend zei: "Ach jee, zie hem nog staan daar op dat podium. Ik dacht nog.... wat sta je daar... zo alleen en nauwelijks in beeld". Hij speelde tot en met 2024 mee tijdens tournees en was betrokken bij meer dan vierhonderd optredens verspreid over meerdere decennia.

Bamonte begon zijn loopbaan bij The Cure in 1984 als roadie en gitaartechnicus, mede doordat zijn broer Daryl als tourmanager voor de band werkte. In 1990, na het vertrek van toetsenist Roger O’Donnell, werd hij officieel bandlid. Vanaf dat moment speelde hij gitaar, toetsen en (soms) zes-snarige bas op verschillende studio- en livealbums.

Op Wish is Bamonte voor het eerst te horen en heeft hij net als de andere leden van de band ook schrijvers credits voor alle nummers. High werd uitgebracht als eerste single van het album en bereikte de achtste plaats in de UK Singles Chart. In Nederland stond High in 1992 drie weken genoteerd in de Top 40, met als hoogste positie de 35e plaats. Het zou de zevende en laatste Top 40 notering voor de band zijn. De videoclip, opgenomen in een natuurlijke buitenomgeving, contrasteerde bewust met de somberdere toon van eerdere Cure-releases uit de late jaren tachtig.

Na Wish bleef Bamonte deel uitmaken van de band tijdens albums als Wild Mood Swings en Bloodflowers. In 2005 verliet hij The Cure toen de bezetting werd teruggebracht tot een trio. Dat vertrek verliep zonder conflicten, wat de weg vrijmaakte voor zijn terugkeer in 2022. In 2019 was hij al aanwezig bij de introductie van The Cure in de Rock and Roll Hall of Fame. The Cure staat voor volgend jaar gepland voor optredens op Pinkpop en Rock Werchter.

# 2396 The Cure - High

Er lopen hier op MuMe wel de nodige kritiekloze "ja maar echt alles is geweldig aan The Cure " mensjes rond en daar hoor ik zeker niet bij. Wat betreft deze single is dat gevoel dan wel weer terecht!

9,0

7

Van dit soort dartele popnummers hebben ze veel betere imo

Linda de Mol - 4,5
The Cure - 8,5

Onderschat nummer, dat High. Zo blijkt maar weer eens uit het commentaar van ArthurDZ. Ons aller vigil heeft er wel weer eens kijk op.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:07 uur

geplaatst: vandaag om 05:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.