MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Let Me Love You: 3
Cold Water: 4

Beide oor-in oor-uit-liedjes en de vlakke zang van Justin Bieber maakt het niet beter op.

Cold Water - 5
Let Me Love You - 10

Duidelijk kwaliteitsverschil.

Beiden een 8.

Let Me Love You: 9
Cold Water: 8

Stemmen verwijderd. Te negatief. Count me out.

Geef maar gerust je cijfers, Yield. Ik zie dat je Taylor Swift bovenaan je lijst hebt staan. Een fan van haar ben ik niet maar ik plaats haar muziek veel hoger dan die twee songs met Bieber.
Je hebt ook Sonic Youth en Frank Zappa in je lijst. Dat is wel een ander uiterste.

Yield schreef:
Stemmen verwijderd. Te negatief. Count me out.

Het ging mij in ieder geval om het bijbehorende commentaar, niet de stemmen zelf.

Bieber met DJ Snake - Let Me Love You - 5
Bieber met Major Lazer - Cold Water - 4

Poeh poeh, dubbele ellende. En dan krijg je Justin Fuckin’ Bieber er nog eens gratis bij. (Al valt Let Me Love You me nog mee.) Maar goed, doorbijten.

Let Me Love You - 5
Cold Water - 5

Let Me Love You: 5
Cold Water: 4,5

Let Me Love You: oninteressant formulewerk: 4
Cold Water: idem, maar dan nog ietsje minder: 3,5

Let Me Love You: 3,5
Cold Water: 3

Let Me Love You: 5
Cold Water: 3,5

Ligt het aan mij of heeft Cold water vooral leentjebuur gespeeld bij Waves van Mr. Probz?

Bieber, Major Lazer, Ed Sheeran... nou nou, dat is me een illuster triootje voor een dikke zes minuten dikke pret. Bedankt 50tracks, ik heb er met volle teugen van genoten!

DJ Tiësto in het voorprogramma van DJ Snake? Ik dacht dat die Tiësto wel wat voorstelde, maar van die Snake had ik nog nooit gehoord. Blijkbaar een flinke anaconda.

Let me loathe you: 1
Kouwe douche: 1,5

Let Me Love You: 6
Cold Water: 5,5

Major Lazer Feat. Nyla & Fuse ODG - Light It Up 6,2

DJ Snake/Justin Bieber - Let me love you 6,8

Major Lazer/Justin Bieber - Cold water 4,2
zodra die rooie engerd er bij betrokken is wordt de saaie ondergrens al snel aangeraakt

Titmeister schreef:
Een kleine correctie op mijn bericht van gisteren. Toen ik zei dat ik de andere hits van Major Lazer beter vond, doelde ik vooral op Get Free, Lean On en Watch Out For This, niet deze.

Get free is een echte klasse track, hoorde je overal in 2013, nu zelden tot nooit, ga hem gelijk opzetten

Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water : 4

DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You : 4

# 2458 DJ Snake Feat. Justin Bieber - Let Me Love You: 6,0
# 2457 Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø - Cold Water: 5,5

Yield Stemmen verwijderd. Te negatief. Count me out.
Daar baal ik van en is uiteraard niet de bedoeling. Iedereen mag (moet zelfs) hier de eigen scores en commentaar kunnen geven. Discussieren, positief of negatief, over een nummer is prima elkaar de maat nemen niet en de confrontatie op zoeken zeker niet.

Nog een dag te gaan maar met de 2006 scores gaat het ondertussen van kwaad tot erger. DJ Snake Feat. Justin Bieber haalt met Let Me Love You nog een typische 2006 score (5,62). Major Lazer Feat. Justin Bieber & Mø scoort met Cold Water een diepe onvoldoende: 4,84.

Maar gelukkig zijn er uitzonderingen: "Bedankt 50tracks, ik heb er met volle teugen van genoten!" Graag gedaan EvilDrSmith

Tijd om de Top 10 van 2016 af te ronden met de absolute nummer 1 over 2016. Het verhaal van I Took A Pill In Ibiza is een nogal ironisch. Wat begon als een trieste, akoestische bekentenis over de schaduwzijden van roem, veranderde door een toevallige remix in dé feesthit van 2016.

