Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
3
geplaatst: gisteren om 10:31 uur
Boeiend verhaal, 50tracks! Fijn en knap dat je iedere keer bij elke Top 40-hit weer zo'n interessant verhaal in elkaar kleit. Dat maakt het zelfs meer dan draaglijk om dit soort flutnummers te ondergaan.
Ik weet niet eens of ik dit nummer ken, zo nietszeggend vind ik het (en het me nogal aan Sheeran doet denken: misschien qua zeikerigheid in stemgeluid), maar door jouw uitleg snap ik wel waarom het deuntje zo makkelijk werd opgepakt.
AI zou er tegenwoordig met gemak eindeloze variaties op los kunnen gooien: zielloze rommel.
De eerste 35 seconden waren nog best lollig.
4
Ik weet niet eens of ik dit nummer ken, zo nietszeggend vind ik het (en het me nogal aan Sheeran doet denken: misschien qua zeikerigheid in stemgeluid), maar door jouw uitleg snap ik wel waarom het deuntje zo makkelijk werd opgepakt.
AI zou er tegenwoordig met gemak eindeloze variaties op los kunnen gooien: zielloze rommel.
De eerste 35 seconden waren nog best lollig.
4
2
geplaatst: gisteren om 14:15 uur
Johnny Marrissey schreef:
9,2 hele fijne herinneringen aan
9,2 hele fijne herinneringen aan
Veel op gemuild, ouwe dekhengst?
Lekker deuntje heur. jordidj1, wat jij? Nemen we nog een slok? *hips*
8
2
geplaatst: gisteren om 14:54 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Eerder een pil.
Into the DTRH-playlist!
0
geplaatst: gisteren om 16:19 uur
Mike Posner - I Took a Pill in Ibiza (Seeb Remix) - 7
Laat ik de 2016-week dan positief eindigen. Ik vind dit nummer goed te doen. En dat is niet cynisch bedoeld.
Laat ik de 2016-week dan positief eindigen. Ik vind dit nummer goed te doen. En dat is niet cynisch bedoeld.
1
geplaatst: gisteren om 18:02 uur
Ah ik was nog een duo vergeten.
# 2457 Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water 4,5
# 2458 DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You 6,7
Ik zie wat je deed, 50.
De videoclips in een andere volgorde plaatsen t.o.v. de nummering van de tracks. Voor mensen die zich wat minder bezighouden met de huidige top 40 (ook al is dit 10 jr geleden), is dat toch een dingetje.
# 2457 Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water 4,5
# 2458 DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You 6,7
Ik zie wat je deed, 50.
De videoclips in een andere volgorde plaatsen t.o.v. de nummering van de tracks. Voor mensen die zich wat minder bezighouden met de huidige top 40 (ook al is dit 10 jr geleden), is dat toch een dingetje.
1
geplaatst: gisteren om 20:09 uur
6
Ik ken het nummer maar van alle bijkomende info die gegeven wordt wist ik niks. Boeiend om te lezen weer, goed bezig 50tracks!
Ik ken het nummer maar van alle bijkomende info die gegeven wordt wist ik niks. Boeiend om te lezen weer, goed bezig 50tracks!
0
geplaatst: vandaag om 06:39 uur
Hi Kees-Jan de The Allisons - Are You Sure? (1961) zaten nog in je knip plak systeem van de golden oldie meter.
0
geplaatst: vandaag om 06:50 uur
Zo een aantal van jullie kan opgelucht ademhalen. De 2016 Top 10 hebben we gehad. Ik las links en rechts in de comments dat het nogal eenheidsworst is, met name in de producties. De scores lijken dat te bevestigen. Negen keer een 5 komma nog iets score. Een gemiddelde voor de Top 10 van een 5,51. Dat is nog lager dan 2014 (5,63) en 2015 (5,82). Van alle jaren waarin we de hele Top 10 hebben gescoord vinden we overigens 1995 met een 5,15 het slechts. De hoogste score is tot nu toe met een 7,13 voor 1985. Aankomende week gaan we ontdekken of we 1986 ook zo goed vinden.
De 2016 Top 10:
01 - 5,81 - Mike Posner - I Took A Pill (Seeb Remix)
02 - 5,56 - Sia Feat. Sean Paul - Cheap Thrills
03 - 5,25 - Drake Feat. Wizkid & Kyla - One Dance
04 - 5,67 - DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You
05 - 5,65 - Justin Timberlake (JT) - Can't Stop The Feeling!
06 - 5,53 - Alan Walker - Faded
07 - 4,86 - Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water
08 - 5,63 - Major Lazer Feat. Nyla & Fuse ODG - Light It Up - Remix
09 - 5,32 - The Chainsmokers Feat. Halsey - Closer
10 - 5,87 - Calvin Harris // Rihanna - This Is What You Came For
LucM schreef eerder deze weeek dat hij Lazarus van David Bowie verreweg het beste nummer vindt dat in 2016 in de top-40 kwam. Daarin staat hij (voorlopig) niet alleen. Lazarus kreeg van de 2016 noteringen verreweg de hoogste waardering met een 8,02. Op de tweede plaats Red Hot Chili Peppers met Dark Necessities, die kreeg een 7,10 en op 3 Kungs vs Cookin' On 3 Burners met This Girl en een 6,64.
