MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Whitesnake - Here I Go Again: 7,5 (US versie)

Ondanks of dankzij Tawny een 6,97 voor Here I Go Again. En volgens mij vinden we nipt de VS versie ietsje beter.

We gaan nog even door met de verzoeknummers. Vandaag een mooie tip van pureshores.
Beautiful Goodbye is een single van de Canadese zangeres Amanda Marshall, afkomstig van haar debuutalbum Amanda Marshall uit 1995. Het nummer werd in 1996 uitgebracht als de vierde single van het album en groeide uit tot haar enige hit in de Nederlandse Top 40. Het nummer stond 8 weken genoteerd en behaalde de 22e plaats als hoogste notering.

Het album Amanda Marshall was een groot succes, met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd. Het album bevatte zeven singles, waaronder Let It Rain, Birmingham en Dark Horse. Ik zie een mooie reactie van Yield bij de recensies van dit album hier op MuMe: "Rond de tijd dat dit album uitkwam heb ik een concert van haar bezocht in de oude zaal van Vredenburg Utrecht. Het blijft in mijn herinnering altijd een concert dat die avond door haar zuivere en krachtige stem naar een hoog niveau getild werd. Nostalgisch".

Amanda Marshall trok zich na 2002 lange tijd gefrustreerd terug uit de muziekscene vanwege juridische geschillen met haar voormalige manager en platenlabel "...and didn't want any new music to get sucked into that vortex". In 2023 bracht ze voor het eerst sinds 2001 weer een album uit: Heavy Lifting. Beautiful Goodbye staat sinds 2014 vrijwel jaarlijks in de Radio 2 Top 2000, in 2024 op plek 1669.

# 2015 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Prachtig nummer

9,0

"Sometimes I cry"

Nooit eerder gehoord. De eerste luisterbeurt maakt weinig indruk, al sluit dat niet uit dat het nummer misschien kan groeien.

6

Dank voor het citaat
Song staat nog steeds als een huis, net als het album.

9,4

6,9 best sympathiek

esteban schreef:
Nooit eerder gehoord.

8,5

6,2

# 2015 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye
Hier ook onbekend. Best een prettige ballad en fraai gezongen, vooral het laatste deel dat wel langer en intenser had mogen duren. Doet me nogal denken aan Heart (en Alannah Myles). Is wel heel erg volgens het boekje "hoe schrijf ik een aalgladgelikte USA-powerballad".
Wat dat betreft een mooi en vooral logisch bruggetje van Whitesnake.
Kut van die hufterige en bijkans corrupte muziekbizz, maar ik zie dat ze haar prachtige bos krullen gelukkig nog steeds heeft.
7,5

Mooi! Kende dit nog niet. Zal een Hollands dingetje zijn.

8

# 2015 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye: 6,5
# 2014 Whitesnake - Here I Go Again: 5,5

Whitesnake - Here I Go Again : 7 (absoluut voorkeur voor de Europese versie)

Amanda Marshall - Beautiful Goodbye : 6,5

Het spijt me, ik zal het nooit meer doen.

In BE is dit, voor zover ik kan achterhalen, onder de radar gebleven. Geen hit, zelfs niet in de tiplijst ofzo.

Avicii – Wake Me Up! 6
Whitesnake - Here I Go Again : 7,5
Amanda Marshall - Beautiful Goodbye 8

Johnny Marr schreef:
Zal een Hollands dingetje zijn.
Neuh, zie kum'p uut Ca-na-da

Sorry fans: 4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.