MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Destijds gaf ik A Different Corner een 0: ver-schrik-ke-lijk. Dit was zelfs nog erger dan Rick Astley. Ik kon er niet naar luisteren, ik werd fysiek onpasselijk. Auditieve marteling.

Mooie tijden waren dat.
The Edge of Heaven - 6,2
A Different Corner - 5

The Edge Of Heaven is leuk maar is mij ook iets te licht en gesuikerd. A Different Corner dan, wat een emotionele mokerslag, één van 's mans beste nummers in mijn opinie

The Edge Of Heaven: 6,5
A Different Corner: 10

The Edge of Heaven: 7,0
A Different Corner: 7,5

The Edge of Heaven: 6,8
A Different Corner: 9,5

The Edge of Heaven: 7,5
A Different Corner: 9,5

De singles van Wham zijn leuk maar zijn solosingles zijn beter.

The Edge of Heaven: 8
A Different Corner: 7.5

Wham! - The Edge Of Heaven - 5,9
George Michael - A Different Corner - 5,4

The Edge of Heaven: 6,5
A Different Corner: 6

Gaan de meeste mensen nou voor dat kwijlende andere hoekje?

A Different Corner: 6

EvilDrSmith schreef:

Mooie tijden waren dat.

Ik verlang er ook naar terug

The Edge of Heaven - 7,5
A Different Corner - 7,5

The Edge of Heaven - 7
A Different Corner - 7

The Edge of Heaven - 9,8
A Different Corner - 9,7

Allebei om te kotsen zo geniaal.

The Edge of Heaven: 7
A Different Corner: 7,5

A Different Corner: 8,0

The Edge of Heaven: 8,8
A Different Corner: 9.2

The Edge of Heaven - 8,2
A Different Corner - 9,3 zijn beste tijd

The Edge of Heaven een 7.7

A Different Corner een 8.4

The edge of heaven 6,8

A different corner 7,2

ArthurDZ schreef:
The Edge Of Heaven is leuk maar is mij ook iets te licht en gesuikerd. A Different Corner dan, wat een emotionele mokerslag, één van 's mans beste nummers in mijn opinie

The Edge Of Heaven: 6,5
A Different Corner: 10

Wtf. Lees dit nu pas. Je bent zelf iets te licht en gesuikerd. Gelukkig vind je A Different Corner ook kotsjegeniaal

The Edge of Heaven: 6,3
A Different Corner: 9,3

The Edge of Heaven: 7
A Different Corner: 4

# 2463 Wham! - The Edge Of Heaven. 8,2
# 2464 George Michael - A Different Corner 8,19

The Edge of Heaven: 8,5 (m’n eerste vinyl singeltje)
A different corner: 6,5

# 2463 Wham! - The Edge Of Heaven: 7
# 2464 George Michael - A Different Corner: 6

The Edge of Heaven: 5,0
A Different Corner: 6,8

Wham! - The Edge Of Heaven : 7

George Michael - A Different Corner : 7,5

# 2463 Wham! - The Edge Of Heaven: 7,5
# 2464 George Michael - A Different Corner: 7,75

Mooie tijden waren dat, de tijd van de eerste singletjes. En we vinden de singles van Wham leuk maar zijn solosingles beter. En ze hebben betere dan deze twee.
Wham! scoort met The Edge Of Heaven een 7,31. Last Christmas scoorde eerder een 7,37. George Michael haalt met A Different Corner een 7,57. Careless Whisper haalde eerder een 7,73 Net als Jesus To A Child, Freedom haalde eerder met een 7,77 nog een net iets hoger cijfer,

Tijd voor het antwoord op die ene alles omvattende vraag: wat is de zin van het leven: "42". In ieder geval volgens de radioserie (en later het boek) The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.

De nummers 7, 8 en 9 uit de Top 100 over 1986 hebben we al eerder beoordeeld: Sam Cooke kreeg met Wonderful World een 7,71, Cock Robin met The Promise You Made een 7,80 en Madonna met Papa Don't Preach een 7,46.

Op 6 staat Level 42 met hun Lessons In Love. De band bracht Lessons In Love uit als single om de tijd tussen twee albums te overbruggen. Toen het nummer uitgroeide tot een gigantische wereldhit, besloot de band (en het label) om de tijd te nemen en de rest van het album naar datzelfde hoge niveau te tillen Het stond daarom pas een jaar later op hun zevende studioalbum, Running In The Family.

Het nummer is geschreven door Mark King, Rowland "Boon" Gould en Wally Badarou. Mark King combineerde in de studio zeven verschillende baslijnen voor dit nummer: twee elektrische baslijnen (één "slap" en één met de vingers), drie analoge synths en twee FM-synths. Vanwege de intense "slap-techniek" die essentieel is voor de sound van dit nummer, liet de platenmaatschappij de duimen van Mark King destijds verzekeren voor een bedrag van 3 miljoen pond. De melodie ontstond spontaan als een afsluitende "jam" tijdens een live-optreden in het Britse tv-programma The Tube in oktober 1985.

Lessons In Love is een van de 16 Top 40 hits van Level 42. Lessons In Love stond 15 weken in de lijst waarvan twee op de 2e plaats. Het nummer staat ook sinds de eerste editie van de Radio 2 Top 2000 in de lijst. In onze MuMe 2000 heeft de band nog nooit gestaan.

# 2465 Level 42 - Lessons In Love

8.75

Lessons in love - 7,4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.