Inmiddels lopen de Olympische Spelen ook op hun einde. Met prima resulaten voor Nederland maar de echt grote winnaar is Noorwegen met op dit moment maar liefst 37 medailles waarvan 17 gouden. De Noorse langlaufer Johannes Høsflot Klaebo is sinds deze week na Michael Phelps de succesvolste olympiër aller tijden. De Klaebo onder de Noorse acts in de Top 40 is met afstand Kygo. Hij heeft in ruim 10 jaar tijd 28 Top 40 noteringen gehaald. Morgen komt hier de zilveren medaille winnaar voorbij. Eerst terug naar het begin.
In 1971 stond er voor het eerst een Noorse groep in de Top 40. Rockband Titanic haalde toen op een haar na de top 10. Het nummer Sultana strandde op de elfde plaats. Opmerkelijk is dat Sultana in begin van 1971 werd uitgebracht als B-kant van de single, met Sing Fool Sing als de A-kant. Vanwege het succes en de populariteit van het instrumentale nummer, werden de kanten halverwege 1971 omgedraaid ("flipped").
Titanic was een Noorse rockgroep, actief vanaf 1969, met een internationale bezetting (Noorwegen en Groot-Brittannië). Sultana is een knipoog naar de Latijns-Amerikaanse gitaarstijl van Santana. Sultana bereikte in oktober 1971 de vijfde plaats in de Britse charts. In de Top 40 stond het nummer 8 weken genoteerd. Op de bagagedrager van dit succes haalde ze later in 1971 met de single Santa Fe ook nog een keer de Top 40.
Vanwege hun populariteit in Frankrijk besloot de band zich daar te vestigen. Daar brachten ze in 1974 Macumba uit. Deze single haalde de toppositie in Spanje. Na het uiteenvallen van de band in 1979 ging mede-oprichter Janne Løseth solo en werd later de zanger van de Franse elektronische band Space.
# 2460 Titanic - Sultana
De 2016 Top 10:
01 - 5,81 - Mike Posner - I Took A Pill (Seeb Remix)
02 - 5,56 - Sia Feat. Sean Paul - Cheap Thrills
03 - 5,25 - Drake Feat. Wizkid & Kyla - One Dance
04 - 5,67 - DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You
05 - 5,65 - Justin Timberlake (JT) - Can't Stop The Feeling!
06 - 5,53 - Alan Walker - Faded
07 - 4,86 - Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water
08 - 5,63 - Major Lazer Feat. Nyla & Fuse ODG - Light It Up - Remix
09 - 5,32 - The Chainsmokers Feat. Halsey - Closer
10 - 5,87 - Calvin Harris // Rihanna - This Is What You Came For
LucM schreef eerder deze weeek dat hij Lazarus van David Bowie verreweg het beste nummer vindt dat in 2016 in de top-40 kwam. Daarin staat hij (voorlopig) niet alleen. Lazarus kreeg van de 2016 noteringen verreweg de hoogste waardering met een 8,02. Op de tweede plaats Red Hot Chili Peppers met Dark Necessities, die kreeg een 7,10 en op 3 Kungs vs Cookin' On 3 Burners met This Girl en een 6,64.
Inmiddels lopen de Olympische Spelen ook op hun einde. Met prima resulaten voor Nederland maar de echt grote winnaar is Noorwegen met op dit moment maar liefst 37 medailles waarvan 17 gouden. De Noorse langlaufer Johannes Høsflot Klaebo is sinds deze week na Michael Phelps de succesvolste olympiër aller tijden. De Klaebo onder de Noorse acts in de Top 40 is met afstand Kygo. Hij heeft in ruim 10 jaar tijd 28 Top 40 noteringen gehaald. Morgen komt hier de zilveren medaille winnaar voorbij. Eerst terug naar het begin.
In 1971 stond er voor het eerst een Noorse groep in de Top 40. Rockband Titanic haalde toen op een haar na de top 10. Het nummer Sultana strandde op de elfde plaats. Opmerkelijk is dat Sultana in begin van 1971 werd uitgebracht als B-kant van de single, met Sing Fool Sing als de A-kant. Vanwege het succes en de populariteit van het instrumentale nummer, werden de kanten halverwege 1971 omgedraaid ("flipped").
Titanic was een Noorse rockgroep, actief vanaf 1969, met een internationale bezetting (Noorwegen en Groot-Brittannië). Sultana is een knipoog naar de Latijns-Amerikaanse gitaarstijl van Santana. Sultana bereikte in oktober 1971 de vijfde plaats in de Britse charts. In de Top 40 stond het nummer 8 weken genoteerd. Op de bagagedrager van dit succes haalde ze later in 1971 met de single Santa Fe ook nog een keer de Top 40.
Vanwege hun populariteit in Frankrijk besloot de band zich daar te vestigen. Daar brachten ze in 1974 Macumba uit. Deze single haalde de toppositie in Spanje. Na het uiteenvallen van de band in 1979 ging mede-oprichter Janne Løseth solo en werd later de zanger van de Franse elektronische band Space.
# 2460 Titanic - Sultana
* denotes required fields.