Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari, 10:27 uur
Kim Wilde 7,2 (helaas is ze nooit in mijn badkamer vroeger geweest)
Jet 6 (geef em van Jet, eigenlijk vrij irritant, net zoals alle Vodafone reclames)
Jet 6 (geef em van Jet, eigenlijk vrij irritant, net zoals alle Vodafone reclames)
0
geplaatst: 19 januari, 12:06 uur
Goh, je zou bijna vergeten dat twintig jaar geleden rawk&roll nog een hitje kon worden in Nederland. Het lijkt inmiddels van een andere planeet en generaties geleden.
De Rolling Stone was in de 70s toonaangevend, maar in deze eeuw afgegleden naar een net zo stompzinnig en onnozel niveau als het Britse equivalent Kerrang (en NME en die andere Britse, muziekhypende tabloids). Wat zij afbranden zijn juist vaak de interessante bands. En vice versa. Flutfoldertjes.
Australische rockbands hebben, net als metalbands, vaak een streepje voor op Britse en Amerikaanse bands als het gaat om een belangrijk aspect van geloofwaardigheid: vuige ruigheid. En dat heeft Jet op dit nummer. De onweerstaanbare catchyness is gebracht met een energetische rauwheid die ruwer is en authentieker klinkt dan Britse en Amerikaanse wannabee-rawkers. Heerlijk nummer.
8,5
De Rolling Stone was in de 70s toonaangevend, maar in deze eeuw afgegleden naar een net zo stompzinnig en onnozel niveau als het Britse equivalent Kerrang (en NME en die andere Britse, muziekhypende tabloids). Wat zij afbranden zijn juist vaak de interessante bands. En vice versa. Flutfoldertjes.
Australische rockbands hebben, net als metalbands, vaak een streepje voor op Britse en Amerikaanse bands als het gaat om een belangrijk aspect van geloofwaardigheid: vuige ruigheid. En dat heeft Jet op dit nummer. De onweerstaanbare catchyness is gebracht met een energetische rauwheid die ruwer is en authentieker klinkt dan Britse en Amerikaanse wannabee-rawkers. Heerlijk nummer.
8,5
0
geplaatst: 19 januari, 12:31 uur
Ik vind de analyse dat het een soort allegaartje van 40 jaar rockmuziek is wel passend. Het nummer zelf scoort, mede door beperkte blootstelling de afgelopen jaren, een nipte voldoende.
6,2
Nog een 6,8 voor Kim
6,2
Nog een 6,8 voor Kim
1
geplaatst: 19 januari, 15:17 uur
EvilDrSmith schreef:
maar op 22 februari 2007 is het dan eindelijk zover. Ik sta in Paradiso zó vooraan, vooraner kan niet. Ik kan haar letterlijk aanraken. Ze móet me wel gezien hebben.
maar op 22 februari 2007 is het dan eindelijk zover. Ik sta in Paradiso zó vooraan, vooraner kan niet. Ik kan haar letterlijk aanraken. Ze móet me wel gezien hebben.
Was dat die keer dat ze vertelde dat ze Stroopwaffels (ja met 2 ff-en) zo lekker vond en dat zo toen ook nog op haar bakkes viel en daarna voor korte tijd de slappe lach had?
Zo ja, dan was ik daar ook

2
geplaatst: 19 januari, 15:39 uur
vigil schreef:
Was dat die keer dat ze vertelde dat ze Stroopwaffels (ja met 2 ff-en) zo lekker vond en dat zo toen ook nog op haar bakkes viel en daarna voor korte tijd de slappe lach had?
Wauw, jouw geheugen is imposant. Dat van die stroopwaffels was ik vergeten (maar herinner ik me nu wel), maar dat ze hakend aan een gitaarsnoer op haar toch wel flink uitgedijde billen viel en daar hinnikend over grinnikte kan ik me nog goed voor de geest halen. Ze was ook niet zo geweldig bij stem (dat werd die jaren daarop alleen maar beter). Die eerste show in Nederland in vele jaren was erg charmant onbeholpen en aandoenlijk amateuristisch.(quote)
2
geplaatst: 19 januari, 17:08 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Wauw, jouw geheugen is imposant. Dat van die stroopwaffels was ik vergeten (maar herinner ik me nu wel), maar dat ze hakend aan een gitaarsnoer op haar toch wel flink uitgedijde billen viel en daar hinnikend over grinnikte kan ik me nog goed voor de geest halen. Ja en een goed geheugen en oog voor detail dus ik weet over het algemeen nog wel een hoop van bv waar ik welke cd kocht en kleine dingen bij concerten e.d. Nu kon je de bilpartij van Kim die avond moeilijk iets kleins dan wel een detail noemen (het was vrij duidelijk waar de stroopwaffels heen zakte na consumptie) maar toch
Ik stond zelf overigens ergens halverwege de zaal in het midden van t podium.
