MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

5,5

Dit zal hoog scoren, als je er van houdt. Liever echte speedmetal. Ik stond eens in een platenzaak toen een keurige klant aan de balie vroeg om een CD van Metallica met daarop alleen ballads. Pech voor hem.

5,4

7.3

Deze live versie is iets minder maar nog steeds goed

Peter De Koning - 8
Metallica - 8,5

Benny 6

Peter De Koning 5,3

Metallica 3

Metallica: 4,9

Vergeleken hierbij heeft Peter de Koning een meesterwerk afgeleverd.

1,0

Nothing Else Matters (S&M): 9,0

50tracks schreef:
Simon77 heeft ons de afgelopen periode verwend met The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter.

Oh? Damn, niets van meegekregen en dus gemist.

Nothing Else Matters - 7.5

Peter De Koning – Het Is Altijd Lente In De Ogen Van De Tandartsassistente : 6

Metallica With Michael Kamen Conducting The San Francisco Symphony Orchestra - Nothing Else Matters : 6

7,5

Deze versie zegt me niks. Ik heb wel weet van een liveversie van Nothing Else Matters uit 2013 die een hitje werd.

Grinnik, vermakelijk verhaal over The Big 4 en een adequaat over thrash metal (liefhebbers van de eerste schreden van dit subgenre, check ook dit geweldig UFO-goes-speedmetal instrumentaaltje).

Wat betreft metal in de Top 40: al zullen puristen het er niet mee eens zijn, maar deze eeuw stond Rammstein ook nog diverse keren in de hitlijsten. Dat beukt toch een stuk harder dan Within Temptation en Ballatallica bij elkaar.

Het origineel vind ik prima, deze versie is ook okay, al zit Jaymz hier wel een beetje vocaal te schmieren.
En wat een jonge koppies nog...
Die dirigent van het orkest, Michael Kamen, is trouwens niet oud geworden: hij overleed vier jaar later aan een hartaanval op 55-jarige leeftijd.
8

Ik ben het wel eens met je verhaal over Rammstein EvilDrSmith maar ik schreef niet voor niets "...in de Top10 van de Top 40". En dat hebben onze duitse vrienden bij lange na niet gehaald.

7,3

8 zonder dat symfo gedoe 9.5

3

En zonder dat symfo gedoe ook een 3

Zeker niet mijn favoriete Metallica nummer, maar slecht is het niet: 7,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.