Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: vandaag om 09:09 uur
Wel wat anders dan de door synth gedomineerde hitlijsten van 1986. Al zijn de toetsen hier natuurlijk (ook) zeer dominant aanwezig.
6,5
6,5
0
geplaatst: vandaag om 09:15 uur
Ik citeer mij uit mijn besprekingen van de tipparade/top 40 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen - MusicMeter.nl.
Apart instrumentaal nummer door de percussie en de vrijwel allesbepalende orgel, het heeft een beetje oosterse sfeer en ook spanning. Moet uit de vergetelheid gehaald worden!
Cijfer: 8
Apart instrumentaal nummer door de percussie en de vrijwel allesbepalende orgel, het heeft een beetje oosterse sfeer en ook spanning. Moet uit de vergetelheid gehaald worden!
Cijfer: 8
1
geplaatst: vandaag om 09:49 uur
Titanic - Sultana - 6
Komt dit uit Noorwegen? Dat is op zijn zachtst gezegd
onverwacht. Het is natuurlijk jatwerk van de bovenste plank, maar gezien de naam van de track lijkt dit precies de bedoeling. Ik beschouw het dan maar als een hommage aan Carlos.
Leuk orgeltje, by the way.
Komt dit uit Noorwegen? Dat is op zijn zachtst gezegd
onverwacht. Het is natuurlijk jatwerk van de bovenste plank, maar gezien de naam van de track lijkt dit precies de bedoeling. Ik beschouw het dan maar als een hommage aan Carlos.
Leuk orgeltje, by the way.
1
geplaatst: vandaag om 10:16 uur
Ik weet niet van waar deze band heeft gejat, hoogstens een beetje van Santana. Maar ja, beter goed gejat dan slecht zelf ontworpen (was ook het motto van Noel Gallagher van Oasis).
Overigens bracht Titanic nog twee singles uit (Santa Fe en Rain 2000) maar die kunnen niet tippen aan deze Sultana en werden ook geen hit. Duidelijk een ééndagsvlieg.
Overigens bracht Titanic nog twee singles uit (Santa Fe en Rain 2000) maar die kunnen niet tippen aan deze Sultana en werden ook geen hit. Duidelijk een ééndagsvlieg.
1
geplaatst: vandaag om 11:20 uur
Weinig origineel en een beetje richtingloos idd, maar vind het zeker niet onaardig klinken. Al hoor ik liever deze Titanic.
7
7
0
geplaatst: vandaag om 11:53 uur
LucM schreef:
50Tracks vertelt net dat Santa Fe nog wel een hit werd
0
geplaatst: vandaag om 12:20 uur
En two-hit-wonder dan. Santa Fe werd een kleine hit, inderdaad maar kan niet tippen aan Sultana.
Ik vind het vreemd dat sommigen spreken van jatterij maar ik zou eens willen weten waar Sultana een kopie van is.
Ik vind het vreemd dat sommigen spreken van jatterij maar ik zou eens willen weten waar Sultana een kopie van is.
0
geplaatst: vandaag om 13:37 uur
LucM schreef:
En two-hit-wonder dan. Santa Fe werd een kleine hit, inderdaad maar kan niet tippen aan Sultana.
Ze hebben zelfs in de titel van het nummer een knipoog naar Santana verwerkt. Dat betekent niet dat ze letterlijk een ander nummer hebben gekopieerd maar wel dat ze qua stijl goed hebben afgekeken. Ik snap niet waarom je deze band zo met hand en tand moet verdedigen als ze het zelf in zekere zin toegeven.
0
geplaatst: vandaag om 13:46 uur
Er zijn invloeden van Santana (iedereen is door iets beïnvloed) maar jatterij is nog wat anders. En zoals ik eerder zei vind ik enkel dat nummer van Titanic goed, de overige 2 zijn mindere kopieën ervan (zie mijn commentaren in bovenstaande link).
Titanic scoorde (terecht) een grote hit met Sultana en probeerde dat succes te herhalen door kopieën ervan te brengen maar met veel minder resultaat. Iets wat in het hitwezen vaak gebeurt.
Titanic scoorde (terecht) een grote hit met Sultana en probeerde dat succes te herhalen door kopieën ervan te brengen maar met veel minder resultaat. Iets wat in het hitwezen vaak gebeurt.
0
geplaatst: vandaag om 15:41 uur
Heerlijke jam! Met Søren Meuteneuke die een Cårløsje doet op zijn ørgel.
Hoe heette dat ook alweer 50tracks, om zo'n groove te bewerkstelligen met die 30 milliseconde na de eerste en tweede beat?
Nou, dit grøøvet als de Nøørse långlåufer Høsflot Klæbo door de Ølympische sneeuw.
Ik zie dat mijn singletje nog een versie is van vóór het geflipper.
Ik krijg ook sterk de neiging om mee te zingen. Nou, allemaal inhaken maar voor een verlaat Braziliaans carnavalsfeestje
Jingo
Jingo ba
Jingo
Jingo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Jingo
Jingo ba
Jingo
Jingo ba
Jingo
Jingo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba!
8,2
Hoe heette dat ook alweer 50tracks, om zo'n groove te bewerkstelligen met die 30 milliseconde na de eerste en tweede beat?
Nou, dit grøøvet als de Nøørse långlåufer Høsflot Klæbo door de Ølympische sneeuw.
Ik zie dat mijn singletje nog een versie is van vóór het geflipper.
Ik krijg ook sterk de neiging om mee te zingen. Nou, allemaal inhaken maar voor een verlaat Braziliaans carnavalsfeestje
Jingo
Jingo ba
Jingo
Jingo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba ba
Lo ba