MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Bob Sinclar - Love Generation 6,8
(eens met ranboy)

Myles Smith: 5,7
Alex Warren: 6,3

vigil schreef:
Alex Warren: 4,5 die 1ste 30 seconden vind ik juist het slechtst. Van die Jack Johnson achtige nietsmuziek die ik erg slecht trek.
Ik ben door die vergelijking terstond geneigd minstens vijf punten van mijn cijfer af te halen, maar ik houd grootmoedig het cijfer toch in stand.

Myles Smith: 5
Alex Warren: 6

Myles Smith - Stargazing: 4
Alex Warren - Carry You Home: 3,5

Myles Smith: 5,0
Alex Warren: 6,0

Ik heb van Carry You Home een versie geluisterd met een dame (Ella Henderson) erbij, die tilt het nummer nog wel naar een wat hoger niveau.

Myles Smith: 3
Alex Warren: 1

Wat pureshores zegt

Myles en Alex beide een 5.

Myles Smith - Stargazing 5,5
Alex Warren - Carry You Home 6,5

Het is ons gelukt, we hebben het gemiddelde voor 2024 nog iets verder naar beneden bij kunnen stellen en staat nu op een 4,74. Myles Smith scoort met Stargazing een 4,29 en Alex Warren met Carry You Home een 4,50.

Na het bloedbad van gisteren tijd voor een meer liefdevolle aanpak. Tijd voor een aantal kerst hits. Hoewel The Power Of Love van Frankie Goes To Hollywood niet specifiek over Kerstmis gaat, werd het rond de feestdagen uitgebracht en wordt het sindsdien vaak geassocieerd met Kerstmis. Meer nog dan de tekst en sfeer van het nummer was de bijbehorende videoclip verantwoordelijk voor de associatie met kerst. De videoclip zit vol religieuze referenties en vertelt het verhaal van de geboorte van Jezus. De video toont scènes met Maria, Jozef, de Drie Wijzen en engelen.

The Power Of Love was in Engeland de derde opeenvolgende single van Frankie Goes to Hollywood die de nummer één positie bereikte. In onze Top 40 stond The Power Of Love in de overgang van 1984 naar 1985 tien weken genoteerd waarvan twee weken op de negende plaats.

# 1988 Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love

Ik associeer het dan weer met die 90s laatavond reclame-loops van de ultieme romantische hits collectie CD box voor slechts zoveel eurootjes.

6.5

Altijd k*t gevonden 2.5

Altijd een goed nummer gevonden.

9.2

De peuter des huizes schreeuwde hard: 'Doe uit, doe uit', toen ik deze aanzette. Geef hem geen ongelijk.

3

9

Heerlijk om mee te galmen.

Een van de mindere kerstklassiekers.

6,5

Het is zeker niet slecht, maar wel wat een zeiknummer: 7,0
Voordeel is wel dat je hem de rest van het jaar niet hoort

Mooi.

8,3

Voor mij geen kerstnummer tho. Net als River. Wat jullie, Gretz en Edgar18?

Myles Smith: 4
Alex Warren: 2 x

FGTH: 8

# 1988 Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Destijds een gruwelijke teringhekel aan gehad. Wat Finn zegt. Wat een aanfluiting na die eerdere knallers als 'Relax' en 'Two Tribes'. Dikke middelvinger naar hun pathetisch, klef gejammer. Ik kon er nooit langer dan dertig seconden naar luisteren, want ik werd er letterlijk misselijk van.
Des te amusanter vond ik het dat een vriend van mij, die heel zwaar (ook letterlijk) in de obscure death, black en doom metal zat, dit een van zijn zeer uitgesproken guilty pleasures noemde en het te pas en te onpas op bijvoorbeeld zijn Facebook plaatste. Eergisteren was het vijf jaar geleden dat hij volkomen onverwacht overleed.

En al vind ik 'em minder volkomen k*t als destijds en kan ik 'em inmiddels gematigd waarderen, misschien wel door jouw liefde voor dit nummer, dit was een van jouw vreemde muzikale aberraties.
Hij is voor jou hoor, Marcel. Cheers!
6

Een van de beste songs allertijden wat mij betreft. Sentimenteel, theatraal maar echt prachtig.

Het mooiste moment wat mij betreft is na 1.54 "Love is like an energy"

9,9

8,5

Prachtig kerstnummer

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.