Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2025, 10:46 uur
Ik had vandaag Peter de Koning verwacht, misschien ook al geweest 
Benny 6,0

Benny 6,0
0
geplaatst: 21 maart 2025, 11:30 uur
Eens even denken: hoe zal ik mijn cijfer bij dit liedje eens inleiden en omlijsten?
...
[???]
...
Ik kan werkelijk niks bedenken. Positief noch negatief.
Nouja, alleen dat ik blij verrast was, toen in 2008. De opluchting was groot.
0
...
[???]
...
Ik kan werkelijk niks bedenken. Positief noch negatief.
Nouja, alleen dat ik blij verrast was, toen in 2008. De opluchting was groot.
0
0
geplaatst: 21 maart 2025, 11:58 uur
Arrie schreef:
Nogal heftig om blij te zijn met iemands dood...
Ach, om altijd maar verdrietig of meelevend te zijn met iemands verscheiden is ook zo afgezaagd, hypocriet en/of misplaatst. Sommige mensen weten door hun doen en laten de opluchting te bewerkstelligen: dictators, seriemoordenaars, spree killers, recidive pedoseksuelen en zangers die voor een ongekend intensieve etherbevuiling zorgdraagden.Nogal heftig om blij te zijn met iemands dood...
Ik wilde aan dat rijtje nog mijn ex toevoegen, maar laat ik nu niet ál te haatdragend overkomen.

1
geplaatst: 21 maart 2025, 14:49 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik wilde aan dat rijtje nog mijn ex toevoegen, maar laat ik nu niet ál te haatdragend overkomen.
(quote)
Ach, om altijd maar verdrietig of meelevend te zijn met iemands verscheiden is ook zo afgezaagd, hypocriet en/of misplaatst. Sommige mensen weten door hun doen en laten de opluchting te bewerkstelligen: dictators, seriemoordenaars, spree killers, recidive pedoseksuelen en zangers die voor een ongekend intensieve etherbevuiling zorgdraagden.Ik wilde aan dat rijtje nog mijn ex toevoegen, maar laat ik nu niet ál te haatdragend overkomen.
Snap ik maar we hebben het hier over een zanger, niet een moordenaar.
1
geplaatst: 21 maart 2025, 15:50 uur
50tracks schreef:
40% van de stemmers vind het niets en geeft een onvoldoende. Voor sommigen roept het zelfs traumatische jeugdherinneringen op. En dat voor zo'n vrolijk niets aan de hand liedje. Een 5,66 voor Spargo's Just For You.
40% van de stemmers vind het niets en geeft een onvoldoende. Voor sommigen roept het zelfs traumatische jeugdherinneringen op. En dat voor zo'n vrolijk niets aan de hand liedje. Een 5,66 voor Spargo's Just For You.
Ben het helemaal met je eens, maar sommige hier nemen de muziek wel erg serieus.
Spargo heerlijke jeugdsentiment in optima forma