In 2014 voelde Mike Posner zich een vergeten artiest. Hij was op Ibiza om zijn vriend Avicii te steunen. Toen een fan vroeg: "Ben jij Mike Posner?" en hem een plastic zakje met een onbekende pil aanbood, nam hij deze puur in een poging om weer "cool" te zijn. De volgende ochtend voelde hij zich "tien jaar ouder" en besloot hij zijn frustratie en leegte van zich af te schrijven in een sober gitaarliedje.

Het Noorse duo Seeb maakte tijdens een rustige periode in de studio puur voor de lol een remix. Het werd een enorme hit. Waarom? Onderzoekers van de Universiteit van Oslo kregen toegang tot de originele projectbestanden van de remix. Ze ontdekten dat Seeb een specifieke vorm van "swing quantisation" gebruikte. De onderzoekers stelden vast dat de belangrijkste akkoorden in de remix precies 23 milliseconden achter de tel (de beat) lagen op de tweede en vierde tel van de maat. Deze minuscule afwijkingen van het strakke digitale ritme zorgen voor een menselijker gevoel en een "groove" die voor luisteraars zeer aantrekkelijk is.

Dit is niet nieuw maar wordt veel in de Jazz gebruikt. Veel jazzlegendes staan bekend om hun vermogen om net "achter de tel" te spelen. Wanneer een solist zijn noten op de eerste en derde tel van de maat ongeveer 30 milliseconden vertraagt ten opzichte van de ritmesectie, ervaren luisteraars de muziek als aanzienlijk meer "swingend"

De ironie is dat de tekst een waarschuwing tegen de feestcultuur en drugsgebruik ("You don't wanna be high like me") is, maar de vrolijke beat van Seeb maakte het juist het favoriete nummer tijdens tequila-shots in clubs. Posner heeft de ironie van zijn hit inmiddels omarmd. Sinds het succes van het nummer heeft hij zijn leven radicaal omgegooid: hij liep te voet dwars door Amerika en beklom de Mount Everest. Onlangs bracht hij een nieuwe versie van het nummer uit waarin hij zingt over zijn tien jaar soberheid.

De remix van I Took A Pill In Ibiza was met afstand de grootste Top 40 hit uit 2016. Deze week precies 10 jaar gelden bereikte het nummer de eerste plaats om daar 10 weken te blijven staan. In totaal zou het nummer 30 weken in de Top 40 bivakkeren.

# 2459 Mike Posner - I Took A Pill (Seeb Remix)

6.3

3,5

Mike Posner was een vergeten artiest in 2016, en toen kwam deze en was ie overal. Echt overal. In de zin dat ik 's avonds voor het slapengaan mijn nachtkastje checkte of Mike Posner er niet in zat. Want, god, wat had ik een pleurishekel aan dit nummer: die piepstem, dat zelfmedelijden, dat domme tropical house-deuntje dat erdoorheen komt. Maar tijd stemt milder, dus ik houd het het voor nu op een:

3,5

7,0

9,2 hele fijne herinneringen aan

Johnny Marrissey schreef:
hele fijne herinneringen aan

Ook eens een pil in Ibiza genomen

Titmeister schreef:
(quote)

Ook eens een pil in Ibiza genomen

Nou.. niet in Ibiza

50tracks schreef:
(quote)
Daar baal ik van en is uiteraard niet de bedoeling. Iedereen mag (moet zelfs) hier de eigen scores en commentaar kunnen geven. Discussieren, positief of negatief, over een nummer is prima elkaar de maat nemen niet en de confrontatie op zoeken zeker niet.

Ik voel me aangesproken maar ik ben het hiermee eens. Het werd voor mij echter vervelend zodra mensen gaan roepen 'wat een klote week dat er maar 2016 nummers gepost blijven worden, kan dat eens stoppen'.

Ik zeg daar wat van ja, ik vind dat een onprettig negatieve houding.

Dat Yield meteen ook zijn stemmen verwijdert is jammer want negatieve cijfers of commentaren op de nummers gericht moeten natuurlijk kunnen.

Echt prime Jordi’s uitgaansleven nog steeds dit

7,5

Wel echt plat gespeeld natuurlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 23:10 uur

geplaatst: vandaag om 23:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.