Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2025, 20:15 uur
5
Liever zonder Kendrick Lamar, de versie van Ryan Adams vind ik ook beter.
Liever zonder Kendrick Lamar, de versie van Ryan Adams vind ik ook beter.
0
geplaatst: 10 februari 2025, 20:22 uur
50tracks schreef:
Het is de Kansas City Chiefs vannacht niet gelukt om als eerste team in de geschiedenis voor de derde keer op rij de Superbowl te winnen.
Je wordt bedankt.... Het is de Kansas City Chiefs vannacht niet gelukt om als eerste team in de geschiedenis voor de derde keer op rij de Superbowl te winnen.
Hele dag geen nieuwssite opengeklikt, geen televisie aangehad, en tien minuten voor we de wedstrijd gaan kijken.... Een mens is ook nergens meer veilig. #spoilertagsTayTay en Kenny dus.... 6,7
0
geplaatst: 10 februari 2025, 20:34 uur
Die weet ik nog niet, maar ik ga er nu aan beginnen. Ik ving ergens op dat Kendrick ook niet fantastisch was. Dubbel zuur.
2
geplaatst: 11 februari 2025, 07:57 uur
Een hele kleine voldoende voor Bad Blood. Taylor Swift Feat. Kendrick Lamar scoren een 5,73.
Als jullie zo aandringen moeten we uiteraard wel even stilstaan bij het op 74-jarige leeftijd overlijden van Ron Brandsteder. Aan de berichtjes te lezen op R.I.P. #2 - MusicMeter.nl werd hij ook hier gewaardeerd. In de media is er veel aandacht voor zijn leven en zo kunnen we overal lezen dat hij zijn mediacarrière begon als plugger in Hilversum en werd in 1973 radiopresentator bij de TROS. Eind jaren zeventig maakte hij de overstap naar televisie, waar hij als quizmaster bekend werd met programma's als de Showbizzquiz en Ron's Honeymoonquiz. Daarnaast presenteerde hij onder andere Wie ben ik?, Moppentoppers en Dancing with the Stars. Ook stond hij in het theater samen met André van Duin.
Naast zijn televisiewerk had Brandsteder, voor ons uiteraard veel belangrijker, een zangcarrière. Hij zong onder andere de Top 40 nummers Lieve Bella Beer, So Long Marianne en de Tipparade kraker Engelen Bestaan Niet. Daarnaast verleende hij zijn stem aan de hit Dokter Bernhard van Bonnie St. Claire, evenals aan Waarom? van Bonnie & José. Hij heeft ook nog carrière proberen te maken als countryzanger Ron J. Winchester.
Lieve Belle Beer zal inderdaad geen topscore halen maar ik lees op R.I.P. #2 - MusicMeter.nl dat die andere Dokter volgens Scorpion_21 de Top 2000 in moet. Bovendien zo lees ik onder de video is dit het "Mooiste dokter's lied ever!!" dat moet je dus aanspreken EvilDrSmith. En vigil citeert daar deze klassieker:
Maakt u zich niet zo veel zorgen,
net was ik nog bij hem.
Hij slaapt nu zeker door tot morgen,
de zuster blijft bij hem
Dokter Bernhard werd in 1976 uitgebracht en is een cover van het nummer Sister Mary van Joe Dolan. De tekst is in het Nederlands vertaald door Peter Koelewijn. Het nummer werd gearrangeerd door Piet Souer. Dokter Bernhard is een verwijzing naar dokter Christiaan Barnard, de eerste arts die een harttransplantatie uitvoerde.
Op 2 juli 1976 werd Dokter Bernhard Veronica's Alarmschijf op Hilversum 3. De single bereikte de zevende positie in de Nederlandse Top 40 en stond 8 weken genoteerd. En dan staat het nummer niet eens in de originele versie op Spotify. Wel een uitvoering tijdens De Toppers.