2
geplaatst: 21 maart 2025, 17:36 uur
Ergens ver weg gestopt op zolder ligt nog een VHS met alle nummer 1 hits uit 1985. Voor zover ik me kan herinneren heeft Veronica dit destijds uitgezonden. Mijn ouders vonden het leuk om die videotape te pas en te onpas aan te zetten.
Halverwege de uitzending kregen we dan Benny N. en Gerard J. voor onze kiezen. En natuurlijk ging ie thuis dan vol open .. en ging ik maar lopen
Cijfer (royaal naar boven afgerond): 3
Halverwege de uitzending kregen we dan Benny N. en Gerard J. voor onze kiezen. En natuurlijk ging ie thuis dan vol open .. en ging ik maar lopen
Cijfer (royaal naar boven afgerond): 3
3
geplaatst: 21 maart 2025, 17:53 uur
50tracks schreef:
Niets aan de hand?
Mijn vrouw heeft jarenlang op hoog niveau gedanst en ik kom zelf meer uit het polonaise- en luchtgitaarcircuit. Maar omdat zij regelmatig meeging naar vage concerten (haar woorden) en zelfs naar foebal, ben ik met haar op dansles gegaan. Ik heb het maar liefst 4 jaar volgehouden - met name dankzij de speciaal biertjes tijdens de welverdiende pauze - maar dankzij de Corona (niet het bier) hadden we een goede reden om te stoppen. Van sommige tracks uit de danszaal word ik nog hyperventilerend en badend in het zweet wakker.
Dat dus ..
1
geplaatst: 21 maart 2025, 19:31 uur
We zitten met Belinda, Spargo en Benny Neyman wel in totaal andere werelden EvilDrSmith. Benny was toch wel verdomd cool! Voor een Nederlandstalige zanger dan toch wel. Benny nam gewoon Griekse hits en vertaalde die naar het Nederlands. Volgens mij waren het allemaal Grieken waar hij mee scoorde. Dit was zijn enige nummer 1 hit. Niet z'n beste nummer maar toch nog wel een nette: 7
1
geplaatst: 22 maart 2025, 07:11 uur
Niet iedereen heeft de coolness van Benny al ontdekt. En bovendien komen, in goed Brabants, achter Nederlandse nummers opvallend veel emoties weg. Een kleine onvoldoende voor Waarom Fluister Ik Je Naam Nog: 5,43.
Zo daar moest ik even over nadenken vigil: Peter de Koning wie was dat ook alweer. Ik ben niet de enige want ik kwam een artikel van deze levende definitie van een eendagsvlieg tegen met de volgende quote: "Het lied wordt vaak herkend, maar zelden direct aan mijn naam gekoppeld". Maar je hebt wel gelijk vigil de lente is eergisteren begonnen en wat hadden ook al twee mooie dagen.
Peter de Koning schreef Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente als eindexamenproject aan het Rotterdams Conservatorium. De single kwam in 1995 uit en werd zijn enige hit in de Nederlandse Top 40. Het lied verscheen op het album De avonturen van Peter de Koning, dat in 1996 werd uitgebracht.
Tussen 1986 en 1990 was De Koning contrabassist bij Circus Horlepiep, een theaterprogramma van Hans Dorrestijn en Lévi Weemoedt. Hij begon pas op latere leeftijd aan zijn conservatoriumopleiding en kreeg landelijke bekendheid toen zijn eindexamenliedje werd opgepikt door het radioprogramma The Breakfast Club van 3FM. Vervolgens werd het breed opgepikt door de radiozenders. De Koning trad in de periode rond het succes veel op in media, maar koos daarna bewust voor een minder zichtbaar bestaan als muzikant.
Na zijn hit bleef De Koning actief in de muziek, onder andere als zanger en (contra-)bassist in de formatie De Flamingo’s. Hij speelt het nummer nog geregeld, bijvoorbeeld bij optredens en hij is ook talloze keren gevraagd om het liedje te vertolken bij bijscholingscursussen en congressen van tandartsen. ‘Mensen denken altijd dat ze origineel zijn’, zegt De Koning grijnzend. ‘Ik heb wel eens medelijden met de tandartsassistenten. Welke beroepsgroep heeft nou zo'n liedje?’” De Koning speelt het met plezier en heeft geen bezwaar tegen de blijvende aandacht voor het nummer.
Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente kwam eind 1995 binnen en stond acht weken in de Nederlandse Top 40 en bereikte in de eerste week van 1996 als hoogste positie de vijfde plaats.
# 2089 Peter De Koning – Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente
Zo daar moest ik even over nadenken vigil: Peter de Koning wie was dat ook alweer. Ik ben niet de enige want ik kwam een artikel van deze levende definitie van een eendagsvlieg tegen met de volgende quote: "Het lied wordt vaak herkend, maar zelden direct aan mijn naam gekoppeld". Maar je hebt wel gelijk vigil de lente is eergisteren begonnen en wat hadden ook al twee mooie dagen.
Peter de Koning schreef Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente als eindexamenproject aan het Rotterdams Conservatorium. De single kwam in 1995 uit en werd zijn enige hit in de Nederlandse Top 40. Het lied verscheen op het album De avonturen van Peter de Koning, dat in 1996 werd uitgebracht.
Tussen 1986 en 1990 was De Koning contrabassist bij Circus Horlepiep, een theaterprogramma van Hans Dorrestijn en Lévi Weemoedt. Hij begon pas op latere leeftijd aan zijn conservatoriumopleiding en kreeg landelijke bekendheid toen zijn eindexamenliedje werd opgepikt door het radioprogramma The Breakfast Club van 3FM. Vervolgens werd het breed opgepikt door de radiozenders. De Koning trad in de periode rond het succes veel op in media, maar koos daarna bewust voor een minder zichtbaar bestaan als muzikant.
Na zijn hit bleef De Koning actief in de muziek, onder andere als zanger en (contra-)bassist in de formatie De Flamingo’s. Hij speelt het nummer nog geregeld, bijvoorbeeld bij optredens en hij is ook talloze keren gevraagd om het liedje te vertolken bij bijscholingscursussen en congressen van tandartsen. ‘Mensen denken altijd dat ze origineel zijn’, zegt De Koning grijnzend. ‘Ik heb wel eens medelijden met de tandartsassistenten. Welke beroepsgroep heeft nou zo'n liedje?’” De Koning speelt het met plezier en heeft geen bezwaar tegen de blijvende aandacht voor het nummer.
Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente kwam eind 1995 binnen en stond acht weken in de Nederlandse Top 40 en bereikte in de eerste week van 1996 als hoogste positie de vijfde plaats.
# 2089 Peter De Koning – Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente
0
geplaatst: 22 maart 2025, 07:42 uur
Ik flos niet meer
En raak geen tandenstoker aan
Ook m'n tandenborstel laat ik rustig in m'n beker staan
Ik eet alleen maar suikerzoet
Ik snoep de hele dag maar raak
Want dan heb ik snel een gaatje
En een afspraak
Gister of eergisteren kwam deze voorbij op NPO Radio 2 en ik kon m woord voor woord volledig meezingen, dat is uiteraard verder geen prestatie van formaat. Het is meer leuk dan goed natuurlijk maar ik kan 'm wel hebben, een kleine voldoende van mijn kant want het is tenslotte voorjaar!
6,1
En raak geen tandenstoker aan
Ook m'n tandenborstel laat ik rustig in m'n beker staan
Ik eet alleen maar suikerzoet
Ik snoep de hele dag maar raak
Want dan heb ik snel een gaatje
En een afspraak
Gister of eergisteren kwam deze voorbij op NPO Radio 2 en ik kon m woord voor woord volledig meezingen, dat is uiteraard verder geen prestatie van formaat. Het is meer leuk dan goed natuurlijk maar ik kan 'm wel hebben, een kleine voldoende van mijn kant want het is tenslotte voorjaar!
6,1
* denotes required fields.