En de stem, tja Kim heeft nooit bekend gestaan om haar fenomenale live prestaties.
0
geplaatst: 19 januari, 19:33 uur
De originaliteitsprijs gaan ze hier net zo min mee winnen als Trump de Nobelprijs voor de vrede. Verder zijn deze jongens wat onschuldiger, maar je liedjes ook nog eens verkopen aan commerciële partijen als Vodafone en Apple? Daar win je bij Wendy ook niet de schoonheidsprijs mee: 6,9
1
geplaatst: 19 januari, 23:54 uur
0
geplaatst: 20 januari, 06:08 uur
Goed gejat, geen originaliteitsprijs en zelfs geen Nobelprijs voor de vrede, wel een 6,38 voor Jet's Are You Gonna Be My Girl.
Sherbet was in de jaren zeventig een van de populairste bands van Australië. De groep bestond uit Daryl Braithwaite, Garth Porter, Tony Mitchell, Harvey James en Alan Sandow. In 1973 brak de groep in eigen land door met het album On with the show en de single Cassandra, dat hun eerste top tien hit werd. Met Summer Lov’ scoort Sherbet in 1975 hun eerste nummer 1-notering in Australië.
Ook met Howzat scoren ze een nummer 1 hit in hun thuisland. Het zal hun enige hit bij ons worden. Eind oktober 1976 werd Howzat op Hilversum 3 verkozen tot Troetelschijf en bereikte vervolgens in 8 weken notering de 9e plaats in de Top 40. Ook in Engeland werd het een grote hit met een plek in de top 5.
Howzat stond op het gelijknamige album en werd geschreven door toetsenist Garth Porter en bassist Tony Mitchell. De titel kwam voort uit hun liefde voor cricket. Howzat” is de kreet die spelers gebruiken wanneer ze de scheidsrechter vragen om te beslissen of een slagman uit is. Dat cricketverwijzing zit ook in de tekst, met regels als “I caught you out”, en verklaart waarom het nummer nog altijd vaak wordt gedraaid bij cricketwedstrijden. Het nummer met de herkenbare “doo-doo, doo-doo”-baslijn van Mitchell, waarna de rest van de band aansluit.
Zanger Daryl Braithwaite had ook nog een succesvolle solocarrière met vijftien noteringen in de Australische Top 40. Daarvan haalden You’re My World in 1974 en The Horses in 1991 zelfs de eerste plaats. Zijn album Edge uit 1988 kwam binnen op nummer 1 in Australië en stond ook genoteerd in Noorwegen en Zweden.
# 2423 Sherbet - Howzat
Sherbet was in de jaren zeventig een van de populairste bands van Australië. De groep bestond uit Daryl Braithwaite, Garth Porter, Tony Mitchell, Harvey James en Alan Sandow. In 1973 brak de groep in eigen land door met het album On with the show en de single Cassandra, dat hun eerste top tien hit werd. Met Summer Lov’ scoort Sherbet in 1975 hun eerste nummer 1-notering in Australië.
Ook met Howzat scoren ze een nummer 1 hit in hun thuisland. Het zal hun enige hit bij ons worden. Eind oktober 1976 werd Howzat op Hilversum 3 verkozen tot Troetelschijf en bereikte vervolgens in 8 weken notering de 9e plaats in de Top 40. Ook in Engeland werd het een grote hit met een plek in de top 5.
Howzat stond op het gelijknamige album en werd geschreven door toetsenist Garth Porter en bassist Tony Mitchell. De titel kwam voort uit hun liefde voor cricket. Howzat” is de kreet die spelers gebruiken wanneer ze de scheidsrechter vragen om te beslissen of een slagman uit is. Dat cricketverwijzing zit ook in de tekst, met regels als “I caught you out”, en verklaart waarom het nummer nog altijd vaak wordt gedraaid bij cricketwedstrijden. Het nummer met de herkenbare “doo-doo, doo-doo”-baslijn van Mitchell, waarna de rest van de band aansluit.
Zanger Daryl Braithwaite had ook nog een succesvolle solocarrière met vijftien noteringen in de Australische Top 40. Daarvan haalden You’re My World in 1974 en The Horses in 1991 zelfs de eerste plaats. Zijn album Edge uit 1988 kwam binnen op nummer 1 in Australië en stond ook genoteerd in Noorwegen en Zweden.
# 2423 Sherbet - Howzat
* denotes required fields.