# 2045 Bonnie St. Claire - Dokter Bernhard
Als jullie zo aandringen moeten we uiteraard wel even stilstaan bij het op 74-jarige leeftijd overlijden van Ron Brandsteder. Aan de berichtjes te lezen op R.I.P. #2 - MusicMeter.nl werd hij ook hier gewaardeerd. In de media is er veel aandacht voor zijn leven en zo kunnen we overal lezen dat hij zijn mediacarrière begon als plugger in Hilversum en werd in 1973 radiopresentator bij de TROS. Eind jaren zeventig maakte hij de overstap naar televisie, waar hij als quizmaster bekend werd met programma's als de Showbizzquiz en Ron's Honeymoonquiz. Daarnaast presenteerde hij onder andere Wie ben ik?, Moppentoppers en Dancing with the Stars. Ook stond hij in het theater samen met André van Duin.
Naast zijn televisiewerk had Brandsteder, voor ons uiteraard veel belangrijker, een zangcarrière. Hij zong onder andere de Top 40 nummers Lieve Bella Beer, So Long Marianne en de Tipparade kraker Engelen Bestaan Niet. Daarnaast verleende hij zijn stem aan de hit Dokter Bernhard van Bonnie St. Claire, evenals aan Waarom? van Bonnie & José. Hij heeft ook nog carrière proberen te maken als countryzanger Ron J. Winchester.
Lieve Belle Beer zal inderdaad geen topscore halen maar ik lees op R.I.P. #2 - MusicMeter.nl dat die andere Dokter volgens Scorpion_21 de Top 2000 in moet. Bovendien zo lees ik onder de video is dit het "Mooiste dokter's lied ever!!" dat moet je dus aanspreken EvilDrSmith. En vigil citeert daar deze klassieker:
Maakt u zich niet zo veel zorgen,
net was ik nog bij hem.
Hij slaapt nu zeker door tot morgen,
de zuster blijft bij hem
Dokter Bernhard werd in 1976 uitgebracht en is een cover van het nummer Sister Mary van Joe Dolan. De tekst is in het Nederlands vertaald door Peter Koelewijn. Het nummer werd gearrangeerd door Piet Souer. Dokter Bernhard is een verwijzing naar dokter Christiaan Barnard, de eerste arts die een harttransplantatie uitvoerde.
Op 2 juli 1976 werd Dokter Bernhard Veronica's Alarmschijf op Hilversum 3. De single bereikte de zevende positie in de Nederlandse Top 40 en stond 8 weken genoteerd. En dan staat het nummer niet eens in de originele versie op Spotify. Wel een uitvoering tijdens De Toppers.
# 2045 Bonnie St. Claire - Dokter Bernhard
0
geplaatst: 11 februari 2025, 08:02 uur
Over de doden niets dan goed en we kunnen denk ik toch wel voorzichtig stellen dat Bonnie ook wel haar beste tijd heeft gehad...
7,5
7,5
0
geplaatst: 11 februari 2025, 09:11 uur
Bonnie in betere tijden, maar verder…
En Ron was een geweldige quizmaster natuurlijk, maar hier (kuch)
4,1
En Ron was een geweldige quizmaster natuurlijk, maar hier (kuch)
4,1
0
geplaatst: 11 februari 2025, 09:25 uur
Toen ik 13 jaar was vond ik het echt verschikkelijk... nu een
6
6
0
geplaatst: 11 februari 2025, 11:02 uur
Één van de lievelingsnummers van mijn moeder.
Vroeger was het anders, maar door de jaren heen ben ik het zelf ook erg gaan waarderen.
8
PS: Is deze video een korte versie? Ik lijk een langere gewoon te zijn.
Vroeger was het anders, maar door de jaren heen ben ik het zelf ook erg gaan waarderen.8
PS: Is deze video een korte versie? Ik lijk een langere gewoon te zijn.
1
geplaatst: 11 februari 2025, 11:46 uur
De video's die ik zie met beelden zijn allemaal ongeveer 3:10 minuten esteban maar er staat wel een versie van 3:40 op YouTube dan gaat het inderdaad langer door met de coda van het nummer Dokter Bernhard tekstversie.
* denotes required fields.